seeyaaa

Alla inlägg under juni 2012

Av Nina Larsson - 28 juni 2012 22:32

Dagen började med att jag tog en morgon prommis, frågade mamma om hon ville hänga med på en shopping runda, men vars vi skulle åka visste jag inte.. men de blev happis iaf ! Köpt mig en huvtröja svart av märket puma o älskar den, en hel kroppsspegel och en massa mat.. Sen när vi skulle in på ica maxi så var jag så hungrig att jag sa till mamma att jag ska köpa en korv och så köpte jag en triss.. satt mig ner o börja skrapa.. på fjärde skrapet så visade sig att jag hade vunnit 1000kr vilket dubblades till 2000kr ! :D Sen köpte jag två trisser till vilket gav mig 200 kr :D Haha jag tror jag vråla till och skratta hela tiden.. trodde jag drömde och alla på affären blev glada och detta är fan inge skämt, när folk fick veta att jag hade vunnit så köpte alla en triss lott :D


Men men de var mkt roligt iaf ! så denna dag har jag gåttt på rosa moln, sen så for jag o pernilla o spela bilbingo i risön, jag var 1 nummer ifrån på fyra spel .. nervöst varje gång, men nu gick turen till pernilla som vann 1000kr ! Grattis igen till din mina fina vän   Haha lilla paniken när vi skulle tuta .. Sen så var de så roligt att många som man kände visste ju via facebook att jag hade vunnit, dom fråga va jag gjorde där :D Haha söta er .. 


Nu blir de sängen o mysa med min underbara vovve,varva ner min kropp o hjärna .. Den har verkligen gått på högvarv idag ! Nu är katten o hunden igång o busar.. bäst att man lägger sig i sängen strax så dom inte river hela ställer :D Mina sötnosar.. 


Slänger upp tre bilder, på spegeln som jag köpte idag o sen hur jag har gjort om i sovrummet :


 


 


 


 

 


En trött men nöjd Nina av denna dag, God natt alla !!!


Seeyaaa

Av Nina Larsson - 27 juni 2012 19:15

Idag vaknade jag kl elva och har haft en natt från h*lvetet .. mardrömmar,febertoppar så de har sjungit om de ! Pojkvännen hade tydligen tagit ficklampan på mobilen för att söka nå kläder i sovrummet o hade lyst på mig.. haha hade tydligen sett ut som att jag hade varit ungefär o badat ! Då kan ni förstå... Nåja, varit allmänt hängig o matt i kroppen.. när jag vaknade hade jag 38.0 grader o sen under dagen ingen feber alls.. Helt sjukt , annars känns de nu helt okey .. 


körde nyss hem mina föräldrar i detta piss väder, sen varit ut med dante första gången idag sen igår förmiddag efter jobbet, dra åt fan vilket skit väder alltså.. var är sommaren ? Blåsigt,kallt o regningt.. inte de minsta roligt att rasta hunden o han tycker inte heller för den delen om de ! Ibland vägrar han, men han kan ju inte hålla sig allt för länge o skulle de hända en olycka inne så gör de inget ... förstår han isåf :D 


Ska ringa chefen imorgon o berätta läget om hur de blir i helgen, men känner mig i bättre form samt så kan jag kurera mig ända fram tills fredag kl 16.00 ! Så ska inte vara ngn fara med de, och sen så är de ju sjukt svårt att få fram vikarier denna sommar ! Skumt de där.. 


Sen innan jag börjar jobbet på fredag så ska jag och hjärtat åka in mot kalix och fixa en sak som legat på hyllan ett tag, ska bli kul.. längtar faktiskt !   


Hmm , saknar jimmy jätte mkt,speciellt när man ensam hemma är, sjuk,dåligt väder o inga av ens vänner är lediga och för den delen så vill jag heller inte smitta dom.. 


Blir nog att se lite tv, en kvälls prommis med dante , dusch o sängen !! 


 


Min kärlek ! Älskar dig ! 


Seeyaaa


Av Nina Larsson - 26 juni 2012 21:10

vilken otroligt jobbig dag, feber,halsfluss och ont i hela kroppen .. Då var man sjuk IGEN !! Vilket underbart immunförsvar man har, just love it ! Eller så inte .. Sen blir ja så j*vla ledsen varje gång för de tar ett tag efter varje förkylning,feber eller vad jag nu får att reparera mig igen .. Nu står energin o allt på noll, ligger bara i sängen o tänker, tänker,sover o lyssnar på musik .. Tack underbara pappa som finns där för mig, han ringde vid sju tiden o kom hit o gick ut med dante.. eftersom tempen visar 39.4 ! Vad skulle jag göra utan dig älskade pappa/mamma? Tack för att ni finns o alltid ställer upp.. !   


Denna låt jag nu lägger upp spelas alltid tidigt på morgonen när jag åker till jobbet, varje gång jag har hört den så har den berört o bara höjt volymen .. visste inte först att de var agnes ! Haha lite roligt ändå, men den är fin texten o hon är ju grymt duktig att sjunga .. även om själva texten verkar handla om en kärlek som glider ifrån varandra o hon vaknar med en annan främling,men fin är den !! 





Beat. Drum. I'm gonna lose him Just like water through my hands Light hits your face and you look at me like I'm a stranger So far away, but still so near And you can blame it on my crazy heart. I got lost, you got torn apart I wish you would let me hold you Let me hold you One last time If this is over, if this is the end If you don't wanna see my face again Please just let me hold you Let me hold you, one last time Last night when you were sleeping I danced away, I flew so high I let you down and then I woke up next to a stranger I can't believe, what have I done And you can blame it on my crazy heart. I got lost, you got torn apart I wish you would let me hold you Let me hold you One last time If this is over, if this is the end If you don't wanna see my face again Please just let me hold you Let me hold you, one last time I don't know what to say anymore I don't want it to end up this way If you would only give me the chance I know I could do so much better And you can blame it on my crazy heart. I got lost, you got torn apart I wish you would let me hold you Let me hold you One last time If this is over, if this is the end If you don't wanna see my face again Please just let me hold you Let me hold you, one last time One last time One last time One last time One last time




Seeyaaa

Av Nina Larsson - 25 juni 2012 18:17

Att ens hem kan betyda så mkt, känslan att komma hem efter en lång arbetsdag är de bästa som finns.. lugnt o skönt i vartenda litet vrå.. dock så saknas ngt här hemma o de är pojkvännen ! Men mysigt att ha min lilla vän dante .. men han verkar så konstig idag, bara sover o är trött.. annars brukar de vara full rulle ! Men han kanske märker att matte är trött och sen är de ju heller inge fint väder ute .. Hade tänkt ta mig en vila efter maten, men kände bara näee.. för då lär jag sova direkt ! :d


Ska hålla mina ögon vakna tills iaf kl 22.00 , klockan ringer samma tid som idag och de är 05.30 .. dock jobbar jag bara till klockan tolv imorgon o börjar först jobba på fredag kl 16.15 ! Fan så sköööönt.. Varje lediga dag är guldvärd ! Sen så längtar jag tills på onsdag för då kommer en massa pengar in på kontot, dubbla löner samt fått från a-kassan idag ! Så nu blir de börja spara till en resa mot hösten tillsammans med min kära sambo ..


Men då har vi ett annat dilemma oxå, vi måste införskaffa oss en disk och tvätt maskin... Min kommentar till jimmy i går var att jag läste i en tidning att om man vill vara på den säkra sidan att ej tjafsa i ett förhållande så ska man skaffa sig gemensamt en diskmaskin :D Haha för jag hatar att diska,de värsta jag vet.. ångesten som byggs upp varje dag när man ser högen växa är inget att leka med ! haha nåja, då sa jimmy att om han köper en tvättmaskin så fixar ja en diskmaskin.. sagt o gjort, skaka hand på de.. Ni tror inte han då hittar den billigaste j*vla tvättmaskinen :D Gaahh .. 


Haha nå vi får väl se, de kanske får vänta ändå .. Skulle lätt kunna somna på denna stol jag sitter på ! Blir strax en prommis med min lilla vän till mor o far, sen hem duscha o sova.. alltså en dag med så lite som möjligt på schemat!


Slänger upp två bilder sen midsommardagen :


 


 



Seeyaaa

Av Nina Larsson - 24 juni 2012 20:53

Ingen får mig att känna som du och ingen får mig att älska som du gör. Du fyller mina dagar med hopp och kärlek. Du hjälper mig framåt när livet vill bakåt och som tack ger jag dig min kärlek, min trohet och min vänskap då de är dig jag vill följa i vinter och vår och i alla våra år. 

 

 


Av Nina Larsson - 24 juni 2012 18:37

Midsommarafton började med att jag jobbade 7-12 och var sliten som ett djur, var efter jobbet med föräldrarna o grillade innan de blev iväg till pojkvännens familje stuga.. mygg o kallt som bara den, solen tittade fram då o då ! Hade en rolig kväll, men sen i slutet när jag skulle in till bastun så ramlade jag  på ett par blöta träskivor  så har fått en lår kaka som är rund o gör ont som fan :D Jaja alla hade roligt åt mig, får jag bjuda på.. For hem vid ca tre tiden med pojkvännen !


Dagen efter , lördag så ville en tjej kompis att jag skulle komma ut till vassholmen .. Hade först tänkt att jag orkar inte fara dit, men jag gjorde mig i ordning bara för att fara dit o jyra då pojkvännen skulle o fiska.. Blev bjuden på go mat o lite dricka, blev att jag drack lite o följde med i taxin .. En helt okey kväll ! Kände att jag ångrade mig när vi kom dit.. mygg o kallt där med.. men var ändå roligt, blev att jag gick till dansgolvet o shejkade så man slapp frysa o dom spelade jätte bra musik!

Är glad att jag tog de lugnt igår, men var ganska roligt när vissa inte förstod att jag var betydligt mer nyktrare än dom :D Men de är väl säkert för att jag annars alltid jyrar o svammlar oavsett nykter/onykter ! Sen innan vi skulle med båten iland så var de full rulle med de ena o andra.. kände bara att nu vill jag hem till min pojkvän o hund ! De var så skönt att krypa ner under täcket ..


Nåja då var denna helg över o tack för de, ny vecka imorgon o de blir full rulle med jobb o så hemma mys .. ska vara ute mkt,promenera o försöka se om jag får klippt gräsmattan igen så de inte blir en djungel :D Sitter nu hos svärmor o tittar när alla dom andra spelar kort eller plump :) Ska strax åka hemåt, dammsuga,duscha o lägga mig i sängen ! klockan ringer 5.30 o slutar halv fem då jag har köket imorgon .. Pust ! Haha ..


Tack allla som gjorde denna midsommar fin o en sista sak jag älskar mitt liv <3



De var de, seeyaaa

Av Nina Larsson - 21 juni 2012 12:39

Rubriken har inget med inlägget att göra, var ngt jag bara satt o tänkte på igår o ritade en blomma med de citatet ! Men iaf, vaknat kl nio trött som ett as, sovit få timmar , oroligt samt haft en hund o pojkvän som snarkat i kapp o tagit upp i princip hela sängen så vid ca två tiden gick jag till vardagsrummet i ren ondska :D Vaknade av att jimmy väckte mig kl halv fem, gick till sängen o somnade om .. 


Sen så har jag o dante bara tagit småa promenader idag, hade tänkt ta mig en promenad kring byn men i brist på energi o allt så sparar jag de lilla jag har till jobbet.. sen imorgon kl 12 så tar jag min helg ! just nu så undrar jag hur jag ska orka med hela sommaren, helt seriöst.. hur ska jag ens orka med att fortsätta jobba som undersköterska med denna värk o trötthet, utmattning.. Idag känner jag är en svin dålig dag .. ingen glädje utan känner mig skit ledsen o tung inombords. Är inget speciellt , utan de känns bara så.. små saker i vardagen o sen för att jag har noll lust till att göra något ! 


Hittade en till dikt som beskrivet måendet o jag längtar till hösten så man kanske får ngn bukt på detta, sen till de andra så känns denna blogg meningslös då de endast handlar om samma sak varje dag om hur trött o sliten jag är, men den som inte vill läsa behöver inte .. Jag har endast skaffat denna pga att filtrera av mig lite !!



En dikt om fibromyalgi


Du kom till mig, Åh, vad jag hatade dig. Du vände upp och ner på min värld, jag tyckte ej jag var något värd. du orsakade mig smärta, tårar och hat, mina vänner fick jämt höra mitt tjat. om krämpor, trötthet och värk, dessutom migrän och huvudvärk. mina pengar tog slut, jag hade ej flera på lut. hoppet försvann om ett värdigt liv. Hjärtat värkte som om någon stack mig med en kniv. Jg ville inte längre leva så här, fanns det någon mening med allt det här? Men så en dag famlade jag ut ur mörkret. Oroligt, vilset och skrämt. Jag tog mina första steg, jag var envis och seg. det skulle ordna sig på nåt sätt, det här kändes helt rätt. Jag började sakta jobba mig upp ensam och i grupp. Hoppaet började komma sakta. Ibland hände det att man fick backa, Livet kom tillbaks till mig Jag hoppas att det även kommer till dig. Ge inte upp kampen riktigt än, det kommer ljusare tider min vän, kämpa på och du får din lön, Gud hör då din bön. det finns hopp för alla det gäller att den till sig kalla.

 

 

Ha en bra dag alla, nu ska jag fixa till lite mat ! :)

 

Seeyaaa

Av Nina Larsson - 20 juni 2012 22:54

Ett litet inlägg innan john blund, har iaf jobbat 14-21 o har gått fin fint.. imorgon börjar jag först kl 16.15 ! Skönt, sov morgon o allt.. hoppas på fint väder så man kan ta sig en härlig morgon promenad !


Tänkte lägga upp en bild från jag var brunett o nu när  jag är blond igen.. de känns faktiskt jävligt skönt att vara blond igen, trivdes inte i de mörka men samtidigt så var de roligt att testa iaf.. 


Är bara nyfiken vad ni läsare tycker ! :D En sak är säker, vilken skillnad de blir.. ser knappt ut som jag i de bruna håret :P  God natt alla !


 

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards