seeyaaa

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

6 mars ..

Av Nina Larsson - 6 mars 2014 12:28

Kl 8.00 ringde mitt alarm .. Hade ställt de för att ringa min barnmorska .. Är så att jag känt en inre oro av allt som skett på så kort tid o framför allt nu när de är så nära.. Snart kan jag knappt gå el ta mig framåt.. Fick en tid o komma direkt till min Bm kl 10 idag o de kändes underbart skönt stt ja fick de.

Var nog där i ca 1,5 h .. De ligger till så här nu att bebis är nere med huvudet, men inte fixerad något längre o kan svänga om sig pga att jag har väldigt, o då menar vi de oxå.. Mkt foster vatten samt en liten bebis enligt förlossningen i Luleå o min Bm .. Som gör de svårt att få känns o jag märker de själv att vatten har ja riktigt bra med, lite för mkt.. O därför de gick så bra på vändnings försöket..

Jag fick prata om min inre oro o framförallt detta angående att föda i säte.. Då jag ej fick något svar angående de.. Men saken är den, om de nu visar sig att bebis har vänt sig med säte då de är dags så kommer jag få snittas.. O de gör mig lugnare, och jag hoppas ju innerligt att bebis stannar neråt med huvudet så jag kan få föda naturligt .. Men de är inget som garanterar de.. Men ja känner att min rädsla gick ner när ja fick svar o sen att de nu kollas upp ordentligt.. Samt så mår vår bebis nästan för underbart bra där inne i magen , sin lilla bassäng :D

Bara denna mamma som får ta stryk o må skit, jag längtar såååååå mkt o få träffa lilla skit ungen i magen :D se vem som gör detta mot mig, men som jag älskar så himla mkt så ord räcker inte till.. Intressant ! :)


Så allt känns mkt lugnare, men nu är jag så trött, min mage värker .. Ont tame fan överallt så de går inte o beskriva.. Ska snart äta lite lunch med bästa sambon som sitter bredvid mig i soffan.. Som vanligt så ska han snart o jobba igen.. Så trist :( men så är livet..

De var de.. Ha en fin dag alla <3

 
 
Ingen bild

Lena

6 mars 2014 15:08

Fick mitt första barn i oktober. Efter att mitt vatten gått så upptäcker de att han låg i säte. De bestämde rätt fort att snitta mig, så tror inte du behöver oroa dig. Var glad att de upptäckte i tid att barnet låg i säte. Fick höra efter att V föddes att han legat i säte länge IOM att han var rätt tillknycklad då han legat fast under revbenet. Fick höra samma vecka av bm i kalix att han var i rätt läge nedåt. Lycka till med kommande födsel.

Nina Larsson

6 mars 2014 16:59

Jo jag är väldigt tacksam över att de kom nu som sagt att man fick veta detta o inte under själva fl.. Men nu fick jag idag svaret att de blir kejsarsnitt om de skulle visa sig vara säte när jag åker in... Men förhoppningsvis inte ! :) tack så mkt för stt du delar med dig :)

 
Ingen bild

Malin

6 mars 2014 22:51

Från v 35 låg vår bebis fixerad med huvudet neråt och i v 38 hade han vänt med rumpan neråt utan att jag känt något!! Personalen på förlossningen sa att det är mycket möjligt att bebisen kan vända sig från fixerat läge om det finns gott om plats och mycket fostervatten. Jag har oxå gått hos bm i Kalix och har bara positivt att säga om dem :) Vår lilla buse till bebis spelade oss alla ett spratt och valde att komma till världen med rumpan före :) En mycket lyckad första förlossning :) Skönt för dig att du fått prata igenom din förlossning och att du slipper oroa dig :) Lycka till med er lilla bebis!!

Nina Larsson

7 mars 2014 00:00

Men att

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Larsson - 14 augusti 2014 09:32


Har lagt ner bloggen för länge sen pga elaka påhopp mm och sen inte orkar allmänt skriva om livet även om ja så skulle vilja dela med mig av tankar, dagen, Liam och hemmet ! Har 2 gamla dag boks inlägg på ipaden som ja tänkte dela med mig av.. Et...

Av Nina Larsson - 10 juni 2014 09:45

Filtrera.. Nu kommer de många svordomar, men de struntar jag blanka fan i men är så grymt less alla jävlar som ska tro de är något. Kan börja med en citat " andra mammor är de värsta som finns" .. Jajemensan stämmer helt ! Ska man seriöst in...

Av Nina Larsson - 9 juni 2014 13:32

Dagarna o veckorna passerar i rekord fart.. Liam är idag 10 veckor.. Jisses :D så himla roligt med honom.. Ibland när han sover el tittar på en så känner ja sån enorm glädje .. De går inte o förklara :) sen hans nya läten är ju bara för underbara .. ...

Av Nina Larsson - 1 juni 2014 20:41

Så härlig dag, för de första .. Liam verkar ha börjat få någon slags dygns rytm .. Som igår sov han 20.30-02 , 02-04 , 4-07.30 :) och idag ätit sina fem ggr.. Så de har sett ut så här i några dagar : vakna och äta 07.30 ,morgon rutiner , sova vagn ca...

Av Nina Larsson - 31 maj 2014 22:06

Idag fick jag en mindre sovmorgon så Jimmy har tagit hand om lilla gossen, så vaknade 09.30 .. Sen så ringde Pär o frågade om vi ville följa med till granån .. Var som ett brev på posten för dit ville jag.. Däremot visste jag ej hur jävla mkt folk de...

Ovido - Quiz & Flashcards