seeyaaa

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Nina Larsson - 13 augusti 2012 09:57

Ska skriva av mig lite .. kan först skriva att jag önskar inte ens min värsta fiende detta som jag har fått . De började på fredag eftermiddag att jag hade ont i halsen när jag svalde. Tänkte inte nå mera på det, åkte o jobba 16-21 o kände att jag var lite halvt förvirrad o allt gick så långsamt för mig,började svettas o frysa.. värre i halsen .. kände att va är detta för nå skit,inte nu igen att jag blir sjuk .. de kan ej vara möjligt ! Visade att de var nästan 40 graders feber o början på halsfluss.. 


Dåligt med vikarier o allt så tänkte jag när jag kom hem att "imorgon mår jag bra,kan inte vara sjuk ! Hade 38.9 på lördag morgon,satt mig i bilen o åkte iväg på jobbet.. kände inte efter utan tänkte att jag fixar detta, hann bara sätta mig på jobbet så såg arbetskollegorna o kände på min panna att du brinner ju snart upp.. åk hem med dig ! De enda jag tänkte på var " vem ska jobba för mig o jag vill inte hem " De var så jävla jobbigt o behöva fara hem igen .. hemresan var värst,kände mig i fyllan när jag körde.. tur var så var jag själv på e4an ! Jobbigt o lämna dom ensamna o veta hur svårt de är att få ut folk o speciellt en helg .. 


Åkte hem o sov hela dagen,vaknade flera ggr av att jag badade i svett .. har knappt kunnat andas o sen inte fått i mig så mkt mat,fått i mig vatten o nyponsoppa ! När klockan var ca 21.00 började jag känna mig orolig,var ensam hemma o vaknade av att jag kippade efter andan.. så uppsvällt var de i halsen o huvudvärk.. fick med mig svärmor till akuten efter att ha pratat med sjukrådsgivningen.. 


Varje gång jag ville prata så kändes de som att jag skulle spy då denna sak i mitten i halsen var stor som ett körsbär o sidorna igentäppta .. Fick dock sitta o vänta länge,men när läkaren kom så såg han lite fundersam ut.. kände mig jätte orolig då hans svar var ej så tydliga .. var positivt på halsfluss,feber o hade på bägge öronen hål på trumhinnorna ! Var på tal om sunderbyn o bli inlagd,han ringde men vi avvaktade.. inte ville jag dit ! Så om de skulle ha blivit värre så hade jag fått åka in där.. Fått en ordentlig hästkur på Kåvepenin, 1gram gånger 3 per dag ! De är så jävla jobbigt o svälja dom då de är gigantiska.. fy tusan ! 


Sen legat i sängen fram tills nu, är matt i kroppen o hungrig..Men idag kan jag ju iaf prata normalt förutom att nu svider de i hela halsen.. Ska äta detta i 9 dagar till,men blir ledig fram tills den 27 augusti då jag börjar timvikka igen ! Så denna vecka skulle jag ha jobbat 15,16 och 17 augusti hade varit min sista dag ! är i morgon helt smittfri då jag ätit Kåvepenin i 2 dagar,men eftersom jag nu varit så sjuk o inte återhämtat mig från ngt så blir de ledigt nu framöver o kurera sig ordentligt då man har ett dåligt immunförsvar ! 


Vet ej va jag ska göra idag,ingen som kan hälsa på,alla jobbar,inget att göra här hemma,inget på tv.. Är så less o titta in i väggen .. pojkvännen jobbar o de enda jag går ut genom dörren nu är när Dante måste rastas ! hmm .. 


 



Ovido - Quiz & Flashcards