seeyaaa

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Nina Larsson - 10 oktober 2012 17:37

Vaknat kring nio imorse.. Trött som ett as .. Varit på promenad med Dante, sen åkte vi till Kalix.. Men då kom pappa o hämta Dante så slapp han sitta i bilen o vänta..

Varit till mitt jobb o pratat mer hur de egentligen står till med mig o att de ska få ett intyg från min läkare så att de förstår o vet bättre varför jag ibland blir hemma liggandes..

Sen varit till o hälsat på hos Maja o fått träffa hennes Johan.. Var riktigt roligt. Drack lite kaffe o sen iväg på af där vi gjorde en ny handlingsplan plus att dom vill ha även läkar intyg mm eftersom jag kommer mest troligt få söka endast 75 % , de ja klarar av .. Var en massa grejor som sagts.. Där blev de " funktionsnedsättning" helt plötsligt..

Har även eller var tvungen bli matchad ett jobb som ja är tvungen söka.. Som personlig assistent i Kalix pga att ja ej har ett fast jobb även om jag som vikarie jobbar häcken av mig.. Men lika bra, för vill ju inte bli avstängd. Men de blir nog bra :-)

Annars har de varit en okey dag,bara jobbigt att även om man är ledig o ska ta de lugnt så måste man ändå överallt.. Så har haft riktigt hjärtklappningar o andfådd för lilla minsta.. Dock känns de lite bättre.nu.

Imorgon blir de slapp dag deluxe.. Bara vara,se tv o gå ut med hunden.. Inge mer!

De var min dag.. Ha de fint alla !

Av Nina Larsson - 10 oktober 2012 10:30

Googlade på vad mitt namn betyder och detta hittade jag :



Nina är ett assyriskt kvinnonamn för den Babyloniska gudinnan Ishtar. I assyrisk mytologi är hon havets och livets gudinna. Namnet förekommer även i en smeknamnsform av flera namn som slutar på -nina, som Antonina (se Anton) eller Annina (diminutiv av Anna). Den 31 december 2005 fanns det i Sverige 14 314 kvinnor med förnamnet Nina, av dessa hade 11 033 namnet Nina som tilltalsnamn/förstanamn. Kan också komma från spanskans niña som betyder "liten flicka". Nina betyder eld på quechua.


Det andra alternativet : 

Nina Förekomst Vanligt Härledning Lilla Anna. En rysk diminutivform av det ursprungligen hebreiska namnet Anna som betyder nåd. Kan även vara en kortform av Katarina, Kristina med flera namn. Äldsta belägg i Sverige 1815




Haha jaja vette tusan vilket som stämmer, men natten har varit jobbig o morgonen.. sovit som en kratta ! Blir sen åka mot kalix för att fara på AF ! Sen hem .. Ev Dans om jag orkar med de ! 


Ha en bra dag !

Ovido - Quiz & Flashcards