seeyaaa

Alla inlägg under februari 2014

Av Nina Larsson - 4 februari 2014 22:04

Ikväll har jag inte gjort mkt, varit o kört bil litegrann, filosoferat, varit hos föräldrarna.. O nu hemma på soffan o känner ögonen hur de svider som självaste elden ! Ska inte skriva så mkt .. Varit en bra men tung dag.. Men jag är lycklig , men Bm besöket tog verkligen all min kraft !

Slänger upp en fiffig pyssel ide om man vill göra de av en gammal spjäl säng , en liten soffa till barnen :) nåja nu ska jag se lite tv o se när John blund kommer :) o sen få träffs sambon när han kommer hem i natt.. Om jag inte sover så hårt !

God natt alla <3

Av Nina Larsson - 4 februari 2014 15:48

Vi har gått och blivit med bil .. ÄNTLIGEN ! Igår hade vi bilen på prov och beslöt oss för denna fina pärla.. En Passat 1,8 T årsmodell 2004 som bara gått 12.000 mil .. Så idag fick vi hem den från bil affären :) vi hade tänkt oss en nyare bil samt en V70 varit inställd på .. Men denna passade oss bättre och inte en enda skråma på bilen som ändå är 10 år gammal ! :) så jäkla nöjd.. Så va tycker ni om denna fina bil ? Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle äga rn bil över årtalet 1990 .. Alltid kört skrot bilar som rasat o gamla :D men de har funkat de med.. Och framförallt att jag o sambon äger denna bil tillsammans :) så himla roligt..

Så nu mina vänner är en av alla hemligheter sagda :) snart kommer den näst sista :D .. Annars stigit upp kl 8, ut med hunden,ätit frukost,duschat o fixat mig.. Lunchat med Pernilla och sen farit till BVC för o lyssna på bebis o samtala med Bm.. Världens jobbigaste besök o Jimmy kom denna gång o var skönt o ha han bredvid.. Ni tror inte jag började stor grina .. Pga smärtan .. Bm skulle ju känna o klämma o se om bebis fixerat o ni skulle bara veta hur ont de gör.. Smärtan är obeskrivlig o hon fick inte bekräftat nog hur bebis låg o svårt o få tag i hjärtljuden.. Började känna mig mer uppriven o ledsen inombords .. O jag kunde inte hejda mig .. Så nu efteråt så är de skönt o fått gråta ut o jag blev rädd o Jimmy blev nog oxå rädd.. En till Bm fick komma o då känna på magen , och då fick jag iaf halv sitta så de gick mkt bättre ..

Bebis är fixerat helt o går inte att rubba, den är lugn som en fil bunke o därför gör den inte mkt väsen o vill visa sig för Bm .. Hjärtslagen var fina när hon väl fick tag på de o var på 134 och sf mått 33 :) så allt mkt fint.. Förutom denna bäcken smärta ! Jag hatar den o vill bara att de ska va över så man får sin lilla skatt .. Vi älskar dig så så djupt mkt men nu börjar detta va riktigt jobbigt !

Och den andra Bm förstår att jag har så här ont o speciellt nu när bebis borrat ner sig så djupt .. O så en djävuls foglossning .. Jag är inte den som gråter så där lätt men ibland händer de o framförallt nu när ja känt mig lite nere någon dag o så svårt att sova.. Haha men Jimmy är ju då hejarklacken som får mig skratta " få nu fram finn humöret o visa var skåpet ska stå" ... Mm tack älskling, de gick ju iaf men allt känns så mkt lättare när han är med.. O så gör han mig mer bekväm, men tror oxå att de är pga att han lite lik mig själv att när något känns jobbigt för någon man älskar så visar man sig stark o säger "du fixar detta " även om man själv inombords känner att de är jätte jobbigt o se sin partner må dåligt eller ha ont ! Jag är så tacksam att jag har denna person vid min sida o är dålig o säga de.. O ibland vill jag bara vrida nacken av han.. Men de går alltid över :D älskar dig min fina o underbara sambo <3 om du bara kunde förstå HUR MYCKET :)

Nå efter de så tog vi vår nya familje bil på ok/q8 för lite snabbt matintag .. Körde sambon till jobbet o sen vidare hem .. Så sitter nu på soffan o bara tar de lilla lugna alldeles utmattad o slut... Ögonen svider från den intensiva gråt attacken o alla tankar som hinner skena iväg.. Ibland är de jobbigt o vara jag !

Nog för denna gång.. Här kommer bilderna :)

Av Nina Larsson - 3 februari 2014 22:04

2 inlägg minst per dag känner jag att jag måste få skriva här på bloggen.. De är ju som roligt o lite tidsfördriv.. Kommit hem nu ikväll just efter åtta, har handlat, härjat på hos mina föräldrar o får alltid skratta gott hos dom.. Jyr familjen :D de är vi, sen vidare till svärmor o jyra ännu mera.. O då jag varit igång ganska mkt idag så verkar bebis sovit gott men nu får ja tillbaka de.. Så sitter i soffan, surfar o ser tv samtidigt o skrattar åt de lilla livet i magen.. För den kittlar mig o så busar ja tillbaka med den o vet inte riktigt om den busar o ger mig de svaret eller om den blir förbannad på mig haha :D

Stackars liten som ska få sån jyr mamma o pappa.. Haha :D men roligt kommer vi ha de, de kan jag då lova o så med våra föräldrar .. :D skulle jag o Jimmy få ett barn som bara surar så vore de konstigt o nog skulle man undra :D .. Bilden nedan som ja ska visa är från 2011 .. Så ni ser ju bara va de visar oss :D och texten är så vi oxå tycker ja..

Imorgon är de 35 DAGAR kvar.. Herregud de är så jäkla häftigt.. Tänk om o när man går in på 10 dagar ?? Gaaaaahh så nära.. Åh jag blir så varm i hjärtat ! Älskade kärleks barn o sa även till Jimmy o alla i min närhet " förstå hur mkt man redan nu gör för detta barn, hur älskat de redan är o hur man förbereder inför de lilla livet som ska bli en del av oss." Och man vet inget om vem de är.. Så jäkla häftigt !

Ser en bild framför mig hur ja blir som mamma.. Ska bli kul o se hur man blir, men ja lär ju som sagt bli den bästa mamman åt detta barn oavsett ;) :) men känslan att man ska bli kallad "mamma" eller bli mamma är en härlig men konstig känsla.. De är lite svårt o nudda på de :) redan nu fast bebisen är i magen så är jag ju "mamma" .. Men de har som inte riktigt fastnat ännu "mamma Nina " .. Haha ja jisses :D först när ja får träffa h*n så lär ja nog få de i skallen ... " jag är härmed mamma " :D

Så imorgon ska man få höra lillen i magen.. Älskar de varje gång o få lyssna, men hatar o behöva lägga mig ner där o få ont när de ska klämmas o så ligga på de hårda o knappt ta sig upp :( men va gör man inte..

Så nu ska jag snart sova så man orkar med morgon dagen.. Här kommer de smickrade bilderna på oss haha :D fy fan... Men ja bjuder på de o sorry älskade Jimmy.. Du ser ganska rolig ut du med :D

God natt

Av Nina Larsson - 3 februari 2014 22:01

2 inlägg minst per dag känner jag att jag måste få skriva här på bloggen.. De är ju som roligt o lite tidsfördriv.. Kommit hem nu ikväll just efter åtta, har handlat, härjat på hos mina föräldrar o får alltid skratta gott hos dom.. Jyr familjen :D de är vi, sen vidare till svärmor o jyra ännu mera.. O då jag varit igång ganska mkt idag så verkar bebis sovit gott men nu får ja tillbaka de.. Så sitter i soffan, surfar o ser tv samtidigt o skrattar åt de lilla livet i magen.. För den kittlar mig o så busar ja tillbaka med den o vet inte riktigt om den busar o ger mig de svaret eller om den blir förbannad på mig haha :D

Stackars liten som ska få sån jyr mamma o pappa.. Haha :D men roligt kommer vi ha de, de kan jag då lova o så med våra föräldrar .. :D skulle jag o Jimmy få ett barn som bara surar så vore de konstigt o nog skulle man undra :D .. Bilden nedan som ja ska visa är från 2011 .. Så ni ser ju bara va de visar oss :D och texten är så vi oxå tycker ja..

Imorgon är de 35 DAGAR kvar.. Herregud de är så jäkla häftigt.. Tänk om o när man går in på 10 dagar ?? Gaaaaahh så nära.. Åh jag blir så varm i hjärtat ! Älskade kärleks barn o sa även till Jimmy o alla i min närhet " förstå hur mkt man redan nu gör för detta barn, hur älskat de redan är o hur man förbereder inför de lilla livet som ska bli en del av oss." Och man vet inget om vem de är.. Så jäkla häftigt !

Ser en bild framför mig hur ja blir som mamma.. Ska bli kul o se hur man blir, men ja lär ju som sagt bli den bästa mamman åt detta barn oavsett ;) :) men känslan att man ska bli kallad "mamma" eller bli mamma är en härlig men konstig känsla.. De är lite svårt o nudda på de :) redan nu fast bebisen är i magen så är jag ju "mamma" .. Men de har som inte riktigt fastnat ännu "mamma Nina " .. Haha ja jisses :D först när ja får träffa h*n så lär ja nog få de i skallen ... " jag är härmed mamma " :D

Så imorgon ska man få höra lillen i magen.. Älskar de varje gång o få lyssna, men hatar o behöva lägga mig ner där o få ont när de ska klämmas o så ligga på de hårda o knappt ta sig upp :( men va gör man inte..

Så nu ska jag snart sova så man orkar med morgon dagen.. Här kommer de smickrade bilderna på oss haha :D fy fan... Men ja bjuder på de o sorry älskade Jimmy.. Du ser ganska rolig ut du med :D

God natt

[Bild]

Av Nina Larsson - 3 februari 2014 14:57

Natten har varit ljuvlig, nämligen fått mig nästan en hel natts sömn med bara 2 ggr att jag vaknat och inge smärta pga att jag sovit på soffan ! .. Är ju kanske mindre kul o sova på soffan och inte bredvid sambon i sköna sängen.. Men sängen är dock för mjuk för mig ! :/ så få se hur man gör i natt..

Det bökas på o knuffas nu en hel del i magen, och imorgon är de dags för Bm besök kl 13 :) så jäkliga tider när sambon jobbar eftermiddag .. Så får se om han följer med imorgon ! Men nästa måste han för då ska faderskaps intyget skrivas under :) sen på onsdag är vi inne i vecka 36... Herregud snart är de dags.. Så himla roligt :) imorgon blir de iaf lunch på stan med bästa Pernilla innan hon ska o jobba kl 12 o jag ska till Bm ..

Sen onsdag styra fika,kaffe o surr med 2 fina tjejer i byn .. Har tänkt fara till båda men tänkte stt vi samlas i ett o jyrar istället :) haha .. Sen torsdag så har jag bokat klipp o färg tid.. Så ska rådfråga min fina frisör om råd o hur jag ska göra med detta hemska hår som kommit fram under graviditeten.. Vill göra något nytt,med nya förändring men samtidigt så feg.. Men de lär ju visa sig o efter de så ska jag på möte på kommunen med arbetet mellan 13.30-15.30 :) så ska bli spännande..

Sen så ska jag ringa en kompis o höra när hon kan komma hit och hjälpa mig med hemlis nr 2 som jag har i bak fickan :D sen så ska jag imorgon avslöja en annan sak.. Så nu får ni va nyfikna ;) bara hålla utkik ! :)

Sen har jag fått prata o jyra i telefonen med en arbetskollega så de var riktigt roligt måste jag säga :) är så glad att jag har så fina arbets kollegor omkring mig.. <3

Men nu ska jag vila en stund i lugnets tysta vrå.. och rn sista sak, jag gillar ju o stå framför kameran samt ha lite finare bilder på en själv .. Och varit dels en liten hobby samt gillat att ha som minne ! Gjorde ett litet collage .. Detta är fyra bilder på 4 år ! :)

Va tycker ni !? Har man blivit annorlunda med åren ? Haha ..

De var de.. Ha en fin dag :)

Av Nina Larsson - 2 februari 2014 18:31

Den härliga söndags middagen är avklarad hos bästa svärmor o den satt sig riktigt fint i magen samt fick vi idag efterrätt som blev ananas paj med glass.. Åhhh så ljuvligt :) tack bästa du ! Sen så börjar de ta sig med bil fronten.. Så de blir snart en överraskning här :) ska bli så spännande o framförallt roligt o få en ny bil .. Äntligen :D en riktig familje bil ..

Så nu sitter jag i soffan i mitt hörn, sambon har åkt iväg o spela innebandy och äntligen blivit frisk ! Men då är pappa istället dålig o hade nå slags feber toppar igår.. Annars så har jag varit hos mina föräldrar och pysslat på, målat klart nå gamla ramar vita, 2 ljusstakar vita, 2 små änglar vita och så fick vi en stickad mössa åt bebis av mamma .. Den är så fin :) tror man ska ta med den på bb :)

Annars i veckan ska jag hinna ta en lunch med bästa Pernilla, kolla om ja ska klippa o färga håret o se om de finns nå tid, Bm besök och så hinns umgås med 2 av mina vänner i byn.. Förhoppningsvis har jag ork till allt detta.. Men de blir nog bra :)

Resten av denna söndag blir lugn o fin.. Visar mössan o de ny "gamla" ljus stakarna .. Fick platsen på köks bordet.. Tills vidare :D

Ha en mysig söndag alla !

Av Nina Larsson - 2 februari 2014 12:28

Ska faktiskt ta mig en promenad nu, är bara -4 ute o får ta den tid de tar till mina föräldrar.. Orkar inte sitta här hemma o min hund verkar ha så tråkigt så ! :/ tänk han som är van o åka hit o dit, promenad kring byn o aktivering flera ggr per dag.. Till de här .. Tur han är världens bästa vovve som anpassar sig <3 älskar dig så mkt Dante lilla .. Mattes lilla gris :D

Puss på nosen din.. Bjuder på dagens Nina med stora läppar o en halv dubbel haka, växande mage o dagens snygging Dante <3

Av Nina Larsson - 2 februari 2014 11:12

Har varit en lång natt med värk o bökande i sängen så jag trodde där ett tag att snart skriker jag ut min frustration över de.. Men bet ihop ! Jag är så less o ha detta fan och varit långa månader ,3 månader i sträck med foglossningen ... Började i mitten av vecka 17 på jobbet att ja märkte att ju mer jag gick,satte mig, gjorde lyft så började jag få en stålande smärta som började hugga och gick sim en rundgång och kändes som knivar som stack i ljumskarna och in i underlivet ..

Jag hade ingen aning om vad foglossning var eller varför jag hade ont, för jag var ju inte så himla stor just då och trodde de var typ växtvärk .. Men ju mer dagarna gick så började ja känna mig mera o mera irriterad inombords av denna smärta o började vagga eller halta fram för de minskade de onda då de endast var på vänster sida de började.. En dag på jobbet i tvätt stugan så kände jag bara att jag såg rött på alla o brast ihop för de var ju inte jag detta o varför gjorde de så jävla ont för ?

Trodde jag aldrig skulle sluta gråta där ja stod för jag hade gått så länge o varit tyst o så började de mala i skallen som "tänk om de är missfall på gång, tänk om de är nå fel " .. Jag var så rädd o smärtan var ungefär samma som när ja åkte in akut med en blodcysta som hade sprängts i magen .. Ungefär den skalan låg smärtan på ... Jag har ändå försökt hantera detta ganska bra men när de kommer såna här nätter så blir jag galen .. Man är så trött så man skulle somna stående o inte hitta något läge som gör de bättre o värme funkar inte alltid.. Och så har jag börja få ont nere vid skinkorna pga trycket som blir vid avlastning av höfterna / fogarna .. Nästan så jag tror jag börjar få tryck skador :/

Den dagen på jobbet var i början av oktober 2013 .. Jag blev därefter sjukskriven fram till vecka 32 då jag gått på graviditets penningen .. När ja kom till läkaren så började jag gråta av att jag blev sjukskriven och var ganska blödig denna period för jag ville inte förstå att jag hade detta o att jag hädanefter skulle antingen få de mkt svårare eller gå över.. I mitt fall så blivit värre !

Jag kom ut med pappret om sjukskrivningen o var så jäkla besviken .. Men jag fick bara ta de som de var o göra de bästa av situationen.. Men varit de längsta månaderna i mitt liv o dagarna kan ibland flyta ihop för mig..

Sen så kan mkt påverka att man får sån här svår foglossning som jag har, som min läkare sa : jag är tränad och mer "tajtare" som gör att de ska luckras upp mera vilket leder till mer smärta då de ska i princip slitas isär bäckenet för att göra plats, jag har skador sen en bil olycka 2005 med trasig ländrygg o nacke som ja fått träna upp som nu gör sååååå jävla ont då jag blivit så tung, sen att mina antikroppar gör att min bindväv äts upp eller hur ja ska förklara.. De är en lång historia ! Men hur som helst så spelar mkt faktorer till och så mitt tunga arbete med slit och även om jag jobbat mer än 5 år snart inom vården så har jag arbetat ibland som för 10 personer och jobbat överdrivet mkt en period som gör att jag tagit skada o man ska ju hålla några år till !

De är därför som jag längtar till förlossningen o känner mig hyfsat lugn .. De känns mer som att jag föder hellre än bär :D var någon som sa att en tjej hade sagt de.. Men helt ärligt så känns de som de, de är helt klart värt alltihop att få lida genom detta.. Men de känns samtidigt som hur mkt ska man behöva lida genom sin graviditet ?

Kan säga som så att jag är glad att jag är den jag är o stark mentalt .. Egentligen så ska jag enligt sjukgymnasten nästintill sitta i rullstol eller säng liggande.. Och här går jag fram o tillbaka ännu o så ska man undvika trappor.. O vi bor på 2:a våningen .. Men nu så här i slutet så är de mina föräldrar,sambo svärmor som får hjälpa mig mkt.. O speciellt med lilla Dante ! För jag orkar nu mera bara gå några hundra meter så är ja slutkörd i bäckenet ..

Kvällarna är värst o nätterna .. De är då de gör som ondast o ibland kommer tårarna o ibland håller jag tillbaka.. Men de som varit mest värst är att acceptera detta , att jag inte kan vara den jag alltid varit.. Tjejen med spring i benen som vill göra så mkt och hitta på saker .. De har tagit mest !

Som igår kändes de som världens längsta lördag.. Sitta hemma o stirra som en idiot , trött o nere ! De är inte riktigt jag.. Och haft svårt att ta in de , att ta hand om mig själv, vila o mm ! Men jag inser själv att de funkar inte att vara likadan som förr o känt mig oxå dum mot vännerna där ja inte orkar umgås eller åka iväg mm .. De är för jobbigt helt enkelt !

Men snart är nog all denna smärta över, kommer säkert alltid ha känning av detta .. Men veta att vi snart ska få träffa skatten i magen gör mig så glad,lycklig i själen och får mig o glömma stundtals smärtan o värken som plågar..

Jag hoppas ingen av er ska behöva ha detta o ni som haft eller har förstår nog vad jag menar med de jag skriver.. Ingen graviditet är sig lik, men jag är glad att jag annars mått som en prinsessa utan illamående,halsbränna ,sendrag o vad man nu kan få ..

De var de, blev ett långt inlägg igen.. Haha nå så här är de ibland.. Jag har mina tillfällen då jag bara skriver ut alla känslor o tankar på samma gång :D men de blir oxå en ventilation på bloggen .. Som att jag typ umgås med den :D svårt o förklara.. Men ha någon att "prata" med .. O delar gärna av mig om någon känner likadant, tycker samma eller bara vill följa mig o mitt liv här.. Eller bara är allmänt nyfiken :D

Ska bara ta de lugnt nu, sminka mig lite sen, lyssna på musik o bara vara.. !

Ovido - Quiz & Flashcards