seeyaaa

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Nina Larsson - 13 januari 2014 12:27

Andra arbets veckan för sambon och denna vecka förmiddag så man vaknar tidigt då man blir rädd varje gång av att man vaknar bredvid en tom sida.. Hatar den där känslan av tomhet ! Så klev upp vid 8 , pappa var så snäll att han kom o tog ut Dante .. Har börjat få så ont i blydbenet .. Som att någon sparkat mig mellan benen , antar de är bebis som fixerar sig eller något ! Och dessa trappor tar död på mig.. Men de är bara bita ihop !

Koka kaffe, gjorde frukost mm.. Sen kom bästa Annika o hennes lilla mya på kaffe o surr :) alltid lika roligt.. Börjar va jobbigt för mig o ta mig härifrån .. Igår gick jag hela vägen till Pernilla o trodde jag skulle säcka ihop eller bara skrika av smärta .. Sen att de blir tyngre gör de bara jobbigt !

Nu ska jag skriva en sak o alla får ta de som ni vill eller att jag är negativ mm .. LÅT MIG få ha dåliga dagar där jag får gråta och FÅR vara arg inombords.. Jag ser inge fel med de, jag är trött, jag har så ont så jag skulle bara vilja skrika av smärtan som gnager för varje steg, när jag sitter, när jag går.. Låt mig få gråta och låt mig få isåf få tycka synd om mig själv.. Även om jag så hatar att tycka synd om mig !

Jag orkar inte alltid vara glad, att alltid finnas för alla och alltid vara "miss perfekt " .. Jag tycker och beundrar mig själv att jag faktiskt tar allt så bra som jag gör de.. Att ja orkar va igång i den mån jag orkar, jag orkar skratta, jag orkar ta hand om mig själv och att jag klarat av att skaffa eller få ta detta tålamod att inte vara lika social, förstå att lyssna på mig o min kropp .. Jag är less o känna mig värdelös som vän , sen kom jag på igår en annan sak .. Hur mkt man ger av sig själv till andra o man tar in folk med deras problem o finns för dom .. Men hur lite man ber själv om hjälp, jag vill oxå ha någon att gråta mot, att få vädra mig med och faktiskt få känna den där känslan att de är okey att jag pratar om hur lycklig jag är inombords med detta barn som skall komma, att de är okey att jag pratar skav sår i öronen .. Att jag lägger upp bilder på magen, att jag vill visa vad jag köper o vad mina tankat är kring allt.. Jag tycker de ska vara okey att jag räknar ner dagarna, jag tycker de ska vara okey att jag är i min bebis bubbla.. Jag tycker de ska va okey att jag planerar , jag tycker de ska vara okey att jag vill ha allt under kontroll om jag lika klarar av det .

Jag tycker de ska vara okey att jag ber om hjälp, jag känner mig ibland så vissen inombords o rent ut sagt dålig som människa att be om hjälp .. De tar verkligen emot.. Jag hatar detta samvete jag bär på ! För många gånger gör de mig mer nere än vad livar upp .. Tur de inte dyker upp ofta !

Jag skriver inte detta riktat mot någon eller nå speciellt.. Jag skriver detta för de är mina känslor inombords som jag bär på, mina känslor o tankar att jag ibland får hejda min enorma glädje o entusiast inför allt.. För jag vill inte att någon ska bli less mitt prat, min enorma glädje.. Även om ja går höra " men de är okey att du känner så här, de är okey att du är glad " .. De jag antar då är " åh vad du tjatar, åh vad du är jobbig " .. Hej där mitt underbara inre !

Och svar jaa.. Jag har en dålig dag, jag spenderar mkt ensam tid med mina tankar även om jag har en sambo,familj, vänner .. Men de är sällan som jag pratar om de o därför anser jag att de är okey att jag får vara ledsen o arg inom mig ..och just nu känner jag mig för ögonblicket väldigt ledsen och ensam även om jag har så många omkring mig.. Men de är svårt att tala om ens eget när man hellre tar på sig andras ..

Skönt o skriva detta iaf.. Men jag beundrar mig själv ändå utan att va egoistisk .. Att jag är faktiskt väldigt stark fysiskt o psykiskt .. Jag klarar av de mesta o tar mig alltid upp, för de mesta själv !

Försöka reda dessa känslor innan dagen tagit slut, mysa med vovve, laga mat innan sambon kommer hem.. ! Hade behövt in till Kalix idag o fixa lite ärenden men jag orkar inte ta mig inåt.. Inte just idag !

Ha en fin dag alla :) slänger upp lite gamla bilder från förra året .. Sommar o fräsch ! :D

Av Nina Larsson - 13 januari 2014 11:53

Då var de sambons andra arbets vecka och denna vecka går ha

Ovido - Quiz & Flashcards