seeyaaa

Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Dagens bravader.,

Av Nina Larsson - 26 februari 2014 21:55

Allt såg mkt fint hos barnmorskan o var ett bra möte eller träff.. Kände mig glad då ja gick därifrån samt så var de första gången vår bebis i magen gav svar tillbaka åt Bm med en knuff :D så hon blev som glad oxå haha.. Annars har den legat helt stilla :D allt kändes bra i magen o ännu mera neråt har den åkt .. Så de kan hända när som helst, om 13 dagar till bf eller plus 14 på de.. Så de är spännande.. Lite läskigt att man kan vakna närsomhelst o veta NU , NU ÄR DE DAGS :D

Hjärtljudet låg på 143 idag, näst högsta .. Varit en aktiv litet liv i magen idag .. Efter de så åkte jag hemåt, pappa har fått agera taxi med vår bil idag då jag inte kan köra nå mer eller orkar rättare sagt.. Åkte sem till svärmor, drack kaffe o jyra, sen o handla till middagen som sambon hade beställt .. Blev ugnsstekt falukorv med hemma gjord potatis mos som sambon fixade :) satt sig riktigt fint i magen samt så kom pappa som en ängel o tog med sig Dante hem till dom ..

Satt mig på soffan o somnade , första jag vilade o sista natten gav bara 2 h sömn så fattar inte vars jag fått denna energi idag.. ?? Men nu är ja då helt färdig.. Hade ju då tänkt åka o jyra med mina föräldrar en stund o hämta hem Dante.. Vilket blev att pappa sa att ja skulle stanna hemma ikväll o att Dante får sova över där så jag bara får vila o koppla av .. Blev så glad att ja svalde tårar.. :)

Var en mkt fin sak då min hund betyder allt för mig o känt mig så oduglig under denna tid o vara hans matte, men denna hund är oxå fantastisk med sitt tålamod o sitt sätt att visa mig att de är okey.. Han är mer än bara en hund för mig ! Älskade lilla Dante <3

Så har bara slappat, sambon har dammsugit bort alla tussar här o där, sen hockey varit med vänner o svärmor.. <3 nu har jag lagt mig eller förlåt.. Sitter i soffans hörn o ska snart försöka sova. Sambon har pussat mig god natt o lagt sig i sängen.. Åh så ja saknar sängen, sovs på sida,mage .. Få hålla om sambon, känna närhet o så framförallt vara samlade sen som en familj :) älskar dig bästa Jimmy !

Sen suttit o tittat på inredning o tapeter.. Kommer bli fint o lägenheten sen när vi fått flytta in i trean :)

Nåja surfa en liten stund, sen sova o imorgon skriva på faderskaps intyget :) bjuder på dagens bilder, citat som ja tyckte va fint o stämmer ! God natt

 
 
Ingen bild

Jenny

27 februari 2014 10:48

Vad är din hund för ras? Så söt:)

Nina Larsson

27 februari 2014 13:10

Han är en blandras mellan dvärgpudel o petit branancon griffon :) världens sötaste !

 
Cija

Cija

3 mars 2014 19:58

Min första kommentar på en blogg....undra om det kommer att fungera :)
Ville bara berätta att jag läst lite här och blev förskräckt när jag läst att du ska ha fått elaka kommentarer pga din graviditet.
Men bilderna på din mage är ljuvliga och njut av bebben i massor när han kommer ;)

http://cija.bloggplatsen.se

Nina Larsson

5 mars 2014 10:56

Hej cija ! Jo tyvärr så är de så, någon som vill jäklas eller är svartsjuk.. Något utav de.. Men sen jag öppet skrivit de så verkar de ha lugna sig med kommentarer.. Har varit en lång o jobbig graviditet.. Med många kommentarer från höger o vänster.. Men ja har försökt hålla upp huvudet.. Tack för att du lämna spår efter dig o för din fina väl vilja till mig o bebis :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Larsson - 14 augusti 2014 09:32


Har lagt ner bloggen för länge sen pga elaka påhopp mm och sen inte orkar allmänt skriva om livet även om ja så skulle vilja dela med mig av tankar, dagen, Liam och hemmet ! Har 2 gamla dag boks inlägg på ipaden som ja tänkte dela med mig av.. Et...

Av Nina Larsson - 10 juni 2014 09:45

Filtrera.. Nu kommer de många svordomar, men de struntar jag blanka fan i men är så grymt less alla jävlar som ska tro de är något. Kan börja med en citat " andra mammor är de värsta som finns" .. Jajemensan stämmer helt ! Ska man seriöst in...

Av Nina Larsson - 9 juni 2014 13:32

Dagarna o veckorna passerar i rekord fart.. Liam är idag 10 veckor.. Jisses :D så himla roligt med honom.. Ibland när han sover el tittar på en så känner ja sån enorm glädje .. De går inte o förklara :) sen hans nya läten är ju bara för underbara .. ...

Av Nina Larsson - 1 juni 2014 20:41

Så härlig dag, för de första .. Liam verkar ha börjat få någon slags dygns rytm .. Som igår sov han 20.30-02 , 02-04 , 4-07.30 :) och idag ätit sina fem ggr.. Så de har sett ut så här i några dagar : vakna och äta 07.30 ,morgon rutiner , sova vagn ca...

Av Nina Larsson - 31 maj 2014 22:06

Idag fick jag en mindre sovmorgon så Jimmy har tagit hand om lilla gossen, så vaknade 09.30 .. Sen så ringde Pär o frågade om vi ville följa med till granån .. Var som ett brev på posten för dit ville jag.. Däremot visste jag ej hur jävla mkt folk de...

Ovido - Quiz & Flashcards