seeyaaa

Alla inlägg under juni 2014

Av Nina Larsson - 10 juni 2014 09:45

Filtrera..


Nu kommer de många svordomar, men de struntar jag blanka fan i men är så grymt less alla jävlar som ska tro de är något.

Kan börja med en citat " andra mammor är de värsta som finns" .. Jajemensan stämmer helt ! Ska man seriöst inte kunna lägga upp en bild på vad ungen äter så är de fel o hemskt o ge? Ska man inte kunna få va den människan man var innan barnet ? Ska man inte kunna få sminka sig o klä sig fint bara för att man har barn ? Ska man inte få ha ett fint hem, städat bara för att man har barn ? Ska man inte kunna få gå ut o roa sig bara för att man har barn ? Ska man inte kunna få ha egen tid med sin sambo när barnet sover ? Ska man inte kunna få skita för att man har barn ? Ska man inte kunna få duscha för att man har barn ?

Alltså helt jävla seriöst ? Någon jävla måtta får de väl vara ? Slutar livet för att man får barn?!! Är man en dålig mamma för att man bryr sig om tex HUR MAN SER UT ?! Är man ytlig för de ? Svar NEJ ..

Jag är så förbannat dyng less ALLAS kommentarer.. Samma som när jag var gravid o nu slår jag revolt o skiter blanka fan i om jag får nu påhopp om de ena o det andra .. Så kom igen, kom med kommentarer nu .. De gillar ju du/ni skriva så passa på när ni kan !!

Sen Liam kom så har jag kunnat gå på toa i LUGN O RO , jag har tagit LÅNGA SKÖNA DUSCHAR MED EXLUSIVE PEELINGhårinpsckning ,RAKAT MIG, SMÖRJT MIG,KLÄTT PÅ MIG, FÖNAT HÅRET,SMINKAT MIG..

jag får även sova när jag VILL , när han sover så vilar jag och JAG HAR EN PAPPA I HUSET OXÅ .. jag är INTE ENSAM !!!! Alltså herre jävlar så less jag är alla kommentarer..

Mitt liv ska inte sluta och JAG SKA KUNNA VA NINA.. Som sagt allt är va fan man gör de till .. Är jag ensam med Liam o han är vaken och JAG VILL DUSCHA , då får han komma med o sitta i sin baby sitter o jollra på med sina leksaker..

Sen angående barn vakt så är de nå jävla påhitt att barnet ska må dåligt eller att man är en dålig mamma... Men hur var de när du själv va liten? Och som sagt man HAR INTE barnet ALLTID borta .. Och som sagt när är de lagligt o gå ut ? Livet slutade inte..

Självfallet hade jag ångest o universums värsta dåliga samvete för att att han var hos sin farmor som BOR 40 sekunder från oss.. Men JAG HADE ROLIGT , JÄVLIGT ROLIGT ! Blev jag full ? Njaa inte så speciellt.. Saken var den att jag och VI och ALLA RUNTOMKRING tyckte jag var VÄRD ATT FÅ ROA MIG !!

Nu fattar jag vad detta citat betyder att andra mammor är de värsta som finns.. Dra åt helvete så less jag är..

Sen angående att jag ska sluta va över trevlig mot andra stämmer oxå, är så jävla less o träffa folk, man pratar o så står vissa bara där som nå jävla dum fån o knappt säger något.. Näe nu blir de andra bullar, filtrera bort alla puckon o bara sluta va trevlig.. Ha dom som betyder nära o alla andra jävla jubel idioter borta ..

Du ska göra si, det kommer bli så o så.. Bla bla bla...

Mitt liv slutade INTE , gjorde ditt det så va synd för dig... Och sen angående att jag vill ner i vikt och "ditt barn är bara 10 veckor " .. SO FUCKING WHAT ???? Tro du jag bryr mig ? Tänker inte sitta på en soffa hemma o se hem till gården o va lönn fet med en unge i famnen .. Här ska livet levas i den vanlig ordningen med DEN BÄSTA UNGEN I HELA VÄRLDEN.!!


Inte en dag att vår son kommer ha de tråkigt, jag lever ett aktivt liv med många nära o kära runt mig och de ska fortsätt så.. Vår son kommer bli en självständig kille som kommer få upptäcka livet härliga äventyr med en mamma o pappa som älskar han mer än allt !! Och jag kommer ALDRIG SLUTA VA JAG .. Detta är hans mamma .. Och kommer aldrig någonsin ändra mig ..

Tack o hej !

Av Nina Larsson - 9 juni 2014 13:32

Dagarna o veckorna passerar i rekord fart.. Liam är idag 10 veckor.. Jisses :D så himla roligt med honom.. Ibland när han sover el tittar på en så känner ja sån enorm glädje .. De går inte o förklara :) sen hans nya läten är ju bara för underbara .. Mera vaken o med oxå :) härliga unge..

Förra veckan var vi på fotografering med honom, ska bli kul o få se bilderna sen :) är så nyfiken haha.. Sen var vi på BVC, 6 kg o 58 cm är han nu :) läkarbesöket var bara bra mm .. Dom sa att han var en mkt välmående liten kille .. Sen så har ja insett att ja ska sluta va över trevlig mot folk då de bara känns hemskt att man är för trevlig o knappt får svar tillbaka.. Ibland undrar man vad de är med människor ? Men deras förlust .. Orka bry sig..

Sen hade vi en liten fest på fredag, Liam var hos hans farmor o de hade gått strålande.. Ångest hade man o de fick man oavsett om alla sa att de går bra.. Men de kändes skönt efteråt, jag fick vara social, träffa folk o svamla.. Var så hes dagen efter av allt surrande o så ja skrattade .. Har jag inte gjort på länge.. Så tack alla för att ni kom :) kvällen avrundades kl 02.30 , vaknade 07.30 .. Pigg som bara den :) halv nio gick ja upp o hämta Liam .. Gick på en morgon promenad i solen o hela lördagen var vi ute , hela familjen :) mys dag ..

Sen insett att man ska akta va man lägger upp o skriver.. Men nog om de :) idag har vi iaf gjort morgon 8.30 .. Varit på en kort morgon promenad, ätit frukost, besök hos Magnus o Maria :) sen en till promenad o Liam sover ute i vagnen.. Pappan i huset är på ett tag hemma .. Då blir de laga nå middag som blir hemma gjord pizza :)

Sen beställt ett stort paket med massvis av kläder till Liam o så ett paket till mig med rea kläder ;) passa på p uppgradera garderoben haha ..

De var de.. Slänger upp nå bilder

Av Nina Larsson - 1 juni 2014 20:41

Så härlig dag, för de första .. Liam verkar ha börjat få någon slags dygns rytm .. Som igår sov han 20.30-02 , 02-04 , 4-07.30 :) och idag ätit sina fem ggr.. Så de har sett ut så här i några dagar : vakna och äta 07.30 ,morgon rutiner , sova vagn ca 08.30 till ca 11.30 , äta ca 12 o vara vaken ett tag, sova ca 1 h , äta ca 15.30-16, vara vaken ett bra tag, sova 40-50 minuter, äta ca 18-18.30 , vara vaken , kvälls rutiner och äta en sista gång efter kl 20.00 .. Sova för natten :)

Idag vakna vi 07.40 och varit på en morgon promenad .. Svin kallt, brr ! Sen jyrat på här hemma innan vi hela familjen sen begav oss till stugan där Jimmy har hjälpt sin mamma med o skrapa/tvätta hans mormors stuga då de ska målas om :) kommer nog bli riktigt fint.. Men vilket arbete ! Synd bara att jag ej kunnat hjälpa till.. Liam har då mått så gott, suttit i baby skyddet i den friska luften och sovit så gott.. Sen ätit lunch ute där de bjöds på sik och tunnbröd , fil :)

Haha o mitt i allt så somnade jag o Liam i jimmys mormors stuga.. Ca 1,5 h timme typ :D fick ju nästan Skämmas , men de var så jäkla skönt o efter lunchen blev jag så trött :D sen åkte vi hemåt vid ca 16 .. Ätit middag hos svärmor, hem och tagit de lugnt ..

Mina föräldrar varit en sväng så pappa fick låna internet, duschat mm .. Pappan i huset är o fiskar nu ikväll och ja sitter på soffan o kopplar av , Liam sover sen ca 25 minuter sen :) tror de blir en tidig kväll.. Tråkigt bara att solen skulle titta fram nu o inte tidigare !

Imorgon blir de en sväng in till Kalix iaf med pappa o Liam, måste på Apoteket o köpa filter till näs sugen åt Liam :) fiffig sak det där haha ..

Har inte knäppt nå bilder idag :/ God kväll på er

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards