seeyaaa

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Nina Larsson - 14 maj 2012 23:16

Allt känns helt plötsligt mkt bättre nu mot kvälls kvisten, bara en dov huvudvärk.. Dagen har sett ut så att jag har sovit,sett tv, sovit sett tv o varit till mina föräldrar ,sovit där haha .. duschat o nu ligger jag i sängen ! Sen vill jag säga TACK, älskade pappa o jimmy för att ni ställer upp att ta ut dante på promenad när jag inte orkar de o även är med honom när jag jobbar .. :) Mycket guld värt ! 


Mamma sa tidigare att dom har lovat sol imorgon,jag hoppas verkligen det .. tänkte mig faktiskt att jag ska ta mig ut med hunden på en promenad o få frisk luft, ska även ringa imorgon kl 8 igen o se om jag får tag i min läkare .. annars vet jag inte vad som händer då jag tagit en fri o lugn vecka från arbete, måsten o krav .. men ganska skönt de med att bara ta igen sig o tänka på en själv för en gångs skull . Man är som ganska dålig på de .. 


Sen till en annan sak, min tjej kompis pernilla har farit med sin familj till cypern .. saknar henne redan jätte mkt, även om vi inte alltid har tid för varandra då vi jobbar o har fullt upp.. men de är tanken att hon finns inte här just nu ifall jag skulle vilja prata eller umgås . Hmm, men hon är ju bara borta en vecka o de kommer nog gå fort .. :) Hoppas jag iaf tihi .. Men jag hoppas hon har de alldeles underbart !! 


Måste försöka kolla o se om jag orkar att fixa håret i veckan med, färga de o klippas .. känner mig så risig i håret o tappar mkt hår när de blir så ! Tovigt o eländigt , är nämligen väldigt mån om mitt hår :D Sen på fredag så har jag sen 3 veckor tillbaka en bokad tid till hudverket för 30 minuters massage .. ska bli skönt, tänkte kidnappa med mig pojkvännen .. kolla på dessa förlovnings ringar som aldrig blir av samt ta en fika ! Kanske dags att ta tag i saken med tanke på att de var den 18 mars vi sa de till alla i familjen haha .. jaja !! Många tror att vi har varit gifta i 50 år :D


Längtar tills lönen kommer, betala bort alla räkningar o kolla hur mkt man får över.. kommer få en ganska bra lön tror jag då jag arbetat flitigt i april .. om de finns o täcker budgeten så blir de köpa sig en billig bil ! Kan inte hålla på o låna pappas bil nu när jag ska pendla till kalix o jobba i sommar, sen så finns de en tjej här i sangis som jag tänkte kika med o kolla om man kan samåka vissa dagar .. skulle vara riktigt fint ! :) 


Har en massa planer som pågår i min skalle, först fixa verandan, måla eller tapetsera i hallen , fixa garderoberna, spara pengar i sommar till en utlands resa, plugga upp matte B på komvux, söka utbildningar o ev börja plugga igen ! Eller bara fortsätta jobba med tanke på hur bra de rullar på redan nu, söka kanske mera jobb som något annat än vården ? Ja, de finns en hel del som snurrar på .. 


Men som sagt, jag får ta allt i sänder o inte stressa .. annars rasar jag ihop ! Sen så väntar jag på mitt schema , fick tjuv kika lite innan de ens var färdigt o de såg riktigt bra ut .. så de blir mera ledighet denna sommar, jobbar varannan helg mm .. tror de blir en kanon sommar samt så får jag lite omväxling, ska vara på 2 avdelningar istället för en då jag önskade mig mera procent än bara 75 % !! :) Härligt .. Cash is king , eller ?


Juni kommer även vara en super månad, där blir de hålla hårt om slantarna.. tillbaka på skatten,maj lönen med OB samt juni lönen ! Inte illa pinkat Nina ;D 


Lite lustigt med just detta dilemma med pengar, för ca 2 år sen hade man knappt ett ruttet öre, man slet för varje krona för att allt skulle gå runt, man fick avböja en massa saker för att man ej hade råd o kom de e extra utgift så blev man liv rädd hur man skulle fixa allt .. Nu har man alltid pengar kvar o göra vad man vill för.. Men jag är även ekonomisk även om jag älskar att shoppa, men jag är en duktig fyndare nämligen :D 


Jag vill absolut inte skryta eller ngt, men jag är samtidigt glad över mina prestationer hur långt jag har kommit i livet o lyckats på egen hand, allt med att växa upp,ta hand om ens eget boende, klara av räkningar själv, gå klart skolan, ta studenten, fixa körkort, fixat USK utbildningen, bra betyg, a-kassan/facket, alltid jobbat sen jag var 14, tagit ansvar på jobbet mm  kämpat mig igenom i svett o tårar .. 

Ibland vill jag själv ge mig en klapp på axeln , men slutar med att jag aldrig gör de, för blir aldrig nöjd med de jag själv gör.. jag tävlar mot mig själv.. låter lustigt.. men så är de även om jag inser hur duktig jag är !! :D Nåja nog om detta .. 


Slänger upp lite bilder ! 




   


God natt 

Seeyaaa

Av Nina Larsson - 14 maj 2012 10:59

 natten har varit jobbig o kort, drömt mardrömmar, vaknat svettig o iskall , vridit o vänt mig .. Ringde vid sex tiden till jobbet o frågade om jag skulle ringa själv till poolen så dom fick avboka mig o ta in en annan.. Detta gör jag av en väl vilja till andra o mina arbetskamrater .. Men då har jag världens finaste arbets kamrater som bryr sig om en, som ville att jag skulle fortsätta sova, ta de lugnt och att dom fixar det samt ta vara på mig själv .. Man känner sig uppskattad i såna ögonblick att dom är rädd över en ! 


Ställde klockan för att ringa till min läkare som har telefon tid mellan 8-8.30 , bara upptaget hela tiden ... till sist gick de inte att ringa nå mer , har ringt så att jag ska få en tidsbokning o dom skulle ha ringt för mer än 45 minuter sen.. ingen har ringt !! Börjar bli måttligt less o värdret behöver vi inte ens tala om .. 


Var tvungen ta på mig ytterkläderna för att ta ut hunden, han vägrade .. ställde han vid ett träd så han fick kissat iaf ! VÄrldens orkan storm .. Men iaf !


Ringt till poolen o bett dom ta bort min tillgänglighet denna vecka , de började hagla in jobb sms imorse o känns dumt att tacka ja när jag inte mår bra .. 


Just de där angående att man lovar att man ska ta hand om sig själv, de är jag värdelös ska ni veta .. tar mer hand om andra än mig själv .. har alltid varit så, vill hellre andras bästa än mitt eget . Men jag försöker verkligen tänka om o tycker jag har blivit bättre på just det .. 


Nu måste jag upp från sängen till soffan, kan inte bara ligga här .. 


mer uppdatering sen , seeyaaa

Ovido - Quiz & Flashcards