seeyaaa

Alla inlägg under maj 2012

Av Nina Larsson - 3 maj 2012 11:50

Jahapp, klev upp klockan nio o gick på toa .. Tänkte även att jag kliver upp, går ut med hunden mm .. men jag tänkte bara näee, idag ska jag ligga o dra mig ... Blev 2 timmars sömn extra ! :D Men men , känner mig lite smått stressad även fast jag börjar kl 16.00 .. Men saken är den att jag hade planerat in en promenad, dusch, fixa middag o sen åka .. 


De jag hinner med nu är att packa ner jobb kläderna, gå med hunden till min pappa som får vara med Dante idag då jimmy inte kunde, och sen sätta sig på bussen 14.15 .. Vilket betyder att jag blir ganska så tidig till jobbet . Men tänkte att jag dricker kaffe där, vilar en stund innan man kör igång o få jyra med arbets kamraterna ! :) Hade först tänkt att jag avbokar passet, men varför ska jag göra de ? Ska inte behöva sätta bort jobb pga att jag ej har en bil eller råd just nu .. Ajja de funkar tills vidare , skulle vilja veta hur de går med våran bil :D 


Nåja  nu ska jag jyra med min söta pojkvän, fixa mig och sen iväg ! 






Haha två bilder sen nyår :D Tycker dom är ganska så söta på oss två , Älskar dig min finaste !


Seeyaaa    

Av Nina Larsson - 2 maj 2012 21:29

Har varit runt lite varstanns nu mot kvälls kvisten, varit hos bästa svärmor o kikat på när hon skulle göra egna blomkrukor, druckit kaffe o jyrat på.. alltid lika trevligt! Sen begav jag o Dante oss iväg till Pernilla där vi har fått skratta över valborgs bravader .. :D Har hjälpt henne att fixa garderoben o så har hundarna fått härja av sig.. 


Helt plötsligt så blev jag alldeles utmattad, rosig om kinderna o fick så himla ont i magen att jag ville bara lägga mig i foster ställning.. är inte första gången jag får så.. men var tvungen då att kila hem . Nu har de börjat släppa efter lite grann .. Har lånat en spik matta av henne , få se om ryggen pallar de ! 



varit i måndags till läkaren förresten, ska boka tid till en sjukgymnast så jag får antingen komma på massage eller akupunktur , har ingen blod cirkulation alls i ryggen o hela skiten är sne.. så tex idag när de har varit en dålig dag så känner jag riktigt hur jag haltar fram . Sen så ska jag ytterligare en gång snart igen o ta nya värden o se ifall medicinerna måste höjas ytterligare .. Nåja de går ju framåt iaf.. !! Har ju blivit stammis där, yeeeey !! 


Sen till en annan sak, vi tar en situation : Man kommer till sitt jobb, säger God morgon eller Hej .. Visst antar man att man ska få de tillbaka eller ? De gör då jag iaf, men nu har de hänt mig ngr gånger att man inte får de av vissa!! Fattar inte vad grejen är ? ÄR de så svårt att säga hej eller God morgon ? Helt seriöst.. man ska inte behöva känna sig som en fis i rymden där man ska jobba o trivas .. Sånt gör mig så himla ledsen , spela roll om man är stressad eller har en dålig dag .. Ska inte gå ut över ngn annan ! Sen om man som ny kommer till ett jobb o kanske känner sig osäker eller för den delen behöver kanske ha mer tid att lära sig eller känna sog säker.. ska den personen behöva lida för de ? Att ngn annan tar över saker ? kör över en som en bulldozer ... Nej, för vi är alla olika som människor ! Alla kan vi, så länge vi är villiga att lära sig .. Bättre ta allt i sin egen takt o få se,lyssna o lära sig lugnt.. istället för att bara stressa, stressa ... De är vi svenskar väldigt duktiga på, men vissa jobb går de inte att stressa fram . 


Kommer ihåg en gång då jag var 18 år, skulle jobba som frukost värdinna .. Vi skulle tydligen vara 2 stycken då de var ca 170-200 personer som åt frukost nästan samtidigt.. Jag fick ta hand om öppningen första dagen efter mina 2 intro dagar. Var skit nervös att jag skulle inte fixa de, allt var bara en enda kaos i hjärnan .. Sen så märker jag att ingen mer skulle komma o hjälpa mig den morgon o de var sjukt mkt folk som bodde på hotellet.. Där står jag ensam tjej på 1.57 cm o ugnarna var skyhöga,varm mat o allt skulle vara klart till kl 07.00 .. En chef som skrek o var allmänt otrevlig, ingen som hjälpte till förutom en städerska .. Hade jag inte haft henne så vet jag inte vad. Vissa vill leka "högre" än ngn annan.. Jag tog skiten o svalde den o fick en lön som var fel, men enligt chefen så var de den jag var "värd" .. Sen dess så tar jag inte i skit utan papper o står på mig själv .


Alla är vi olika.. och vi kan inte tycka om alla .. men var försvann vänligheten o mentalitet vägen ? 


Nåja orkar inte gå vidare om detta, blir så arg när jag tänker på vissas beteenden , oavsett yrkesliv som privat liv ! 


God natt !! 


Seeyaaa

Av Nina Larsson - 2 maj 2012 14:54

Usch, snart är denna vecka slut oxå.. HAde en bra valborg iaf ,men kanske blev lite väl rund mot natt timmarna så då blev de en massa vatten :D Men vi grillade här hemma hos oss, en hel massa var vi.. sen så knatade vi iväg för att kika på majbrasan som mest rykte tyckte ja.. Men de var mkt folk iaf och så hade jag o pernilla hundarna med oss. Sen så for vi en liten bit ifrån maj brasan till jimmys kompis där de blev fest.. mkt folk, o alla verkade glada.. Dansade ganska så mkt o sen skulle man ju gå hem.. de var mindre roligt :D Men de gick an.. 


Sen dagen efter så kom stoffe o väckte upp oss, hela bunten var ganska sega samt Dante :D haha så vi fixa till här hemma, åt mat , for förbi svärmor o åt tårta då hon hade fyllt år på just valborgsmässoafton :) Lite senare mot kvällen igår så fick dante bada mm , blev att jag o hunden somnade just efter åtta o jimmy på soffan .. Vaknade idag kl 05.00 pigg som bara den, sen har jag hunnit vara o jobba 7.30-12.00 , krattat upp här på gården mm .. varit till mor o far, ätit korv med mos på sibylla . Sen har jag inte gjort så mkt annat.. Sitter nu hemma o tänkte ta igen mig lite o ta en sköööön o varm dusch ! :) imorgon blir de iaf jobb i kalix, blir att jag åker buss dit o så får pappa hämta mig sen på kvällen .. 


Nåja de var allt jag hade att skriva nu, Ha en bra dag alla glada <3


 



Seeyaaa

Ovido - Quiz & Flashcards