seeyaaa

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Nina Larsson - 9 januari 2013 22:44

Lustigt att detta inlägg ska nu handla om en tvättmaskins historia.. När jag flyttade in till Jimmy hade han en toppmatad tvättmaskin av ålder ( ? ? ) :D .. men den gick bra o nöjd var jag att kunna ha en tvättmaskin inne i lägenheten som man bodde i.. efter ett tag så började den tugga o riva sönder våra kläder,handdukar mm.. och ibland funkade den klockrent.. men jag började vara mera frustrerad över att mer o mer gick sönder o beslutade att nu var de färdigt att tvätta i den..


Månaderna gick och jag började vänja mig vid att tvätta hos svärmor o mamma.. visst de var ju ganska skönt när dom ibland tog hela tvättkorgen o man fick hem de vikt,rent o fräscht :D Blev faktiskt lite bortskämd.. Och eftersom tiden gick så började jag kika runt på nätet efter en billig maskin.. det kändes ganska dyrt för börsen samt att de var en toppmatad vi ville ha pga att vi har en ganska liten toa o utrymme.. 


Så en morgon när jag satt på jobbet så sa en arbets kollega att hon hade en jätte fin tvättmaskin ståendes o att jag kunde ju komma o kika på den.. kom efter månad haha pga att de fanns aldrig en "rätt tid" att hämta den .. och så minnet som en guld fisk ! :D Men fick med ,ig min svärfar o jimmy att hämta hem den, där stod den så vit o fin samt finsk modell.. var så glad och kände att äntligen kan man börja tvätta hemma igen.. inge fel alls har de varit med den... 


tills idag, satt igång en tvätt.. var bara ett stycke från soffan och maskinen ska klara nästan 6 kg och tvättar aldrig för mkt så de ska bli tungt.. satt inne i köket då de började smälla hej vilt o tur mina föräldrar var här.. gick dit o den var kok het maskinen.. började klia mig i håret o blev lite "dum blondin".. vafan händer? :P Nå jag slog av den o tog bort vattnet, och den ville inte centrifugera.. klonk klonk .. och pang.. haha blev skit rädd så stängde av den..


Tog upp stor luckan och då var den andra luckan neråt i maskinen och gick inte att snurra trumman... jaha, va fan gör jag nu o pappa förskte men de var tvärstopp ..så ringde svärfar som är ganska duktig med såna här problem lösningar.. 


Han kom och började hålla på han med, ett enda tjorv.. sen jag då som blir hetlevrad direkt när jag upplever en jobbig stress.. sa hela tiden att kasta ner helvetet.. men på ngt sätt så fick han luckan uppåt och när vi fick ut de jag hade så såg vi att hela innehållet hade blivit buckligt ,plåt som stack upp o luckan hade gått åt pipan.. Så de var den maskinen, vilken tur man har va?


Vad är oddsen ? ska jag inte ha en tvättmaskin eller ska de bara jävlas.. så nu står en fin o härlig maskin trasig i toan.. kände att snart får ja en hjärnblödning.. haha.. nu kan ja skratta åt de, men iaf.. 


Ringde på en som fanns på blocket o tänkte att "nu jävlar ska jag inte ha en toppmatad igen " .. skulle ha hämtat den imorgon på eftermiddagen för 500 kr.. en vanlig en.. men så la jag mig på soffan hemma o tänkte se en serie då jag skrev på fejjan att jag kände mig ganske nere nu just över tvättmaskinen pga att jag hade varit nu så glad över denna o glömde bort allt bekymmer med den första.. 


Så då skrev jimmys kompis i sangis att han o hans flickvän hade en maskin i källaren, en toppmatad :D Fick komma direkt o kolla, 10 minuter senare så stod den hos mig haha.. och nu hoppas jag att denna fan inte går sönder.. ska pussa på maskinen varje gång o be att den får inte gå sönder.. och gör den de, då vet jag en sak säkert.. NINA LARSSON ska EJ ha en tvättmaskin.. :D Så imorgon blir de en test körning.. Håll tummarna nu för mig med denna tvättmaskin! 


Men dom brukar ju säga " tredje gången gillt " .. Nu ska jag sova, ögonen bränner som eld o alldeles slut av denna dag, först jobb hela dagen till fyra o allt detta med maskinen.. God natt !










Ovido - Quiz & Flashcards