seeyaaa

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Nina Larsson - 15 maj 2012 21:51

Hittade en gammal bild på min andra blogg som jag startade 2008, denna bild representerar mitt "gamla jag" ! Visst där hade jag något som heter energi, den dagliga energin, men de fanns ingen glad energi eller välmående även om jag alltid har haft fina föräldrar som stöttat o vänner .. De saknades så mycket annat som jag idag har o äger . Jag är glad för saker som kommit och farit i mitt liv o på de sättet jag vuxit upp på.. gjort mig mer starkare än vad jag trodde ! 


Sen till just de här med vikten, den stör mig så otroligt mycket.. jag är varken tjock eller väger för mkt.. men tanken av att dessa 5 ynkliga kilon har satt sig på min kropp gör mig ledsen, dels pga att de är för sjukdomen samt dessa kärleks kilon som smygit sig på med goo mat, ute kvällar , mys vid tvn, dåliga matvanor o för lite powerwalk o träning ! Om jag skulle hitta motivationen igen så skulle dessa 5 kilon vara totalt borta på bara ngn vecka .. är inget snack om saken . Jag blir frustrerad över mig själv, säger hela tiden att jag inte mår bra av detta , men orken att ta mig till att fixa det finns inte .. 


Jag är nöjd med den jag är, hur jag ser ut mm .. är denna kropp jag har fått o kommer få leva med , så är de bara .. men man kan alltid skulptera den på de sättet man vill ha den på ! 52 kg på min längd är bra, jag mår bäst då o känner mig lätt som en fågel.. 


måste göra mitt tanke mönster bättre, en gång i tiden så var de skönt att efter jobbet/skolan ta sig en rejäl promenad .. man kände sig som en ny määniska efter att man hade duschat o lagt sig i sängen o man var så pigg .. 


Helt seriöst så orkar jag knappt ta mig hem från jobbet, sätter mig antingen i köket eller soffan ... OFF knapp direkt! Och jag tänker inte säga att nästa vecka då börjar mitt nya liv, neeeej .. de funkar inte så ! 


Jag tänker inte sluta äta, följa nå bantnings metoder o allt som finns .. Jag tänker söka inom mig själv var den där motivationen finns, tänka ut hur ska jag gå tillväga för att JAG ska klara av detta , hur ska jag lägga upp en träning o hur ska jag göra för att fullfölja detta !! De kommer jag göra, de är ingen ide att ngn talar om för mig vad jag ska göra o inte göra.. 


De klarar jag så mkt bättre själv o ju mer ngn säger att" men börja träna, gå ut o gå.. "desto mindre orkar jag inte! Haha låter nog lite fumlig, men så funkar jag .. Så länge jag har bestämt åt mig själv så kommer jag göra de ! Sen så vet jag att jag måste börja träna för att hålla min kropp igång, orka med dessa vardagliga saker i privatliv som i arbetet o framförallt när man arbetar som undersköterska .. !! 


Nåja nog om detta ! Slänger upp bilden nu som jag hittade .... 


 

Av Nina Larsson - 15 maj 2012 21:14

Din beställning Leverans


 21-25/5 85-7426 Skor 36 Vit  129:-


21-25/5 85-9840 Klänning S Blå/mö  29:50


21-25/5 88-0494 Kjol 36 Svart 1 49:50


28/5-1/6 86-3615 Topp XS L.blå 1 59:50


Summa: 267:50 Frakt: 39:90 Postförskottsavgift: 50:- Totalt att betala: 357:40


Hittade lite fint på HM där de hade lite fint på rean ;) Billigt billigt.. Jag kunde inte hålla mig, är lite nytt till sommaren!

Men men, så kan de vara.. Alltid roligt med ngt nytt :D 


seeyaaa


Av Nina Larsson - 15 maj 2012 19:33

helt slut nu efter att ja ätit goo köttsoppa hos svärmor som fortfarande mättar, fixat lite till här ute på verandan och druckit kaffe med päronen .. ligger just nu på sängen o vilar en stund innan de blir ut med Dante mannen och sen blir de en skön dusch ! :) Imorgon så blir de min efterlängtade hår vård, klippa o färgas ! Ska bli sköönt o så kanske de ger en mera energi och framförallt liv i håret istället för hur tråkigt de är nu :D 


Sen på torsdag förmiddag så kommer världens bästa maja o hugo på besök, ska bli så roligt ! Har en massa planer då inför dagen.. hoppas bara att solen skiner ! :)


Har varit ganska effektiv idag, känns bra .. något nyttigt har jag gjort ! Men en sak är då säker, när vi skulle gå till lisbeth från oss, vilket inte är så låångt så trodde jag att jag skulle säcka ihop då man inte knappt rört sig sen i fredags.. herre gud ! Svettades som en gris och jimmy skrattade åt mig :D 


Nåja, blir inte många knop nu ikväll.. ! 


FÖrra sommaren ! och ringen jimmy har på sig fick han av mig, som sen

hamnade i kräftskalen o slängdes haha :D



NÄr vi precis hade blivit tillsammans , bodde fortfarande i kalix då !


Seeyaaa


     

Av Nina Larsson - 15 maj 2012 14:42

Idag försökte jag ringa till telefon tiden som min läkare Alexandra har, men bara upptaget .. nåja nästa måndag ska jag ju ändå dit till henne ! mår mkt bättre idag, känner mig ganska glad o energi fylld fast nu så for den igen efter att ha fixat i garderoben samt tvättat o hängt ut säng kläderna .. Tänkte lägga upp en bild på hur de blev, ser ju ganska ostädat ännu , men har inte nog med galjar till mina skjortor/klänningar o hälften som vinterkläder mm har farit i en säck till mina föräldrar samt så har jag inte tagit fram sommar kläderna ännu som shorts,kjolar mm :D Sen så är detta VÄLDIGT städat i min garderob enligt mig själv.. hittar bäst i oreda när de gäller mina kläder :D haha ingen aning om varför .. hatar att vika ect . 


Har några viktiga datum jag måste komma ihåg, den 21 maj till läkaren, den 31 maj ska Dante på hundvård innan sommaren, den 2 juni styrelsen, den 4 juni möte med min nya handläggare o så en massa jobb.. Telefonen har gått varm sen i morse så har en massa bokade pass till nästa vecka .. men samtidigt blir jag så irriterad då jag ibland har sån dålig signal att smsen blir försenade .. haha fick rensa listan på bokade jobb sms.. var en hel del sen mitten av förra månaden ! Sköönt.. då kan man börja om igen o fylla ! En sak som ska bli ordentligt sköönt är att slippa hålla på att fylla i dessa tim rapporter nu i sommar, slippa tänka på en massa papper hit o dit , sen också fylla i sin almanacka .. 


Nåja, ska vila nu och sen se om vi skulle göra mat här hemma själv eller äta hos svärmor då pojkvännen ville de, fast jag vill göra mat hemma :D 


Här kommer lite bilder på de jag sysslat med :



Garderoben, synd att mina klänningar, tunikor o skjortor inte får plats :( Orkade inte knäppa den andra som är fylld med huvtröjor mm ! :D



Dante har tråkigt när matte fixar garderoben, men han har iaf haft de mysigt i högen.. som herren på täppan :D




Sängkläderna ute i solen ! :)




Försökt få in sommaren i vardagsrummet med lite färg !!



Gjort om på byrån i köket ! :)




Dante ville sitta bredvid när jag bloggar, sen la han sig o sucka på köks soffan, älskade lilla vännen !


Seeyaaa         

Ovido - Quiz & Flashcards