seeyaaa

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Nina Larsson - 31 januari 2014 14:51

Efter första inlägget idag så höll jag på att somna på soffan.. Då vår kära lilla vovve låg o värmde mig ! Men då mitt i allt så kom mamma förbi o sen pappa.. Dom jyra här en sväng o så gick pappa ut med lilla Dante :) jag har så jäkla ont mellan benen som att någon har rejält sparkat mig allt de kan.. Är de vanligt o jag antar de är pga bebis som borrar sig nedåt. ? :)

Sen hängt lite tvätt o så vakna Jimmy, gjort lunch/middag som blev lite kok ihop .. Hade tänkt göra nå riktigt gott idag men då jag totalt är energi lös med värk så fick de bli ngt enkelt :) sen beställt över 140 bilder så ska bli kul när de kommer i lådan så man får göra sig en foto vägg :) får be någon orka åka på Ikea åt mig o köpa ramar.. För jag ska då INTE dit nå mer, efter barnet isåf :)

Nåja, får se vad som händer idag.. Men jag tror så lite som möjligt då jag har så ont .. Så blir nog bara hemma i hörnet på soffan :)

Kommer bjuda på 4 bilder :

1. Lite tips på hur man kan göra en fotovägg på olika ställen .
2. En ganska rolig ide som present om någon fått barn, tycker jag iaf :) sen gulligt o fiffigt !
3. Min vy från mitt soff hörn :D
4. Hur de blev i badrummet med skötbordet o allt på plats samt tagit tillbaka min gamla toalett hylla den svarta från Ikea :)
5. Gulliver vägg skötbord som jag säljer för 300 kr , aldrig använt.. Som nytt ! Hojta till om ni vet någon som behöver..

De var de.. Ha en fin fredag !

Av Nina Larsson - 31 januari 2014 10:27

Först vill jag tacka alla snälla människor som igår gillade bilderna på vår blivande familj, bebis magen samt instagram och alla kommentarer :) blev ganska chockad då de bara haglade in .. Så var riktigt roligt för först tänkte jag stt jag skulle inte våga visa mig så här öppet inför alla .. För som sagt även om jag älskar allt med min graviditet o att vi snart ska få träffa detta underverk så har jag sen unga år en sne själv bild o se mig själv så stor ,även om jag är gravid så blir de annat för mig o därför är jag så himla glad att de var så många som såg bilderna på ett annat sätt där jag insåg hur fin man är som gravid och framförallt våga visa min stora kärlek här i livet..

Detta är mitt liv, min glädje .. Jag tycker dessa bilder visade mkt mig som person och framförallt min relation tillsammans med den jag älskar mest o så vår lilla hund Dante ! Och att vi skapat något som vi kommer få träffa är ganska ofattbart.. Ibland undrar jag eller antar faktiskt om de finns människor runt omkring som tänker " så där lycklig kan man inte vara, eller hon bara hittar på" ..

De är faktiskt så här, så här lycklig är jag .. Jag har mina gråa dagar o jag har kämpat jävligt hårt i motvind med citat "ett steg fram, tio steg bak " .. Jag har alltid gått o tagit allt de svåra bra o försökt göra de bästa .. Men ja har kommit till den punkten som ja sagt tidigare att även om jag är glad,skrattar o vill alla människor väl mer än vad jag vill mitt eget bästa så har jag börjat låta mig visa mig svag, gråta o låta mig ha dåliga dagar istället för som tidigare leva i den förnekelsen att "allting är så bra, de är okey med mig " .. De är därför jag känner mig lycklig o att allt som gått i motvind har bara vänt o blivit perfekt.. Min dröm !

Ju mer bitter man är o ju mer man tycker allt går åt helvete o man ser inge ljus på vägen.. Du gör dig bara en stor otjänst genom att du trycker ner dig själv destruktivt i skorna o då mina vänner är de tungt o gå framåt.. Och allt som sker i våra liv formar hur vi är idag !

Jag stod i ett väg skäl en gång för ca snart 4 år sen, hade precis blivit klar usk o bodde i en etta.. Ensam, utelämnad, folk som gjorde mig illa o som bad om hjälp hela tiden från mig men som jag aldrig fråga tillbaka om .. Jag trodde livet skulle sluta här, på ren svenska.. Jag gick hos psykolog för jag var så sårad i själen och kände som att alla som stod mig nära försvann ur mina händer o knivar i ryggen .. De går inte att beskriva, men jag var så tom i själen .. Jag skaffade under den jobbiga tiden min hund Dante som blev min terapi vovve !

Jag började sakta gå framåt med huvudet högt o tänkte " slår ni mig ner i backen 100 ggr om så reser jag mig tamefan högre " .. De gjorde jag oxå ! Jag kämpade, jag fixa så jag började jobba intensivt o gick in med mottot att här ska jag prestera o kämpa mig fram i de jag vill göra, jag träffa min sambo och började dejta han, de tog länge innan vi blev ett par, men en vän sa : " Nina, när lyckan väl står bakom din dörr så ta den då i dina armar innan de är försent" ..

Jag var så jäkla rädd för detta, jag fort iväg till Göteborg till ngr vänner, jag började känna igen o visst jag rasa i vikt under denna hektiska tid, men jag har nog alltid varit en jojo oxå.. Jag fick mkt stöd av mina föräldrar .. Så många ggr man kommit hem till dom o gråtit floder .. Jag är evigt tacksam att jag har haft dom o har ännu dom vid min sida ! .

Så joo, ni förstår .. Jag känner mig idag som den lyckligaste på jorden för JAG mår bra inombords, jag känner mig levande sen en lång tid tillbaka .. Tack vare att jag acceptera allt de dåliga som varit, förlät dom som gjort mig illa o gått vidare och sörjt de som försvann tidigt i livet.. De är min tid och jag tog den :)

Oj de blev långt detta blogg inlägg.. Var inte tänkt så.. Men sitta o ta de lugnt idag på soffans hörn gör att många tankar åker igenom huvudet.. Kanske är denna plats i lägenheten som gör mina idéer o tankar till verklighet :D

En sista sak.. Iförrgår var de över 345 unika läsare och igår över 200 :) tack alla som läser..

De kommer mera inlägg sen .. ;). Ha en trevlig dag alla <3



Ovido - Quiz & Flashcards