seeyaaa

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Nina Larsson - 20 juni 2013 22:27

Har varit och hjälpt svärmor med midsommar maten idag o sen bara tagit de lugnt.. Riktigt dålig väder ute så man blir alldeles trött i mössan .. Lagt mig till rätta i sängen o ser tv i brist på annat samt när ögonlocken är fruktansvärt småa.. Har kollat lite i garderoben som framförallt ser ut som Jerusalems förstörelse.. Suck ! Man har kläder, men inget att ta på sig.. Men har hittat två alternativ.. Saken är den att ja hade velat ha klänning men de får vädret avgöra :)

Många som läst senaste inlägget att de går neråt i vikten o måtten.. Och nej , ja ska inte bli mager o skelett .. Ja gör detta framförallt för min egen hälsa samt så vet ja inom mig att 52 kg för mig är ideal vikt o bara för att ja tränar o äter rent så är de ju bara bra ! Jag är mer gladare o mer energi fylld sen bara ngn månad tillbaka då allt kändes så förbannat jobbigt.. Även om inte allt står riktigt till med sjukdomen så stöter ja bara bort de o gör de som får mig att må bra..

Detta är de bästa för mig o som medicin.. Äta gott,rent mm o få röra på sig :)
Tänkte skriva mina mått här så får ni se va som skett.. Som sagt , den första mätningen från start den 16 maj hittar ja ej så de blir mått från den 22 maj ..

22 maj 2013 :
Midja 71 cm
Höft 88 cm
Bröst 87 cm
Bröst under 74 cm
Lår 53 cm
Stuss 100,5 cm
Armar 28 cm

1 juni 2013 :
Midja 70 cm , - 1 cm
Höft 88 cm ,- 1cm
Bröst 84 cm - 3 cm
Bröst under 73,5 , -0,5 cm
Lår 52,5 cm , 0,5 cm
Stuss 97 cm ,-3,5 cm
Armar 27,3 - 1,3 cm

Totalt : minus 11,8 cm

8 juni 2013:
Midja 69,5 cm - 0,5 cm
Höft 87,5 cm - 1,5 cm
Bröst 83,5 cm -0,5 cm
Bröst under 73,5 +-0
Lår 52 cm -0,5
Stuss 96 cm - 1 cm
Armar 27 cm -0,3

Totalt : minus 4,3 cm

17 juni 2013
Midja 67,8 cm - 1,7 cm
Höft 87,2 - 0,3 cm
Bröst 83 cm - 0,5 cm
Bröst under 72,8 - 0,3 cm
Lår 50,5 - 1,5 cm
Stuss 95,5 cm -0,5 cm
Armar 26,5 cm - 0,5 m

Totalt: minus 5,7 cm ..

Allt som allt då sen den 22 maj blir de 21,8 cm totalt.. Är väldigt nöjd med resultaten.. Men roligt att se att tex att efter andra mätningen så ser man hur snabbt de minskat vid stussen, sen tredje att de tagit mkt vid benen o så midjan :) har som sagt bara ställt mig 3 ggr på vågen.. Först gången 59 kilo ,andra 56 kilo och idag 54,7 kg :) och målet är 52 kilo.. Med denna fart kommer de gå bra eller så blir de tvärtom .. Men har ja gett fan på att ja ska lyckas o att detta blir min nya livsstil så kommer de att gå.. :)

Nåja de var de ja ville visa så ni alla oxå kan se.. Roligt om ni kommenterar angående frågor mm.. Så svarar ja gärna här på bloggen, och ska ni lägga kommentarer att man är fet,ful och äcklig så kan du behålla de för dig själv :) tack för mig..

Nu ska ja strax sova så man orkar med morgon dagens fullspäckade dag,, hoppas de är sol imorgon så får man starta dagen med en härlig lång promenad med min underbara vän :)

God natt









Av Nina Larsson - 20 juni 2013 14:15

Fy fan så glad ja är.. Sen ja började med LCHF den 16 maj så har snart en hel klädstorlek försvunnit.. Ställer.mig imorse på vågen där de visade sig 54,7 kg :-) jihaa.. Var tvungen ta en ny bild från sidan o se.. Herregud vilken skillnad !! Sen framförallt hur mina kläder sitter bättre o vissa byxor man kan ha nu utan att de sitter för tajt o fläsket väller över.. Jag är riktigt stolt över mig själv :-)

Behöver man inte stå i vassen i sommar eller skämmas över att man har bil däck kring magen.. Haha nja nu överdrev jag lite.. Men så mina magrutor kommer fram.. Börjar känna mig som den gamla tjejen Nina .. Hon som var pigg,tränad o mådde bra o som inte hade värk o trötthet 24/7 :-) en ordentlig förändring som startade med att ja klippte av mig mitt långa ljusa hår o nu förändrar min kropp som den en gång var :-)

Va tycks ?? Stor skillnad ..

Ovido - Quiz & Flashcards