seeyaaa

Alla inlägg under juni 2013

Av Nina Larsson - 30 juni 2013 12:52

Jahapp, då är snart juni månad förbi o innebär bara 2 veckor kvar av semestern.. De går samtidigt sakta men ändå för fort :-D vet inte riktigt hur ja tycker den är.. Vissa dagar går så himla långsamt medans andra bara passerar förbi..

De har tydligen gått åska i natt o imorse.. Själv har man inte hört ngt, och de är otroligt skönt då man är livrädd för åskan! Men däremot kvavt o äckligt så man man sitter på soffan i endast byxor o bh ..

Vaknade där vid halv elva o tog med mig bär o turkisk yoghurt till mina föräldrar efter en liten morgon promenad med lilla Dante.. Brukar göra så ibland .. Mysigt o äta frukost med familjen :-)

Ska träna här hemma alldeles strax o ev en promenad kring byn om man orkar röra sig i denna värme..

Bjuder på en bild hur de ser ut med våran nya runda matta.. Är jätte nöjd med den.. Den är svart med gråa fransar i eller vad man nu ska kalla de för..

Sen till middag blir de LCHF taco gratäng med sallad.. Mums !

Av Nina Larsson - 29 juni 2013 21:19

Kl tolv stack jag o sambon iväg mot Haparanda där de blev lite shopping o umgås.. 4 h var vi där o i rajalla så var de REA överallt.. Hittade så mkt fint men blev snål så de fick bli ett par skit härliga jeans byxor, vitt o grått linne samt en neon färgad t-shirt .. Älsklingen köpte byxor o tröja samt investera vi en ny o rund matta till vardags rummet ÄNTLIGEN .. Ska ta en bild imorgon så ni får se :) en badrums våg så man kan ha koll på vikten .. Alltid bra o ha .. :) och så åt vi lite lunch på restaurang Milano.. Beställde en räk sallad men fick allt möjligt på den o lämna hälften då jag inte orkade Får väl be om barn portion nästa gång :D

Sen åkte vi hem o höll verkligen på att dö i värmen o ingen AC i bilen.. Gaaaah !! Väl hemma så kom Josse upp till mig där ja hjälpte henne med håret då hon skulle ut med sina vänner :)

Själv har man nu varit så dö less att jag tog mig en ganska så flitig promenad kring byn så svetten har bara runnit.. Sånt tycker man om samt så tränat lite övningar här hemma.. O de jäkliga är att jag känner mig så förbaskat uppsvälld o mensen är försenad o har såna PMS hormoner i kroppen att ja skulle vilja bara skrika ut min frustration att den fan inte kommer.. Och nej jag är inte gravid !

De är inte lätt att vara kvinna ... Sen har man tydligen en paparazzi i byn höhö.. Min kära sambo smyg fota mig från lgh .. Lägger upp 2 bilder .. Ena smyg bilden o på byxorna .

Nu blir de bara mysa på här hemma,rasta lille man en sista gång sen för kvällen o John blund ! God natt alla !

Av Nina Larsson - 29 juni 2013 02:11

De riktigt bränner i ens ögon.. Har nu ikväll jyrat på med Ira,Robin,josse o sambon innan de blev att vara fylle chaffis åt ngr vänner. Hann snurra ngt varv med bilen o glo på folk. Haha lite feeling sen man va 18 år :-D

Har även lekt med,sminket tidigare då de var rastlösheten som slog in .. Men tappat mkt då man numera knappt sminkar sig ordentligt!

Nu säger ja god natt.. Snark zzzzZZZZ

Av Nina Larsson - 27 juni 2013 16:19

Varit med svärmor o Helena samt hund o Alfred till morjärv o shoppat loss på GK s samt loppis ! De blev en massa fint hem med diverse saker som ljus stakar,stenar , en plåt burk där man kan ha stearin ljus och en massa annat ! På loppisen blev den en gammal axel rems väska o en svart kjol som åker in i tvätten :) sen har vi haft picknick ... Haha svärmor eller panter tanterna hade packat med sig kaffe o massa gott.. Sen varit på roady o ätit mat i Töre :) sen varit o fått nostalgi känslor där min mormor/morfar levde .. Visat svärmor runt o så var även morbror hemma i bjurå så fick ja syn på en underbar låda som nu blivit en inrednings detalj.. Så himla fint o jag börjar vara nöjd..

Men är så mkt mera ja vill göra.. Vill ha ett hus nu för min hjärna bombarderar med idéer :) sen har ja köpt vit halv blank sprej som ja ska använda till en ljus stake som man har på golvet från svart till vit o så nå annat :)

Här kommer bilder.. Men däremot stör ja mig på att denna sladd på golvet i vardags rummet förstör.. O så ska vi ha en rund matta dit sen i stället för denna svarta fula :) nu blir de känna lugnet innan ja drar iväg på bil bingo med Viktoria :)

Av Nina Larsson - 27 juni 2013 08:50

Idag blev de en tidig morgon då man ska iväg med svärmor på äventyr ;) haha ska bli kul.. Har duschat,rastat min lilla vän som även får följa med då de verkar va mulet idag .. Sen fixat ansiktet med lite smink och inser att min svarta byxor är för stora haha.. Men så skönt när man känner sig svullen.. :) och så försökt göra nå med håret..

Blir en lång dag detta, sen när man kommit hem blir de en vila och senare mot kvällen så blir de bil bingo med pappa o Viktoria :) hoppas på vinst denna gång !

Slänger upp 2 bilder, dagens Nina och så på lite hemma inredning.. Tagit hem min eller min pappas mammas res väska som är 100 år gammal.. Mina bebis kläder har varit i den men nu får den bli en inrednings detalj :) och den ska inte vara just där.. Men vi får se hur man gör :) men va tycks? :)

Nåja ha en fin dag alla <3

Av Nina Larsson - 26 juni 2013 20:37

Idag hände ngt fantastiskt o samtidigt kusligt, jag har en gammal barndoms vän som heter Mikaela från vörå som ligger 3 mil utanför Vasa där jag o min familj bodde när jag var liten .. Vi var best friends och umgicks alltid under denna tid o sen när ja flyttade tillbaka till Sverige igen så hade man bara kontakt då o då, hon kom till mig o ja till dom.. Är ganska många mil från varandra som sagt!

Sist jag var där så var året 2006 , sju år sen.. Har tänkt mkt på henne o velat ha tillbaka kontakten igen då hon är en sån vän som man aldrig glömmer .. Hon finns i ens hjärta ! Men till saken, vi i familjen har pratat om hon o hennes familj .. Pappa sa idag att han hade pratat med hennes mamma idag då dom oxå är gamla barndoms vänner .. Varpå deras familj innan pappa hade ringt hade pratat om oss då Mikaela läser min blogg ;) och att under detta så hade pappa helt plötsligt ringt o jag ville så gärna prata med Mikaela så ja ringde till henne varpå hon inte var hemma..

Och eftersom jag har minne som en guld fisk så glömde ja att ringa upp, men då ringde Mikaela .. Kändes som att vi hade pratat bara i förrgår.. Och hur samma vi är även om vi inte haft kontakt eller den delen sett varandra på 7 år.. Förstå ?? Den enda skillnaden är att hon ska ha barn och vi började skratta att jag hade sagt att de kommer va jag som får barn före.. Höhö mmmm :D

Vi har skaffat nästan samtidigt våra pojkvänner , vi har varit lika länge förlovade, hon är utbildad samma som jag både kock,servitris mm o undersköterska o båda jobbar som de :D ja voj voj..

Så nu ska vi börja hålla kontakten via mejl o så sa ja att nu är de bäst hon öppnar upp sin Facebook igen ;) usch va jag saknar henne <3 och hoppas man får se hennes lilla skatt sen..

Ibland är de kusligt att man tänker på varandra samtidigt o så många mil ifrån.. Just såna här gånger är man glad att man har bloggen.


Nåja de var de, dagen har bestått av en morgon promenad kring byn tsm med halva familjen Östlund .. Sen solat o spelat kubb med Ira och Robin samt buffy :) riktigt trevligt.. Sen ätit middag hos föräldrarna o kvällen har bestått av att jag har gått lös på våran inredning, pysslat om mm o gjort lite snyggare hemma.. Bara att jag får sån jävla frustration över att man vill så mkt o bor bara i en 2:ā ... De enda som består av kvällen just nu är, tömma disk maskinen,dammsuga om ja nu inte gör de imorgon,duscha o så krypa ner under täcket ! Blir en fullspäckad morgon dag som kommer innehålla GK:s i morjärv med svärmor,sen bil bingo med pappa o Viktoria :) fullt ös medvetslös .. Haha

Och en sista sak, Lchf går super men dock inte mätt mig eller vägt pga att ja väntar röda veckan,har PMS svullen.. Fy fan !


Tjingeling

Av Nina Larsson - 26 juni 2013 11:07

Nu ska ja ta min celsius o gå ner på byn ...haha promenad som står på tur !

Av Nina Larsson - 26 juni 2013 02:12

Ser en gammal kult film som är så bra enligt mig.. Hållt mig vaken tills sambon skulle komma hem för vi skulle se film .. Nu sover han så gott o jag vaknen .. Lär vara mkt trött imorgon .. Men ja är ju ledig haha !

Ska strax sova.. Kvällen som var så blev de bil bingo utan vinst.. 1 nr ifrån 1000 kr ! Nåja ..

God natt

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards