seeyaaa

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Nina Larsson - 8 maj 2013 23:21

Glömt att skriva lite hur de är med en och så.. Har varit en ganska bra period med lite trötthet men däremot värk som sprider sig runt omkring i kroppen.. Fumlar med händer som tappar styrka och en enorm tröghet i skallen med huvudvärk inblandat ! Men annars inte känt mig sådär låg och hängig.

Ibland kan humöret falla här hemma där jag känner en ren utmattning att inte räcka till,tankar som kan skena iväg o bli fel och tårar som rinner pga brist att säga hur de egentligen står till.. Men jag tar en dag i taget .. Och jag försöker göra allt positivt och framförallt gått ner i varv ! Sen att jag faktiskt tar mig ut på promenad o tränar när jag orkar är starkt av mig då varje del i kroppen gör ont.. I förrgår hade jag så ont i vänster fot att när jag bara låg stilla så kändes de som världens sen drag .. Förra veckan då ena handen svällde upp på jobbet o hade så ont när ja böjde på fingrarna o fumlade med dom .. Tappade saker och snälla arbets kollegor som hjälper en o gör en glad att man inte blir olikt behandlad och där jag kan säga o vågar säga att jag inte mår så bra just idag !

Och även i förrgår då de var nära att jag höll på att svimma av i kassan på Coop så fick sätta mig ner på golvet .. Allt bara svartnade o försvann.. Men kom snabbt tillbaka ! Ja jösses .. Ibland är de inte lätt.. Men så är de !

Ärren från biopsin på armen har börjat läka,men kliar som bara den o smörjer mig dagligen med salvorna.. Men fula ärr är de :( och hatar nog mina armar sen förr.. Sen har jag varit och gjort saliv undersökningen oxå på folktandvården.. Hade Inge vilo saliv men däremot bra på den stimulerande ! Fått svar på biopsin där de visade inga tecken på reumatisk åkomma .. Men däremot känslig hud för just sol exponering där jag ska använda solskydds faktor samt en ny remiss angående mer tester framöver där de sen .. Vilket jag antar ska ställa diagnosen om de rör sig om SLE eller att de är hypotyreosen som spökar då värdena är åt helvete.. Men än så länge klarar jag av att stå, vissa dagar,vissa veckor är bra och vissa helt förfärliga.. Man får ta en dag i taget !:)

Vet ej riktigt vad jag ska tro eller tänka.. De finns ganska mkt jag vill få sagt och gjort men de som bara stannar inom en .. När många frågar hur de är med en och så.. Rycker bara på axlarna o med ett leende "allt är bara bra " .. Vad ska jag säga ? Att allt känns bara värdelöst och jag vill bara vara liten igen ? Näe de är inte jag ... Även om de finns dom dagarna där man vill vara liten o trygg i mammas o pappas famn och slippa tänka på allt och de vuxna livet !

Men de är mitt liv och de finns dom som har de värre.. Jag brukar oftast tala om och visa när jag mår dåligt .. Framförallt märks de när man inte är glad ! Sen detta samvete som tär på en, om jag fräser åt Jimmy och han tror ja är sur på han.. Som att han har gjort ngt! Får inte ut orden till han att de inte är pga han jag fräser.. De är för att jag har så jävla ont att jag orkar inte prata eller bara vara glad.. Men samtidigt så vet jag att han förstår mig :) finns många tillfällen.. Men oftast försöker jag vara mig själv med glöd i blicken och ett jävlar anamma :) inget har ju stoppat mig förr..har varit med om värre saker och de som inte dödar, det härdar.. Eller hur ? ;)

De var de jag ville säga.. Och att jag mår bra just idag och dessa dagar har vart mkt fina tsm med min familj,sambo,svärmor och hund ! Tack för att ni finns i mitt liv och gör mig lycklig o mina vänner <3 ni finns alltid där o stöttar,lyssnar o håller om en ..

God natt

Av Nina Larsson - 8 maj 2013 20:23

Varit ledig sen måndag kl 12.. Har haft fina lediga dagar .. Idag klev ja upp vid nio tiden,var kring byn med lill vännen o sen åkte vi till svärmor där de blev kaffe o så fick hundarna busa av sig i ett bra tag ! Sen gick jag till mina föräldrar där ja krattat deras gård och sopat bort grus.. Så dagen har i princip varit mest ute aktiviteter...

Sen vid två tiden åkte ja till Kalix för att hämta upp.min fina Jimmy.. Åkte och kollade på tapeter som vi ska ha i hallen.. Kom överens om ett par riktigt fina tillsammans :-) ska bli så kul med nytt o fräscht..

Sen for vi på affären önska där vi köpte ett jätte fint fruktfat och köks handduk.. Och middagen bestod av China mat ! Knappt man orkade köra hem haha..
Och så har ja städat hela bilen.. Behövdes kan jag säga ! Fy va skitig bilen var.. Knappt ja känner mig hemma i den nu haha :-D

Bjuder på bilder från dagen !


Ovido - Quiz & Flashcards