seeyaaa

Alla inlägg under februari 2014

Av Nina Larsson - 25 februari 2014 07:54

Igår var jag o sambon totalt slutkörda så Vid kl 20:00 låg vi båda i sängen .. Surfade o såg tv innan John blund kom, däremot kom den snabbare till sambon som dragit rejäla timmer stockar.. Själv fick jag vid kl tolv på natten gå till vardagsrummet o försöka sova.. Har haft förvärkar i går kändes de som, som lätt mensvärk som avtog o magen stenhård.. Gjorde inte så ont, men de är ju snart dags :) idag bara 14 dagar .. Spännande !

Somnade efter många om och men , men vaknat konstant , svettas mm .. Imorgon går ja in i v 39 (38+0) :) så de är ju vanligt detta .. Mentala förberedningen.. Men jag älskar ju dock tidiga mornar.. Men nog är de ju samtidigt skönt med sov morgon då o då !

Sen så packa vi lite saker som inte behövs va framme i några banan kartonger, helt plötsligt börjar de kännas mer verkligt att vi ska ju faktiskt snart oxå flytta till något större ! Så himla härligt..

Min kära pappa kom nu före kl sju och tog ut Dante innan han åkte o jobba, regnade o blåste.. Sen rena halkan ute så han är en ängel som finns :) så ätit frukost, o nu myser jag, lilla vännen Dante, bebis i magen verkade vakna o busa runt i magen och NRJ är på .. Men känner mig så trött.. Så blir en vila snart igen, duscha mm ..

Imorgon är de dags för Bm besök igen , sen torsdag skriva faderskaps intyget :) haha sen då har ja ju packat klart allt till bb , förutom vissa saker o gjort så att OM jag inte klarar av o packa så har ja skrivit en liten lapp till Jimmy som finns i handväskan där de står va de sista är ! Redo o klar :D

Är så skönt att allt varit färdigt så länge.. Inge stress eller panik med något.. O tur de med tanke på hur man har det.. Är en sak jag funderar på hur känslan att inte ha ont känns.. Är så längesen man var smärt fri..

Sen en sista sak, tack för dom vännerna som man vet alltid finns där omkring mig som man inte dagligen har kontakt med, man bara vet att de står bredvid en o man kan känna sig trygg med de. De är som citatet jag älskat sen jag var liten " vänner är som stjärnor, man ser dom inte alltid .. Men man vet att de allltid finns där " .. <3

Av Nina Larsson - 24 februari 2014 16:55

Eftersom dagen har erbjudit att bara sitta inne så blev ja så less o ringde sambon på jobbet o sa att ja hämtar hem han idag så jag får komma mig ut, hade ca 20 minuter tillgodo så gick in en snabb sväng till mitt jobb.. Fan så jag saknar alla där o så få arbeta överhuvudtaget..:) fick kramar o alla mor mödrar som dom kallar sig ville känna på magen :D älskade ni <3

Efter så åkte ja o hämta Jimmy, for på Konsum o handla lite inför middagen o fick då veta att de är nå strul med vattnet i byn ..och ja som hade tänkt duscha.. Nåja ! Bara o invänta.. Sen fått hem lite banan kartonger så man kan packa lite smått de som inte behövs vara framme ..

Så sitter på soffan nu o tar igen oss efter Matkoma.. Jimmy var sugen på ris o korv stroganoff ! :) annars blir nog kvällen lugn o fin.. Blir tidigt o sova tror jag för båda två .. ! .. Kanske en sväng förbi svärmor o lämna bilen då hon skulle låna den .. Om ja orkar..

Lekte lite med en svammel bild ja tog.. Hitta en annan app o redigera o jyra med bilder.. Njaa inte så förtjust i den !
Haha men såå ful den blev.. Men de bjuder ja på :D

Av Nina Larsson - 24 februari 2014 12:50

Efter första inlägget att ja funderar på o lägga ner bloggen så verkar de var många emot de :) trodde jag inte. Nog för att jag märker av att jag har många läsare.. Men ibland blir ja bara så frustrerad o få taskiga kommentarer anonymt här.. O man blir ganska trött på de o sen känt mig så låg på sista veckan att allt ja skrivit känts så tråkigt o klagande ! Men samtidigt så ska jag ju inte behöva rätta mig heller .. Vill man inte läsa, så läs inte.. Så enkelt är de !

Haft bästa svärmor här på kaffe o fått prata ut .. Så glad att jag har dig o är så skönt o få prata om allt, hon är mer än bara en svärmor och önskar alla hade en svärmor som henne ! :) <3 somnade på soffan i ca 1 h oxå idag.. Så känner mig lite piggare.. Sen detta väder, åh de ser så härligt ut med plus grader .. O här sitter man inomhus.. Ska på en stund ut med Dante vännen , pappa tog han ut imorse o svärmor sen :) tack för det :) ..

Idag är såna här vår känslor i kroppen när man tittar ut o känner doften .. Hade jag orkat eller varit den aktiva Nina så hade jag hunnit med ett varv kring byn , tränat o varit iväg hos någon :) fan så ja längtar tills det blir så igen men med familjen .. Min familj :)

Bjuder på går dagens Nina och ett citat som stämmer in på mig.. De är aldrig fel ! Måste bli mer självsäker bara o sluta va så hård mot mig själv o faktiskt inse hur bra jag är som jag är ! Men som jag sa till svärmor, ser hellre andras lycka än min egen.. Vette fan varför ja är sån !!

Av Nina Larsson - 24 februari 2014 07:34

Kl 04 prick vaknade jag av hur ont jag hade i bäckenet .. Gick på toa o sen var de kört, jimmys väckare ringde sen på knappt 50 minuter så klev upp när han åkte på jobbet o lugnt i magen så är man så dum mot bebis o väcka den ! :(

De kanske blir tvärtom , jag väcker bebis istället för att den väcker mig.. Så hade mina föräldrar med mig när ja var nyfödd, älskade o sova o mamma fick sprätta mig under foten för att ja skulle vakna o amma .. Då blev ja så ledsen, men mamma sa de att annars hade ja bara sovit.. Hon sa att de var så trist när jag var nyfödd, sov,åt och sket :D skrek aldrig typ, aldrig missnöjd .. Alltid ett glatt barn ! Så jag önskar mig en mini kopia.. Men däremot så hade min mamma en snabb förlossning som hon berättade bara tog 10 minuter, ville snabbt ut.. Var knappt mina föräldrar hann på bb , mamma hade sagt till pappa att ungen kommer nu, in på förlossnings salen o upp med benen.. Plopp så var ja ute i världen o stackars mamma fick lida .. O lida var nu pga att hon sa att de kändes som att hela hennes inre frös till is.. Allt gick så snabbt .. Sen barnmorskorna var i chock :D tror fan de..

Sen var de pappa som klippte navel strängen, bada mig, bytte på mig mm.. Brukar än idag säga att pappa klippte aldrig navelsträngen .. Haha pappas lilla flicka har jag alltid varit :) mamma sa att hon fick ibland vara så arg på pappa o säga åt honom "att de är mitt barn oxå" :D nämligen så att mamma hade de ju faktiskt ganska bra då ja skrek så klev pappa upp, vagga mig, gav mig ersättning,bytte mm.. Haha :D men är ju självklart mammas flicka oxå.. :D

Ganska kul o tänka på o få höra hur man själv var som liten.. Men annars är ja mig lik, framåt,social, glad,skrattar,känslig o sårbar, snäll mm .. Alltid ställt upp, de är något ja alltid lärt mig.. Ibland har man blivit utnyttjad på det sättet.. Men idag vet man ju vem man hjälper :)


De var väl de.. Ska vila en stund då alla andra nu börjar jobba o barnen ska på dagis,skola mm .. Själv har man snart varit vaken i 4 h .. Få se om svärmor dyker förbi under förmiddagen o håller mig sällskap em stund :)

Haha o sen hittade ja en rolig bild :D stämmer in på försäkrings kassan :D är man nog sjuk då kan man jobba.. Ojoj !!


Sen har ja funderat o läggs ner bloggen ett tag.. Får se hur jag gör, ha en fin dag alla :)

Av Nina Larsson - 23 februari 2014 09:44

Börjar hänga med dagarna som går, vet annars inte vilken dag vi är i.. Sovit gott i natt måste ja säga o bara 1 gång på toa samt dricka vatten då ja upplever mig så torr i halsen, men sen har ja oxå varit ganska förkyld som verkar gått över :)

Drömt mardrömmar som tex att bebis inte finns, den överlever inte, Jimmy lämnar oss, får ett monster och alla möjliga o konstiga saker så vissa nätter känns som att ja vaknar med feber för är alldeles svettig .. :( de är skit jobbigt för känner mig så nere efter de.. Även om de bara är drömmar ! Men den där känslan är inge rolig..

Sen så sover den lilla gott i magen då den inte alls bökar på nätterna i magen, och fick väcka den nyss.. Så började knuffa o kittla lite.. Haha nu är de hålli gång i magen istället :) förlåt lilla bebis.. :D men de är så roligt o känna hur magen går i vågor o de känns som att huden ska spricka när den riktigt kommer igång.. Men så fort ja ska filma så slutar de, sen gör de inge ont.. Mest kittlas det o så får ja skratta :D

Nåja snart är de väl vår tur, bara 15 dagar kvar.. <3 behöver inte säga nå mera än att längtan är stor och känns som att vi väntat i en evighet..

Ska strax ta en dusch , se om ja orkar mig till Kalix o handla på Ica då kylen har börjat eka tomt.. Sen få se om svärmor bjuder på söndags middag, man har inget hört :D ? :D

Ha en fin söndag alla <3

Bjuder på en gammal bild på mig o 2 av mina favorit tjejer genom tiderna !




Av Nina Larsson - 22 februari 2014 20:57

Har inte orkar skriva något, men dagen började kl 9 , ut med Dante o knappt ja orkade ner.. Sen frukost, o så fick ja skotta fram bilen o blev helt slut körd o kom mig fram till svärmor där ja fick kaffe o fika, jyrade på samt lunch.. Sen åkte ja till mina föräldrar där jag började pyssla till en egen säng mobil med ett gummi band så de studsar.. Köpte på en loppis en säng mobil som låter, snurrar mm men den var så racklig så tog gosedjuren och gjorde en egen.. Är så nöjd :) så de blir o hänga denna i nya läggan :)

Sen har pappa tagit ut bil barn stolen samt fixat fast hundburen.. Åkte sen o hämta Jimmy vars vi sen varit hos hans morbror o familj :) hjälpte oss få dit basen ordentligt i bilen till stolen.. Druckit kaffe o svamlat ett bra tag.. Men efter de så tog alla krafter slut..

Sitter på soffan med magen i vädret,Jimmy har rastat Dante o ja känner ögonen tunga o ont överallt..
Känns som ett klot mellan benen o tungt är de..


Som sagt har inte så mkt o skriva.. Trevlig lördag alla

Av Nina Larsson - 21 februari 2014 13:02

Då for sambon o skulle se os hockey mellan Sverige o Finland.. .. Somnade på soffan ett tag tidigare i sittande läge.. Sen så kom bästa svärmor o överraska mig med dessa tre ugglor jag så gärna velat ha o sen måste jag gjort någon tanke överföring för hon kom oxå med semlor från lyktan .. O under tiden ja slumra till så hade ja suttit o tänkt på semlor eller Wiener bröd från lyktan :D sen kom Jon även med kartonger åt oss :) tack världens bästa du <3

Sitter i soffans hörn o har en bökande bebis i magen .. Mysigt, men jag vill nu så gärna träffa dig.. Har känt mig lite nere idag o krasslig så var roligt att svärmor kom .. :) tror inte ja orkar så mkt mer idag.. Sen en annan tråkig sak är att ja har börjat få tryck sår på svans kotan då jag bara får sitta o sova :( svider som fan.. Men men ! Och mkt funderingar..

Nåja ja ska surfa runt en stund ..

Men tack igen snällaste Lisbeth <3

Av Nina Larsson - 21 februari 2014 07:48

Vilken natt,, haft fönstret uppe hela natten då jag svettats som en gris.. Ingen aning om varför o så drömt om bebisar :D i går kväll kom ett gosse barn till världen, stort grattis till er också :) sen prinsessan Madeleine oxå :D som ja säger de är riktigt baby boom.. 4:e paret denna vecka som ja känner som fått barn .. Och min Facebook kryllar bara av nykläckta bebisar :D så man blir ju inte alls nå sugen på o träffa sin ..

Haha för här ligger man hemma ännu som en valross o bara inväntar sitt eget.. Tänker mkt på hur allt blir när de är dags.. O hur de blir, är de friskt barnet mm mkt såna frågor kommer upp i skallen .. Vet inte men ja drömmer ibland läskiga drömmar .. Lite obehagligt nu när man är så nära.. Sen förbannat jobbigt o va förkyld.. :(

Hade behövt in till Kalix o följa med svärmor.. Ska fundera en stund till hur ja ska göra.. Känner mig så matt o trött , orkeslös , ont mellan benen o så inget fint o ha på mig.. Så lätt o få sammandragningar nu och alla som ska kommentera magen .. Känns bara jobbigt så får se hur ja gör :)

Men måste först börja med o kliva upp, ta mig ut på något sätt med hunden o äta ! De är målet nu ! :)

Jag o magen igår :)

Ovido - Quiz & Flashcards