seeyaaa

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Rubrik saknas

Av Nina Larsson - 22 februari 2013 11:12

Som sagt, åkte in igår med pappa på akuten.. jag och min pappa brukar alltid prata mkt med varandra men igår sa vi inte ett ljud i bilen.. varje andetag o bara av att prata gjorde så fruktansvärt ont. Fick efter en kvart komma in, hade feber på 38,2 och lite för högt blodtryck.. 


Kom in på ett rum och visste fan inte hur jag skulle sitta.. och ligga de gick ej.. efter ett tag kom läkaren där han gjorde en massa undersökningar där han såg hur sne ja var i ryggen.. han sa direkt att han förstår att jag har mkt ont.. gjorde lite tester.. vilket visade på att de ev rörde sig om ischias och en inflammation i kotorna.. 


Han hade velat göra en magnet röntgen men eftersom jag redan gjort de två ggr så får man ej göra de så ofta pga strålningen.. dom tog en massa prover , dom visade sig vara bra men sänkan hade dom ej fått svar på.. fick kortison spruta, diclofenac o suppar som smärtstillande samt panodil vid behov i ca 5-10 dagar.. och skulle de bli värre så skulle jag åka in igen som tex om de börjar göra ont när man kissar så de ej är ngt diskbråck.. 


Fick order om att röra mig oavsett hur ont de gör.. var då igår kväll en sväng med dante ut, meeeeen dra nu.. trodde jag aldrig sskulle komma fram till mina föräldrars hus o mamma stod på trappan o kollade hur de gick..Somnade 20.30 hos mamma o pappa så sov över där.. gick nu imorse hem, haha var en farbror som frågade hur de var med mig och om ja ville ha hjälp.. Jag sa att de gick bra :D 


Sjukskriven en vecka , men om de ej blir bättre så skulle läkaren förlänga de.. Känns ju heller inge kul nu när vi nästa helg ska med silja line båten, hoppas fan de är bättre.. tänker inte gå omkring som en haltande o stel pinne ! 


Men på tisdag blir de tillbaka o träffa min "nya läkare" IGEN, läkaren på akuten var väldigt tillmötesgående o förstod att de är jobbigt för mig att alltid behöva stå på mig själv o ta sakerna i egna händer.. men han menade på att nu måste de bli en rejäl utredning.. sjukgymnastik, få komma till reumotologen o ev snabba på mera på remissen, kolla upp angående mina värden i kroppen o utesluta eller behålla medicinen.. och är de så som de sägs att om antikropparna mina bryter ned min egen bindväv och de ev är därför de skapas en inflammation i kroppen.. jag menar hur bra är de från en skala 1 till 10 ? 


Kanske dags att de får en tumme ur röven, för jag har inte tänkt vara snart 24 år o sitta i rullstol eller ha kryckor för att jag har smärta i kroppen.. aldrig ! Så långt jag arbetat för att ta mig någonstanns ska inte hindra mig att leva de liv jag vill pga att jag har en sjukdom som gör mig svag och läkare som nonchalerar de.. Som sagt, jag blir bara förbannad över att de ska låta " du är så ung,du fixar de" .. jadajada.. men man KAN vara riktigt sjuk fast man oxå är ung !! Sen så ligger allt detta jag har i släkten.. jag kanske är den som fick allt o ingen annan !! 


Känner mig ganska duktig irriterad idag.. Sen vet jag oxå att jag har jobbat mkt, men jag jobbar ändå mkt mindre än vad jag har gjort.. Jag älskar mitt jobb, skulle inte vilja jobba med ngt annat o tankar om vidare utbildning finns .. jag har verkligen börjat säga nej mera o tagit bort ställen för att de blivit för mkt, men då ska ni veta hur dåligt samvete man får.. jag trivs så bra på arbetet, mina arbetskollegor är dom bästa som finns och dom gör arbetet roligt tillsammans med de äldre !   


Nåja , någon ordning ska de väl ändå bli.. Även fast jag har just såna här dagar så ska ni ej tro att jag blir deppig, klart jag kan gråta och tycka att varför just detta o jag ? Men alla har vi nog såna "tycka synd om sig själv dagar" .. men de hindrar inte mig från att faktiskt kunna le och vara glad.. SKulle jag inte ha den inställningen att allting löser sig och väga de positiva.. jaa dåå vore de förfärligt haha :D 


Jag önskar er alla en super fin fredag med en massa mys var ni än befinner er ! 

Bjuder på en osminkad o nyduschad tös :D

 

 
 
jenny

jenny

22 februari 2013 19:22

Var stark!

http://www.jennytingvall.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Larsson - 14 augusti 2014 09:32


Har lagt ner bloggen för länge sen pga elaka påhopp mm och sen inte orkar allmänt skriva om livet även om ja så skulle vilja dela med mig av tankar, dagen, Liam och hemmet ! Har 2 gamla dag boks inlägg på ipaden som ja tänkte dela med mig av.. Et...

Av Nina Larsson - 10 juni 2014 09:45

Filtrera.. Nu kommer de många svordomar, men de struntar jag blanka fan i men är så grymt less alla jävlar som ska tro de är något. Kan börja med en citat " andra mammor är de värsta som finns" .. Jajemensan stämmer helt ! Ska man seriöst in...

Av Nina Larsson - 9 juni 2014 13:32

Dagarna o veckorna passerar i rekord fart.. Liam är idag 10 veckor.. Jisses :D så himla roligt med honom.. Ibland när han sover el tittar på en så känner ja sån enorm glädje .. De går inte o förklara :) sen hans nya läten är ju bara för underbara .. ...

Av Nina Larsson - 1 juni 2014 20:41

Så härlig dag, för de första .. Liam verkar ha börjat få någon slags dygns rytm .. Som igår sov han 20.30-02 , 02-04 , 4-07.30 :) och idag ätit sina fem ggr.. Så de har sett ut så här i några dagar : vakna och äta 07.30 ,morgon rutiner , sova vagn ca...

Av Nina Larsson - 31 maj 2014 22:06

Idag fick jag en mindre sovmorgon så Jimmy har tagit hand om lilla gossen, så vaknade 09.30 .. Sen så ringde Pär o frågade om vi ville följa med till granån .. Var som ett brev på posten för dit ville jag.. Däremot visste jag ej hur jävla mkt folk de...

Ovido - Quiz & Flashcards