seeyaaa

Alla inlägg under januari 2014

Av Nina Larsson - 2 januari 2014 23:12

Började att ja från 7.30-9 suttit i telefonen o ringt en massa samtal.. Men allt är fixat med pappers arbete mm ! Sen har Dante varit hos veterinären o var de jag förfarade.. En kraftig öron inflammation i röst, men berömde att vi hade gjort ett bra jobb före :) men kalaset gick på 1260 kr .. Så de sved ! Så var tredje dag spola öronen, sem 2 ggr dagligen ge han antibiotika i öron dropp som även lindrar de svullna ! Men han mår då annars bra,pigg o glad :) men jobbigt o veta att han har ont .. Men är en tuff o levnads glad hund <3 varit med om de mesta denna krabat.. Många tusen lappar på vård o medicin på bara 3 år .. ! Tråkigt att de är så.. Men va ska man göra ? Älskade vovve <3

Pernilla var en ängel som kom o körde mig, så jag tog mig, handla mat inför middags bjudningen som blev tacos åt våra föräldrar :) sen bjöd ja Pernilla på fika på myggan då hon är världens bästa vän som ställer upp i vått o torrt :)

Så har lagat middagen med sambon, haft de trevligt med våra föräldrar mm .. Sen lagt mig i soffan o sett film o jyrat med min bästa sambo ! Men ögonen bränner så blir snart sängen o sova.. Sen har vår älskade lilla skatt levt rövare i magen. Mys <3

Imorgon blir de bara ta de lugnt o bara vara.. Tror jag :D om inget kul sker.. Skulle vilja på Ikea :)
Bjuder dagens Nina ! :)

God natt

Av Nina Larsson - 1 januari 2014 22:46

Nyårs dagen har infunnit sig i lugnets tecken.. Så underbart skönt ! Så hela familjen ligger på soffan,katt,hund,sambo, jag o bebis i magen.. Sett på nyårs krönikan, gjort varma mackor och ser på film nu .. Så förbaskat skönt ! Imorgon blir de nämligen full rulle med allt från telefon samtal, veterinär, handla mat, bjuda föräldrar o svärmor på middag som blir tacos .. :) en liten familje middag.. Synd bara att svärfar är ännu på Sunderby sjukhus., men han får äta en annan gång ;)

Sen har min kära sambo beställt en Victoria secret body mist åt mig, han skämmer verkligen bort mig :) tack älskade du ! Sen har ja själv beställt 3 mindre saker för en billig slant som en bad termometer, feber digital termo och näs sug ! :) snart dags o köpa de sista som bad balja, lite mer handdukar,tvätt lappar, blöjor , mer hygien artiklar , en kudde mm och så få upp skötbordet på väggen, säng himmelen .. Blir nog väldigt bra detta :) sen ska vi köpa oss äntligen ett vitrin skåp då vi fått ett bidrag i julklapp.. Blir vitt i vardags rummet samt ny tv bänk :) fixa lite innan bebis ankomst.. Dock är de väldigt lite o fixa nu.. Håller på o skriva klart mitt förlossnings brev iaf och sen bara kolla vad som man behöver ta med till bb :) nåja ..

Sen skulle jag vilja ha en ny säng oxå, en kontinental säng .. Dom hade fina o billiga nu på em i Luleå ! Seen skulle de behövas en bil :D kunde inte tomten ha kommit med allt man ville ha .. Haha ! :D
Och ett ny renoverat hus med bubbel pool,relax ;)

Drömma får man, men drömmarna ska oxå bli vår verklighet snart :)

Nu ska ja fortsätta mysa med vår lilla familj, snart är den helt komplett ! <3

Av Nina Larsson - 1 januari 2014 16:04

Dagen igår startade med en promenad till föräldrarna i vaggande takt med mkt smärta i höften o fötter som börjat svälla.. Så fick mig massage där av bästa pappa ! Tog de lugnt, drack kaffe mm .. Sen begav vi oss hemåt jag o lilla Dante .. Duschade o fixade mig lite smått innan vi begav oss vidare till svärmor där jag hjälpte henne med att förbereda nyårs middagen.. De blev laxplanka ,sallad o vitlöks bröd .. Var sååå ljuvligt o till efterrätt så blev de kladdkaka fudge med grädde o frukt, kaffe.. Jag lovar att de är den bästa kladd kakan jag har ätit.. De bara vattnas i munnen när ja tänker på hur god den är ! :) var o svamla där ett bra tag innan vi åkte hem en sväng för att sen gå till grannen på nyårs party.. De var riktigt trevligt måste jag säga o även om inget var planerat så slutade 2013 på de bästa sättet ! :)

Så tack alla för går dagen :) somnade gott vid ca 04.00 .. Min pappa hade även Dante och han spm sagt är en cool o liten hund som inte bryr sig alls att de smäller.. Han skulle va vid fönstret med min mamma o titta ut :D haha .. Så de känns otroligt skönt.. Däremot har ju min bästa vän fått nå slags skit , svamp eller öron inflammation i örat .. Försöker åtgärda de äh hemma men jag ska imorgon ringa veterinären om de finns något åt han ! Han bryr sig inte i de heller .. Men de är inge vackert o så skulle han klia sig idag o gav ifrån sig världens yl.. Gjorde ju ont ! :( men annars inget.. Så de är ju skönt .. Men inge kul om han har ont så imorgon blir de veterinären :)

Så pappa kom hem med han nu på morgonen, tagit de lugnt,tvättat,diskat o så har vi tillsammans bäddat rent i sängen o ligger med fötterna i högläge ! :) har lagt upp tidigare bilder på bloggen men nu kommer någon till igen ..

Sen en annan sak, ny vecka igen idag.. Välkommen v 31 :) vår lilla skatt i magen vilar sig idag då de var full rulle igår, men kiss blåsan verkar va rolig idag :D

Sen en sista sak : jag älskar dig mon bästa vän,sambo,kärlek,pappan till mitt barn .. Du förstår nog inte hur jävla mkt du betyder för mig !

Av Nina Larsson - 1 januari 2014 11:43

Ovido - Quiz & Flashcards