seeyaaa

Alla inlägg den 26 februari 2014

Av Nina Larsson - 26 februari 2014 21:55

Allt såg mkt fint hos barnmorskan o var ett bra möte eller träff.. Kände mig glad då ja gick därifrån samt så var de första gången vår bebis i magen gav svar tillbaka åt Bm med en knuff :D så hon blev som glad oxå haha.. Annars har den legat helt stilla :D allt kändes bra i magen o ännu mera neråt har den åkt .. Så de kan hända när som helst, om 13 dagar till bf eller plus 14 på de.. Så de är spännande.. Lite läskigt att man kan vakna närsomhelst o veta NU , NU ÄR DE DAGS :D

Hjärtljudet låg på 143 idag, näst högsta .. Varit en aktiv litet liv i magen idag .. Efter de så åkte jag hemåt, pappa har fått agera taxi med vår bil idag då jag inte kan köra nå mer eller orkar rättare sagt.. Åkte sem till svärmor, drack kaffe o jyra, sen o handla till middagen som sambon hade beställt .. Blev ugnsstekt falukorv med hemma gjord potatis mos som sambon fixade :) satt sig riktigt fint i magen samt så kom pappa som en ängel o tog med sig Dante hem till dom ..

Satt mig på soffan o somnade , första jag vilade o sista natten gav bara 2 h sömn så fattar inte vars jag fått denna energi idag.. ?? Men nu är ja då helt färdig.. Hade ju då tänkt åka o jyra med mina föräldrar en stund o hämta hem Dante.. Vilket blev att pappa sa att ja skulle stanna hemma ikväll o att Dante får sova över där så jag bara får vila o koppla av .. Blev så glad att ja svalde tårar.. :)

Var en mkt fin sak då min hund betyder allt för mig o känt mig så oduglig under denna tid o vara hans matte, men denna hund är oxå fantastisk med sitt tålamod o sitt sätt att visa mig att de är okey.. Han är mer än bara en hund för mig ! Älskade lilla Dante <3

Så har bara slappat, sambon har dammsugit bort alla tussar här o där, sen hockey varit med vänner o svärmor.. <3 nu har jag lagt mig eller förlåt.. Sitter i soffans hörn o ska snart försöka sova. Sambon har pussat mig god natt o lagt sig i sängen.. Åh så ja saknar sängen, sovs på sida,mage .. Få hålla om sambon, känna närhet o så framförallt vara samlade sen som en familj :) älskar dig bästa Jimmy !

Sen suttit o tittat på inredning o tapeter.. Kommer bli fint o lägenheten sen när vi fått flytta in i trean :)

Nåja surfa en liten stund, sen sova o imorgon skriva på faderskaps intyget :) bjuder på dagens bilder, citat som ja tyckte va fint o stämmer ! God natt

Av Nina Larsson - 26 februari 2014 09:48

Har orkat fixat mig idag, kors i taket.. Men samtidigt roligt för ja mår så mkt bättre då samt så är de ju jag, detta fixa med håret,kläder o smink.. Alltid älskat just ordet "skönhet" ... Där ett tag var jag inställd på make up artist när jag bodde i Göteborg .. Men då man flytta hem igen så försvann de bara :) är dock inte ytlig för att ja gillar detta.. För är inte den tjejen som är rädd för lite skit under naglarna :) tänkte så ni nu inte tror de ..

Men de är något som ja kommer prioritera när bebis kommer, inte glömma mig själv för tror de är ganska lätt hänt.. O de finns så mkt åsikter om just de oxå..men som sagt, man gör de man kan o hinner :) nåja nog om det.. Vill inte skapa en debatt eller få nå skit här skrivet !

Som sagt de har ju varit mkt frågor angående min vikt, att ja är fet o ful o är inte värd lycka på bloggen o är ganska lugnt nu.. Har dammat bort de från axlarna.. Och att jag är så stor nu under graviditeten, minst en 6 kgs unge som är i magen , om ja väntar tvillingar .. Ja listan kan bli lång !

Klart jag blivit större, vad tror ni !? :D är ju ganska normalt .. ,men ja anser inte mig stor eller ful som gravid .. Jag trivs med den jag är o känner mig fin o självklart har ja dagar då ja bara känner "fy fan " när ja ser spegel bilden .. Men de är något fint här i :)

Ska ska nu åka till Bm , lyssna till vårat älskade barns hjärt ljud .. ! Le stort åt dom som vill såra dig, för de gör dom så mkt mer skada !

Av Nina Larsson - 26 februari 2014 05:54

Ny vecka. Och färre dagar... Snart är de dags. Natten har varit lång, jobbig, och mkt spring på toa.. Somnade just efter 22 tror ja, upp kl 00, 2, 3 och 4.. Jimmy Kom in till köket kl 5 så ja orkar inte nu ens försöka somna om.. Pappa skulle komma kring halv sju innan jobbet o ta ut min älskade fyrbenta .. Ska duscha, äta frukost och fixa mig snabbt inför Bm besök.. Ska skrivs ner några saker som ja har på hjärtat.. Underlättar lite !

Annars så har ja inte tänkt göra något annat, igår gjorde jag för mkt så idag blir de mest stilla sittande för de var olidligt igår.. Har haft mkt "håll" och ett område på huden på just magen som irriterar och är överansträngd muskulatur.. O de är så frustrerande o ha så då man vill iaf orka göra något.. Men kroppen är ganska så fantastisk som ändå talar om att nu slutar du.. :)

Kan inte riktigt förstå även om ja så försöker se en bild framför mig hur allting kommer bli.. När vi åker in, känslorna, hur de ser ut, är dom snälla, fixar vi det.. Haha jaa jag tror jag stänger ner hjärnan snart.. Men är så tacksam att jag har den bästa sambon vid min sida :)

Apropå familje bil :D haha hittade en rosa bil igår.. Men den föll inte sambon i smaken ;) tyckte den var ganska söt o häftig.. Haha :D men någon gång vill ja faktiskt ha en gammal o fin bil .. En sån där raritet som man fick höra som liten :) är ju faktiskt uppväxt bland gamla bilar :D som min kära sambo retar mig för "raggare " :D

De var de jaa hade på hjärtat ljust nu..

Ovido - Quiz & Flashcards