seeyaaa

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Nina Larsson - 18 juni 2012 20:54

Allt har känts mkt bättre nu mot eftermiddagen/kvällen .. Fått mysa hos föräldrarna där jag känner mig trygg o lugn, sen tog jag mig faktiskt en kvälls promenad fast utan Dante denna gång.. är så härligt att jag har börjat komma igång med detta .. Har suttit o läst om just detta med för låg ämnesomsättningen o fibromyalgin att de brukar bli bra om man aktiverar kroppen, dessa dagar med bara promenader o ledighet har gjort att jag har börjat lära känna min kropps begränsningar av vad jag klarar av o inte .. Just nu så känner jag mig så lätt i kroppen, ingen spänning.. men de är väldigt krävande ändå för mig,men jag kämpar mig igenom detta ! 


Sen till hösten så får jag lära mig mera då jag ska till sjukgymnasten o vara med i en grupp träning för dom som lever med daglig smärta ! Kanske man får en vardag med detta.. Sen får jag nog ev veta hur värdena ligger i kroppen .. Jag hoppas dom har gått ner ! Jag vill verkligen det.. 


Som sagt , de har varit en tung o jobbig dag för mig, känt mig nere,stressad,förvirrad o jaa allt.. men jag blickar nu fram mot en ny dag med ledighet, sen blir de jobb ons 14-21.15 , torsdag 16.15-21.15 , fredag 7-12 och så fick jag den enda helgen i sommar ledigt o de var denna helg.. midsommar ! Den kommer spenderas med familjen, pojkvännen/hans familj o vänner .. kommer bli fint ! 


Sen en sista sak, min pojkvän är så söt där han sover.. han brukar klaga o säga att jag lägger mig tidigt o sover, han har somnat faktiskt framför sin favorit sport "fotboll " vid ca 20.00 ! :D haha så är de när man får kliva upp före fan o jobba en hel dag, slut som artist .. men han är så duktig ! Älskar dig jimmy ! 



Nu ska jag o vovve se tv o mysa innan john blund kommer, God natt !


 

Av Nina Larsson - 18 juni 2012 13:55

Vaknade pigg o glad, sen full rulle på jobbet.. mått som ett arsle när jag inte har tagit medicinen, haft hjärtklappningar gånger 100, svettats som en gris o varit allmänt förvirrad . Var skönt med ett kort pass idag o ledig nu tills på onsdag kl 14.00 ! Jag mår inge vidare idag, sen så var jag o lämnade prover på vårdcentralen o hela vänster arm är uppsvälld i armvecket o dunkar o gör ont .. brukar aldrig bli så, lär bli ett stort blåmärke,trött och hungrig så måste ta den lilla energin nu till att börja laga middag.. blir då inge avancerat,sen en powernap i sängen för att vila huvudet !! 



Känner mig skit nere helt enkelt.. inge roligt alls med såna här dagar.. om jag ska vara helt ärlig så vill jag bara bli frisk o slippa ha såna här berg o dalbanor med humöret/energin !! Kan inget göra åt de, nåja de löser sig som jag alltid säger ! 



Ha en en fin dag alla och sen ett stort tack till Ida som var o tog ut Dante idag när jag var o jobbade, betyder väldigt mkt ! :) 


Seeyaaa

Ovido - Quiz & Flashcards