seeyaaa

Alla inlägg under april 2013

Av Nina Larsson - 27 april 2013 23:36

Igår blev de spontant att gå ut .. Var på en.mkt trevlig förfest.. Sen ut på lilla.. Var så där tyckte jag.. Men hade de hyfsat roligt! Somnade dock vid 06 tiden på.morgonen så.har varit ganska trött idag med tanke på ngn.timmes sömn..

Vaknade i bra form,varit på.Sangis marknaden.. Köpte lunch till.mig o föräldrarna som blev rökt röding o nybakt klådda ! Sen varit hemma o myst på med sambon o hunden..
Kvällen avslutades med.China mat tsm med Pernilla o Jocke ! Tog 2 cider o nu ligger man hemma under täcket..

Ska bli skönt o sova, synd bara att sambon sover då han tagit på sig extra jobb imorgon ! Men duktig är han..

Annars blir de imorgon att gå en sväng till på marknaden o ev ett bya varv ! :-)
Bjuder på.ngn.bild God natt

Av Nina Larsson - 24 april 2013 14:42

Testat Jimmys iPad kamera haha.. Ena bilden ser ja Skel ögd på haha.. Fyfan va fula :D men de bjuder ja på .. Snart kommer sambon hem o då blir de grillat :) sen till mina föräldrar en sväng o så till svärmor så Dante får träffa deras nya bebis ;)

Av Nina Larsson - 24 april 2013 11:53

Idag vaknade man före kl halv nio, men låg och drog mig ett tag i sängen med min fina vovve.. sen tog vi en snabb kaffe med min mamma och sen vidare kring byn.. var skönt ute när man klädde på sig fast de bara är ngn plus grad ute och dimma.. men man vaknade till liv iaf ! Har slagit på en tvättmaskin samt dammsugit o tagit bort katt hår.. 


De har varit ganska bra mellan vår katt o hund idag, bara ja som är rädd att hon ska göra illa han.. men då har dante velat busa o härja med henne.. men samtidigt rädd ! Jag hoppas de går bra snart mellan dom.. Dom har ju varit bästa vänner, man däremot ja som har tappat tilliten för henne ! :(


Snart blir de en dusch, och så handla inför middagen.. De blir grillad fläskfile,potatis sallad,sås ! Enkelt o gott.. så när sambon kommer hem får han fixa de ! :)


Här kommer lite bilder från våran promenad.. 


       

Av Nina Larsson - 23 april 2013 23:16

Först vill jag skriva att jag blir lite sentimental så här på kvälls kvisten.. Kollat på en sida som heter hundhjälpen.. Där så många fina hundar har blivit lämnade till som människor inte vill ha nå.mer,hundar från gatorna mm.. Som annars skulle ha gått en hemsk väg till mötes..

Hade ja kunnat så hade ja hjälpt varenda hund i hela världen o skulle ja vinna pengar så skulle hälften gå till välgörenhet så alla hundar får den möjlighet att leva lycklig i en familj,med värme o.kärlek !

Men som tur är verkar denna sida ta väl hand om alla djuren o att de får komma till ett bättre hem.. Själv varit sugen att adoptera en hund.. Men eftersom jag är den enda just nu här hemma som brinner för hundar så tar de stopp.. Tyvärr :-(

Svärmor har varit o skaffat sig en liten sötnos som inte kommer bli så mkt större än min.. Idag slog de mig hur fort valp tiden gick.. Ha en kompis till min älskade Dante o få en till liten vän o gosa med o hitta på äventyr! Fast de är väl bara önsketänkande.. Men ska bli kul o fara nu till svärmor så dom får bli vänner föralltid.. ;-)

Och jag är så jävla glad att jag har min vän Dante.. Hade ja inte skaffat mig honom vid den tiden i livet så hade tankarna skenat.. Han har varit min terapi o är de än idag..

Jag tror han har rivit sina klor i mitt hjärta o markerat att vi hör ihop ! Att jag älskar denna fyrbenta lilla vän.. De finns ingen lika härlig som du <3 och nu vet jag vad jag ska tatuera.. Han tass avtryck !

De var väl de,lite tankar.. Annars har ja jobbat idag,gjort mat,vilat mm .. Imorgon ledig ! Sköööönt ! Nu ska ja sova... God natt ..

Av Nina Larsson - 22 april 2013 22:05

Jobbat som sagt ett kort kvälls pass.. En bra kväll o som vanligt älskar ja mitt jobb :-) sen fått en annan rolig nyhet ;-) den ni.. Ligger nu under täcket o ska strax stänga igen mina ögon o drömma mig bort ett tag.. Jobbar ett kort arbets pass 7-13 imorgon.. Hoppas på fin väder så att man kan ta en lång promenad kring byn ! :-)

Igår fick ja en present av fina Sandra, ett par örhängen som jag haft idag på jobbet.. Älskar dom ! Så fina.. Tack gumman <3 dom var verkligen min typ !

Annars under dagen så tycker ja kl hade stannat o ville bara iväg o jobba.. Sen mått lite si o så.. Men varit glad o pigg annars ! Mest värk i benen o magen.. Men de är bara bita ihop !

God natt alla <3

Av Nina Larsson - 22 april 2013 10:48

Vaknat halv nio idag av huvudvärk som ej vill släppa o de vi kvinnor får en gång i månaden.. Fy farao ! Nåja hur som helst.. Har hållt på nu i ngn timme med att träna Dante .. Fick lite tips igår på föreläsningen ! Han är mkt lättlärd o de är så roligt att testa ngt nytt.. Samt för både min o hans skull !

Sen blir de att börja om igen o lära han att de är tryggt att vara ensam hemma en stund o att vi kommer hem ! De blir nu prio ett.. Efter han var inlagd på sjukhuset samt med vår katt så har de eskalerat sig med att han inte kan komma till.ro när man ska o jobba eller om han ska vara själv ett mindre tag..

De är så sorgset ! :-S men nu ska de bli träning så att han känner sig trygg igen när man far.. De enda som är synd är att han ej visar tecken på att han är eller blir ängslig när man far !

Mattes lilla ängel <3

Annars så blir de som sagt bara lugnt.. Innan man.ska o jobba ! Men.ha en fin dag alla <3

Av Nina Larsson - 21 april 2013 23:16

Varit en otroligt fin helg o vill inte att den ska ta slut.. Har tagit de lugnt,varit mkt ute på promenad med min lilla vän,shoppat med sambon,umgåtts med vänner samt ikväll varit på en föreläsning om hundar ! De har bara varit en otroligt bra helg.. Lugn o fridfull !

Men imorgon kl 16 är de tillbaka o jobba.. Men har en bra arbetsvecka framför mig ! Så klagar inte .. Imorgon blir de nog en promenad kring byn,träna Dante samt koka korvsoppa,vila o sist jobba :-D

Bjuder på lite plock av små bilder..

Av Nina Larsson - 20 april 2013 16:14

De har varit en bra vecka, samt fått unna sig lite saker.. Varit många saker jag har kunnat få.. Som sagt fyllde år förra veckan .. Har då varit o hämtat en super snygg klocka, köpte vindbyxor, sen fick jag mig ett linne o en super snygg "fin" jacka av de jag fått i present att köpa själv..

Sen igår var jag hos sanna på hennes salong o fixade den fula utväxten o klippte mig.. Blev super nöjd ! Sen idag varit i hpda med sambon där de blev en snygg skal jacka i orange.. Så jävla snygg o skön o så sommar skor till oss båda :-)

Är svin nöjd med allt som jag har fått o köpt själv.. Sen att man har pengar kvar o att löning är nästa vecka ;-) fett bra haha..

Blev att jag o sambon for o käkade lunch.. Haft de riktigt trevligt tsm o fått våran egen tid ! Älskar dig <3

Sen har ja ju även hunnit ett varv kring byn med bästa vovven i morse.. Sen tagit bort alla vinterskor o jackor som nu ska på förvaring.. Tvättat o slagit igång en diskmaskin!

Samt att veckan överhuvudtaget har varit bra.. Både fritid o jobb ! Nåja nu ska ja vila.. Slänger upp en söt bild på oss :-P

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards