seeyaaa

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Barndoms vän

Av Nina Larsson - 26 juni 2013 20:37

Idag hände ngt fantastiskt o samtidigt kusligt, jag har en gammal barndoms vän som heter Mikaela från vörå som ligger 3 mil utanför Vasa där jag o min familj bodde när jag var liten .. Vi var best friends och umgicks alltid under denna tid o sen när ja flyttade tillbaka till Sverige igen så hade man bara kontakt då o då, hon kom till mig o ja till dom.. Är ganska många mil från varandra som sagt!

Sist jag var där så var året 2006 , sju år sen.. Har tänkt mkt på henne o velat ha tillbaka kontakten igen då hon är en sån vän som man aldrig glömmer .. Hon finns i ens hjärta ! Men till saken, vi i familjen har pratat om hon o hennes familj .. Pappa sa idag att han hade pratat med hennes mamma idag då dom oxå är gamla barndoms vänner .. Varpå deras familj innan pappa hade ringt hade pratat om oss då Mikaela läser min blogg ;) och att under detta så hade pappa helt plötsligt ringt o jag ville så gärna prata med Mikaela så ja ringde till henne varpå hon inte var hemma..

Och eftersom jag har minne som en guld fisk så glömde ja att ringa upp, men då ringde Mikaela .. Kändes som att vi hade pratat bara i förrgår.. Och hur samma vi är även om vi inte haft kontakt eller den delen sett varandra på 7 år.. Förstå ?? Den enda skillnaden är att hon ska ha barn och vi började skratta att jag hade sagt att de kommer va jag som får barn före.. Höhö mmmm :D

Vi har skaffat nästan samtidigt våra pojkvänner , vi har varit lika länge förlovade, hon är utbildad samma som jag både kock,servitris mm o undersköterska o båda jobbar som de :D ja voj voj..

Så nu ska vi börja hålla kontakten via mejl o så sa ja att nu är de bäst hon öppnar upp sin Facebook igen ;) usch va jag saknar henne <3 och hoppas man får se hennes lilla skatt sen..

Ibland är de kusligt att man tänker på varandra samtidigt o så många mil ifrån.. Just såna här gånger är man glad att man har bloggen.


Nåja de var de, dagen har bestått av en morgon promenad kring byn tsm med halva familjen Östlund .. Sen solat o spelat kubb med Ira och Robin samt buffy :) riktigt trevligt.. Sen ätit middag hos föräldrarna o kvällen har bestått av att jag har gått lös på våran inredning, pysslat om mm o gjort lite snyggare hemma.. Bara att jag får sån jävla frustration över att man vill så mkt o bor bara i en 2:ā ... De enda som består av kvällen just nu är, tömma disk maskinen,dammsuga om ja nu inte gör de imorgon,duscha o så krypa ner under täcket ! Blir en fullspäckad morgon dag som kommer innehålla GK:s i morjärv med svärmor,sen bil bingo med pappa o Viktoria :) fullt ös medvetslös .. Haha

Och en sista sak, Lchf går super men dock inte mätt mig eller vägt pga att ja väntar röda veckan,har PMS svullen.. Fy fan !


Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Larsson - 14 augusti 2014 09:32


Har lagt ner bloggen för länge sen pga elaka påhopp mm och sen inte orkar allmänt skriva om livet även om ja så skulle vilja dela med mig av tankar, dagen, Liam och hemmet ! Har 2 gamla dag boks inlägg på ipaden som ja tänkte dela med mig av.. Et...

Av Nina Larsson - 10 juni 2014 09:45

Filtrera.. Nu kommer de många svordomar, men de struntar jag blanka fan i men är så grymt less alla jävlar som ska tro de är något. Kan börja med en citat " andra mammor är de värsta som finns" .. Jajemensan stämmer helt ! Ska man seriöst in...

Av Nina Larsson - 9 juni 2014 13:32

Dagarna o veckorna passerar i rekord fart.. Liam är idag 10 veckor.. Jisses :D så himla roligt med honom.. Ibland när han sover el tittar på en så känner ja sån enorm glädje .. De går inte o förklara :) sen hans nya läten är ju bara för underbara .. ...

Av Nina Larsson - 1 juni 2014 20:41

Så härlig dag, för de första .. Liam verkar ha börjat få någon slags dygns rytm .. Som igår sov han 20.30-02 , 02-04 , 4-07.30 :) och idag ätit sina fem ggr.. Så de har sett ut så här i några dagar : vakna och äta 07.30 ,morgon rutiner , sova vagn ca...

Av Nina Larsson - 31 maj 2014 22:06

Idag fick jag en mindre sovmorgon så Jimmy har tagit hand om lilla gossen, så vaknade 09.30 .. Sen så ringde Pär o frågade om vi ville följa med till granån .. Var som ett brev på posten för dit ville jag.. Däremot visste jag ej hur jävla mkt folk de...

Ovido - Quiz & Flashcards