seeyaaa

Alla inlägg under juli 2013

Av Nina Larsson - 5 juli 2013 14:13

Vaknat kl åtta idag även fast man har semester o är ledig.. men men så är de ibland ! Kring tio tiden åkte jag iväg till kalix för att hämta hem sambon från jobbet som även nu har fått semester.. tragiskt att de bara nu är en vecka kvar av semestern.. har blivit bekväm tror ja haha.. men de har verkligen behövts detta för mig, unna sig ledig tid,ta de lugnt,umgås med alla o vara social..helt underbart.. har inte varit ngn speciell semester utan bara varit .. ! Behövs för kropp o själ.. 


efter att jag då hade skjutsat hem sambon så blev de nästa kalix sväng där även föräldrarna haka på.. trevligt ! Hunnit vara på bolaget inför imorgons bravader,vårdcentralen mm.. och nu hemma i sängen o vilar skallen innan ja har tänkt ta en promenad kring byn med min kära lilla vovve ! :) Har annars inget speciellt inplanerat idag.. bara må gott o ta de lugnt ! :) Jag har ju blivit gammal :D



Sen en annan sak som är mina egna tankar . Fy fan va jag vill kräkas på vissa människor 

"Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri"  !! Glöm inte de.. 



Nåja de var de .. tjillevippen !

Av Nina Larsson - 4 juli 2013 21:35

Måste bara skriva att jag är så stolt över mig själv att ja lyckats med att ändra livsstil,träna igen o komma tillbaka till ens form.. -4kg visar vågen o en hel del cm är borta ! Ngt kilo till o då står ja på den gamla vikten.. De är lättare för.mig i vardagen då sjukdomen gjort mig låg,men jag vinner över den med viljan o energin som sprudlar..aldrig mera värk,trötthet o tårar..

Sen till alla kommentarer så biter de inte på mig för jag vet att jag är fin o jag är inte ful o inte för den delen äcklig heller.. Och framförallt inte fet !

Så lägg ner o skaffa ett liv .. Avundsjuka fanskap.. O hoppas detta biter mera på er ..

God natt !

Av Nina Larsson - 4 juli 2013 21:30

Måste bara skriva att jag är så stolt över mig själv att ja lyckats med att ändra livsstil,träna igen o komma tillbaka till ens form.. -4kg visar vågen o en hel del cm är borta ! Ngt kilo till o då står ja på den gamla vikten.. De är lättare för.mig i vardagen då sjukdomen gjort mig låg,men jag vinner över den med viljan o energin som sprudlar..aldrig mera värk,trötthet o tårar.. Med detta säger jag god natt <3.

[Bild]

Av Nina Larsson - 4 juli 2013 14:40

Idag vaknade ja kl 8.00 .. Klev upp,tog en kort promenad med min lilla vän,ställde i ordning frukosten.. Sen blev de ett gym pass.. Efter de iväg med Sandra till Kalix där vi strosat runt och köpte doftljus på nya butiken handplockat.. Luktar magiskt o som sagt nytvättat :-D

Lunchat även på myggan tillsammans med Sara o hennes söta son som har ögonfransar som en ängel.. Långa o mörka :-)

Nu hemma i sängen o ska vila en stund då jag känner mig alldeles matt o trött i skallen.. O sen iväg på kaffe till Therese :-) ska bli kul.. Resten av dagen blir nog lugn, tror jag :-D

Har ringt så jag fått en ny tid imorgon till vårdcentralen o lämna prover.. Intressant vad som sägs där ! Kanske man ev stöter på sin läkare ?

Bjuder på lite gym bilder o de lilla ja investerat idag.. Tack Sandra för en förmiddag <3

Av Nina Larsson - 3 juli 2013 18:25

När ja kom hem som sagt efter Kalix resan med Viktoria så vila ja mig en stund o sen begav jag mig på promenad tsm med min bästa vän Dante kring byn.. Först var de jätte varmt o blåste inget.. Men en liten bit innan ja var i närheten av lgh så blev de orkan haha.. Höll på att blåsa bort :-D

Gick o handla lite ingredienser inför pizzan.. Sååå jäkla gott de blev .. Mkt godare botten än köpes eller vanlig deg.. O nu är ja propp mätt så känns verkligen som att ja ska rulla fram.. Så nu ligger vi och vilar oss på maten o sambon spelar spel .. :-D nörd.. Nå tur de.händer sällan numera !

Blir sen en liten vistelse hos föräldrarna i den vanliga ordningen :-) de var de..

Eller vänta, jag eller sambon har fixat mig en instagram o heter NinaL89 .. Han var less att ja snoka.på hans :-D så nu har ja tagit de steget oxå haha..

Av Nina Larsson - 3 juli 2013 14:32

Idag har jag umgåtts med min fina vän Viktoria , vi har lunchat på lyktan .. Blev kaffe o räksallad som jag även rent ut sagt nästan slicka skålen haha.. Jösses vad jag älskar mat :) svamlat på som bara tjejer kan, varit på 2 olika loppisar där både jag o Viktoria fyndare .. Haft de riktigt trevligt :) blev 2 gamla glas flaskor i brunt för 100 kr .. Så himla fina .. Älskar allt antika .. Sen hittade jag en sååååååååån underbar gammal stol men då man måste tänka på budgeten så stod ja över denna gång.. Som sagt, synd att man inte hade ett hus.. Jisses vad jag skulle inreda o pyssla på :)

Sen angående rubriken, vi satt bara allmänt o prata om ens styrka o allt man varit med om, de fick mig att börja förstå hur lycklig jag är med mig själv o hur jäkla bra jag mår inombords .. De är ett jäkla anamma i mig nu.. De som varit borta i ca 2 år, visst nog finns de dagar som är väldigt gråa men inte som de var för bara ca 6 månader sen.. Och jag måste även meddela att de har mkt med min nya livsstil att göra.. En stor förändring där jag verkligen rannsakat mig själv, bara som tex att klippa av mig håret där även främlingar kan komma fram o säga "Gud vad fin du är,va fin du är i håret " bara en sån sak.. Jag själv tycker att jag har ngn aura omkring mig just nu som strålar omkring mig.. Kanske låter löjligt men jag har verkligen hittat tillbaka till mig själv.. Fantastiskt..och visst jag har en sjukdom som går i skov o är inte behandlad pga en massa skit från sjukvården.. Men jag har tagit saken i egna händer.. Jag är bara 24 år gammal o mitt liv ska inte stanna pga de.. Bara kämpa i med o mot vind .. Jag är stark o jag brukar fixa de mesta ! Ett gott skratt förlänger livet o ett leende gör mkt.. Inget ska hindra mig på vägen !

Jag är bara lycklig med mig själv just nu ..

Nu ska jag bara vila en stund, ev en promenad kring byn med vovven sen med bra musik i öronen,ett leende, sen fixa nå middag som ja tänkte skulle få bli Lchf pizza.. Sen bara slappa resten av dagen ! :)

Bjuder på dagens Nina där koftan ja har på mig är second hand samt barn kofta eller väst.. O så mitt fynd idag :)

Av Nina Larsson - 2 juli 2013 20:46

Här kommer de nya före o efter bilder.. 4 kg väck o en massa vätska i kroppen är borta.. Är så jäkla nöjd över min förvandling.. Och OBS denna efter bild är sen igår morse..så är lite extra tunn på morgonen.. Man hinner få en liten bula.. Men de gör inget o sen så har jag börjat bli mer "fit" kring magen då rutorna har börjat ta sin form ;-)

Idag som tex fixat garderoberna så testa ja ytterligare ngr byxor som nu sitter helt perfekt.. De är en fantastisk känsla . Jag äter regelbundet, god o fet mat samt tränar jag o är ute på promenader.. De är som att min kropp o hela jag har kommit tillbaka till den energi fyllda Nina.. Så jäkla härligt.. Och har börjat öka successivt med kolhydraterna.. Har första månaden legat just på 5 gram kolhydrater o de är strikt..


Håller just nu på o bakar 2 sorters LCHF bröd.. Är så dyrt med de brödet jag annars har köpt så de lönar sig.. Mkt godare oxå :-) bara fråga på om ni vill ha nå svar..




Av Nina Larsson - 2 juli 2013 13:47

Idag bjuder ja mina föräldrar på middag som blir Lchf middag fast jag kokar dock ris till dom samt gjort en sallad.. De blir nisses kyckling låda, går att googla upp på de.. Lär blir ruskigt gott :) sen har jag fixat till i garderoberna .. För mkt kläder o för lite utrymme ;)
Dammsugit,diskat samt tvättat mm .. Har min kära mamma på besök som håller mig sällskap då hon jobbat klart för idag :)

Annars vet jag inte riktigt vad som sker idag, om de inte blåser så mkt sen så blir de nog en promenad med min lilla vän kring byn.. Har tagit före o efter bilder igen på magen o på sidan .. Herre Gud vilken skillnad.. Men vågar knappt visa de här då ni säkert antar att man fått ätstörningar vilket är helt fel.. Min kropp har bara tagit bort 4 kg o vätskan i kroppen är som tömd.. Men ja känner mig så fri.. Lätt,glad o sprallig ! :) kanske bjuder på bilderna sen .. Men de är helt otroligt vilken förvandling från den 16 maj ! Mamma tyckte de var läskigt men att jag gjort ett bra jobb .. Sen ja började med Lchf kosten så är ja mer pigg,gladare o framförallt inte trött,nere o värk i kroppen samt all denna äckliga vätska som funnits i en.. Bläää ! Så detta har blivit min nya livsstil o ska sen som sagt äta lite mer kolhydrater.. Har faktiskt ökat lite bara för att jag förbrukar så mkt energi !

Imorgon verkar de bli iaf en road tripp med Viktoria o kika på loppis samt ta en lunch eller ngt.. Vi båda hade inte riktigt tid idag o så passa på att umgås innan hon åker iväg med sin familj på semester :)

De var de för denna gång.. Hej svejs :) sen en sista sak, tråkigt att de inte är många som lämnar nå spår efter sig .. Är över 100 personer dagligen som läser min blogg o ca 1-2 st kommentar varannan vecka.. Mera mera :)

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards