seeyaaa

Alla inlägg under juli 2012

Av Nina Larsson - 31 juli 2012 20:48

Jag tänkte skriva av mig lite, för de första så känner jag mig tjatig både här o fejjan angående min sjukdom , trötthet,illamående o huvudvärk.. jag är så öppen o tänker inte på de jag skriver.. men antingen är de pga att få hjälp,kanske finns de någon där som lyssnar,förstår o kan ge en råd. Idag fick jag en massa goda råd att ta de lugnt,sjukanmäla mig o vila min kropp o själ.. Skulle ha jobbat imorgon 7-16 o torsdag 7-16 ! men är ledig helgen fredag,lördag o söndag .. ! Sen att alla vet hur mkt jag vill jobba,de stämmer nog en hel del.. men efter att ha studerat häcken av mig,vidare utbildat mig o fortsätta.. jobbat sen jag var 14 o knappt fått ett korv öre så har jag pushat mig fram i karriären.. Jag har verkligen fått kämpa mig igenom att allt ska gå runt,känna att jag är värdig att finnas till o faktiskt ta en plats.. jag vet va jag vill,jag vill jobba med människor o ta hand om andra för de är jag bra på . När jag älskar något så ger jag 200 % ! Men de stjälper mig även .. Hittade en gammal skatteåterbäring från 2008 där jag endast hade tjänat 40.000 kr .. Förra året från maj-dec hade jag tjänat nästan 190 000 på SEX månader o de var då jag kollapsade .. de var där allt började med mig o har inte återhämtat mig.. nu från januari till juli har jag tjänat 115 000! 


Varför jag skriver om just de är pga att ni ska få veta hur mkt jag har kämpat o aldrig en enda månad stått utan pengar. fixat papper hit o dit,a-kassan o facket själv.. jag känner mig stolt över de jag presterat med tanke på allt tidigare . jag får arbeta för pengarna ,men har börjat märka att de är inte allt i världen.. inte nu när man har fått betala priset för de. 


Efter december 2011 blev jag jätte sjuk i ca 2 veckor med hög feber,kräktes .. efter de så kände ja mig totalt tömd på energi o var trött konstant.. Gick för att ta blodprover o kolla varför.. Då fick jag svaret hypotyreos samt fibromyalgi som utlöst sig av stress,många faktorer i livet som hände under en kort tid o min läkare sa att de kan även ha hängt kvar sen bil olyckan 2005 .. !


Värdena är höga o har fått öka dosen,men blir en tredje ökning nu när de ej funkar medicineringen på mig.. Sen testades de även anti depressiva på mig vilket blev ett negativt resultat där jag fick alla symptom tio ggr värre, hallucinationer,svettningar o sömnlösa nätter.. humöret sviktade ordentligt . Varför de testades var för att se om jag kunde bli gladare  pga denna trötthet o värk , samt så kan ens ämnesomsättnings värden bli höga om man haft en lång varig depression . men de var inte så då jag annars är en glad tjej .. men skit samma ! 


Igår var en riktigt dålig dag, jobbade förra veckan måndag,tisdag,onsdag,torsdag,lördag,,söndag o måndagen igår.. lite personal ,långa dagar o tungt .. Jag pinade mig igenom dagen.. Hade hög puls o blodtryck .. kände mig irriterad,trött o helt utpumpad.. att jag kunde stå upp var helt otroligt.. var nära många ggr o börja gråta .. men jag svalde tårarna när sköterskan på jobbet kramade om mig . De var riktigt tufft .. när jag kom hem gick jag till sängen o sov i tre timmar .. idag har jag värk i höften,ryggen o nacken samt en molnande o tryckande huvudvärk på höger sida.. och denna jävla trötthet !!


Ni ska veta hur jobbigt de är o när man har ett förhållande .. de känns ledsamt att min pojkvän behöver se mig så här,han vet knappt ibland va han ska göra.. o jag förstår han! Men han är guldvärd som ser mig o älskar mig för den jag är o står kvar.. jag vill inget göra när jag kommer hem,trött,arg o ledsen på allt... de enda jag vill är vara hemma o sova .. sova o sova .. men saken är den att jag är aldrig utvilad ! Här för ett tag sen så sov jag 13 timmar i streck.. vaknade som att ja hade sovit någon få timme eller inte fått ngn sömn alls. 


Vissa nätter gråter jag mig till sömns för att jag orkar inte med detta skit o vad jag gjorde för att de ska bli så här. De har som alltid varit något på vägen .. men jag är samtidigt glad för den hårda vägen har gjort mig stark inombords o fått mig växa ! ingen sa att livet skulle vara en dans på rosor.. o nog fan stämmer de ! Man får leva en dag i livet .. 



De var de jag hade på hjärtat,funderar på en promenad o skingra tankarna mera.. sen sova ! 

Vill bara tillägga en sista sak, jag älskar min hund,pojkvän o familj överallt annat o utan er skulle jag inte orka

med vardagen !   


 


Seeyaaa

Av Nina Larsson - 25 juli 2012 21:05

Ett tag sen jag skrev nu, tänkte bara kasta in ett snabbt inlägg på vad som sker just nu ! Denna vecka är en monster vecka med en massa jobb o åter jobb, endast ledig fredag o de sliter ut mig totalt.. men annars trivs jag otroligt bra med dom jag jobbar med,ni är guldvärda !    Förra helgen var jag med mina föräldrar i bjurå, mammas hem gård var vi i.. inte varit där på ca 10 år tror jag nästan,var mkt roligt o mysigt att vara med bara familjen ute på landet o dante trivdes utmärkt ! :) Har inte gjort så mkt,kommer hem sluut som artist o framförallt senaste veckan då jag ej har haft ngn medicin.. så kroppen går verkligen på lågvarv, är pest o pina på jobbet o idag har varit en skit jobbig dag för mig.. men jag försöker verkligen ge järnet !! även om jag så skulle bara säcka ihop .. 


Efter när jag slutat så är jag så trött,vilar,är med hunden o pojkvännen när han har tid.. tar mig en promenad mm ! Nu har träningen eller promenaderna kring byn minskat pga tröttheten o allt jobbande ! Men ska ta igen de nu till nästa vecka då jag går mindre dagar.. försöker tvinga ut mig ! 


Nu på fredag ska dante ev få träffa sin pappa,syster .. ska på återträff där han kommer ifrån,ska bli så himla kul och sen efter de så kidnappar mina föräldrar honom till bjurå över helgen då jag ändå ska jobba lördag,söndag o måndag .. blir  nog även att jag sover över hos maja gumman från lördag kväll till söndag morgon så slipper jag åka fram o tillbaka alltid som en idot o speciellt när man går delad tur.. !! De ska bli kul .. 


Annars måste jag säga att de är bra med mig, vissa dagar är bättre o vissa sämre men jag kämpar på med allt !! 


Tack för att ni tittade in, nu ska jag krypa till kojs med världens bästa pojkvän o hund ! God natt alla ! 


 


haha den är ganska rolig o charmig denna bild,tycker vi ser ut som två mongon :DD 



Av Nina Larsson - 16 juli 2012 21:51

Varit hemma hos bästa svärmor, jyrat på o druckit kaffe .. är så roligt att bara sitta o prata med henne ! Skulle kunna göra de i flera timmar .. Tack för att du finns bästa du <3 


Sitter hemma nu på sängkanten lite små trötter efter denna dag med mitt roliga humör, men allt har känts så mkt lättare mot kvällen ! Solen skiner ännu o hade tänkt mig en promenad kring byn med dante, men energin till de finns ej även om jag så skulle vilja .. Men tänkte att jag tar de imorgon istället innan man börjar jobba ! Vågen har visat att jag har gått ner ca 3,5 kg och allt sen medicinen höjdes o när man faktiskt började röra på sig.. känns i kläderna, är som en befrielse att känna sig lättare i kroppen . Är bara en positiv sak när man tidigare har känt hur svullen man varit.. 


Känns att detta kommer bli en tidig kväll för mig, pojkvännen är i töre tror jag o fiskar.. han har verkligen blivit galen att fiska :D men roligt att han har ngn hobby eller va man nu ska säga .. har i flera år tänkt på vad jag skulle vilja göra, har tidigare haft träningen.. men de är så svårt då jag ibland tar på mig en massa saker som jag vill göra , men till slut hamnar allt i en hög o då orkar jag inte fortsätta ! Är alldeles för impulsiv .. de funkar ej ! Men de är väl så när man är en vädur .. haha :D


kom på även idag att de är så mkt jag skulle vilja pyssla med här hemma, med inredningen .. men de finns så många ideer men så lite engagemang.. de står helt still och sen vill jag hitta en stil, men eftersom jag aldrig blir nöjd o vill ständigt ha förändring så funkar de heller inte.. ibland är de jobbigt att vara jag :P .. 


Slänger upp ngr bilder sen idag ..


 

 

 

 




seeyaaa

Av Nina Larsson - 16 juli 2012 17:38

Varit på sämsta humöret som finns, och de blir inte bättre av värmen.. fy tusan ! Nu hemma med älsklings dante.. ska strax ta oss en promenad till svärmor o se om hon är söt o bjuder på kaffe ! Sen till ett annat, tur jag har en pojkvän som inte blir arg på en när man är bitsk som jaa jag vet inte vad.. han vet varför o skrattar ofta åt mig då jag blir så här arg.. :D Tack för att du finns älskade du även om jag är båg som fan ..;) Älskar dig !


Har haft sån tråkig dag så de finns inte o för den delen känt mig som sju svåra år så i brist på annat så gasade jag med min lilla betta till hpda marknad som dom har idag på ica maxi .. min rara pojkvän följde även med ! Haha .. Detta blev mina två inköp :


 

Ett linne/klänning.. var tvungen luta bakåt för att visa så jag "bröstar ej upp mig" ifall ngn ska klaga !!

150 kr 


 

Sen en keps, 80 kr .. helt okey men ej van att använda keps.. men jag behöver de o så fick pojkvännen vara smak råd, den är rosa o de tycker jag om !!! 



Seeyaaa

Av Nina Larsson - 16 juli 2012 12:39

Idag vaknade jag kl 9, tog en promenad med dante .. sen iväg mot jobbet o lämna tillbaka nycklarna till en ordinarie som kommit idag för att ja imorgon ska börja på en annan avdelning ! Tankat bilen o varit förbi vetrinärerna för att köpa schampo som lindrar dantes klåda.. Jag tror han är allergisk mot ngt, för så här har han aldrig hållit på att klia med baktassarna o vid öronen som ett tok samt när man tar på han så börjar han klia o rygga tillbaka .. Antingen är de mjällkvalster,lus eller allergi mot ngt ..han mår inte illa av de samt så kliar han ju inte sig maniskt. Men jag är rädd om honom och finns de saker som hjälper mot sånt så klart ska han få de fixat .. Synd att dom inte kan tala ! Nu är de så att man ska bada han 7 dagar i följd med detta schampo.. tänkte testa med tre dagar då han sen tidgare har en känslig hud så han inte torkar ut  . nåja de blir nog bra .. 


Sen har jag så jävla tråkigt så de finns inte,trött o huvudvärk.. sen ont i hela kroppen.. känns som att jag har växtvärk i kroppen . Ska vila en stund o se om de hjälps .. tråkigt bara när de är så fint väder. Sen så hade jag tänkt följa med pappa till bjurå där mamma är , sova över o följa med pappa till storheden .. men då kom morbror dit med sin hund och då ids ja inte fara o ta med min .. Börjar först jobba klockan 16.00 imorgon! Sköönt de iaf.. nu är de bara en månad kvar att semester vikket innan man börjar gå som tim vikarie igen o in i detta PIP system .. har då verkligen inte saknat de.. nästa år kommer jag bara ta 75 % tjänst.. Min kropp orkar knappt med dagarna o för heller den delen inte min hjärna . Ska bita ihop sista månaden, sen ta ledigt i en vecka o fara iväg från byn .. behöver lite roligheter,avkoppling och få se ngt annat. 


Nåja ha en fin dag alla ! Simma lugnt o sola försiktigt ;)


Seeyaa

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards