seeyaaa

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

The story

Av Nina Larsson - 7 maj 2014 10:28

Snabbt inlägg ..

Som sagt var gravid 10 månader, den 31 mars 2014 kl 13.39 födde jag en son på 3200 gram o 50 cm lång .. 26 mars första överburenhets kontrollen , trodde vi skulle bli igångsatt då.. Nej hem o invänta 2 dagar till, gick därifrån gråtandes och förtvivlad.. Aldrig skulle något hända, jag hade så ont o smärt påverkad men allt såg så bra ut o fanns andra före som hade de "värre" .

Fredagen den den 28 mars, in på andra kontrollen i sunderbyn .. Då sa jag ifrån att nu åker jag fan inte hem igen att antingen sätter ni igång mig el så stannar jag.. Fick då ett rum på hotellet , skulle bli igångsatt på lördagen .. Jimmy kom sen senare så han fick jobba klart..

Lördagen kom vi kom på förlossningen, drog i livmodertappen hela tiden och inget hände, ctg kurva mm och fick då ytterligare veta att inget kommer hända.. Har nog bara gråtit under denna tid .. Tillbaka på hotellet, sen söndag den 30 mars kl 9.00 fick jag första dosen cytotec som kickade in, 2h senare andra dosen och då kom de värkar titt som tätt, jag hade så jävla ont o låg i 13 h o pinades och öppnades bara 2-3 cm.. Sen orkade jag inget mera, inget hjälpte ..

Till bb avdelningen, fick morfin o sov dos .. Somnade som tur var o allt avstannade för några timmar, måndag 31 mars var de nu .. Åt frukost, kl 9.00 var vi på förlossnings salen ..

Hade öppnats lite under natten, de tog hål på hinnorna o de bara forsa vatten o när de la elektroden eller va de nu är på hans huvud så försvann hjärtljuden .. Paniken i kroppen var hemsk, så fick vända mig som en jojo fram o tillbaka i sängen o kunde knappt vända mig pga fogarna o skrek hela tiden.,

De var så dramatiskt, blev alldeles färdig, men de började hända något, epiduralen funkade aldrig på mig och lustgasen fick jag så sent så kunde knappt använda den rätt .. Så har haft Jimmy som hjälp stt andas o skrika samtidigt..

Helt plötsligt kommer de bara in massa människor på rummet, jag började gråta o fatta inget .. Jimmy stod i hörnet o titta.. Aldrig varit så jävla rädd, trodde de skulle bli akut kejsarsnitt..

När jag var öppen fullt så var han inte nere i förlossnings kanalen, så en Bm har fått ligga över magen o pressa ner han och en läkare har tagit ut han med sugklocka .. Allt är blackout här, minns bara Bm som sa " vilken. Liten bebis " när hon la han på bröstet o jag blev livrädd då alla hade sagt att han skulle va stor kille på 4-5 kg .

Totalt tömd på energi, de sydde och sen fick jag duscha.. Trodde jag skulle svimma i duschen ..nu var vi en familj, äntligen kom han ..


Men 2 h senare så började han skaka hela ungen, då hade han lågt blodsocker o fick ersättning för o komma igen .. Jag ammade 24/7 och var så glad att D började komma o vi tillsammans var ett sånt team , han sög bra o fick bra grepp, jag la han bra mm ..

Efter D började helvetet, de var som gamar på mig.. Totalt utmattad så orkade jag inge mera, jag klarade inte av stressen o pressen samt så skrek han bara o blev böjd med ersättningen så sida dagen efter 1 hemsk vcka på bb så bestämde jag mig för att flask mata han ..

Jag säger de, jag kommer aldrig mer skaffa barn och Sanna mina ord .. De är dagens sanning o ni behöver inte komma med "vänta bara. " .. Efter allt som varit så vill jag inte va med om detta igen, tråkigt men sant..

Hela graviditeten har varit rena mardrömmen, förlossningen har varit en pers .. Vändningen med honom i v 38+5 och så föda han i v 42+5 .. Kommer aldrig vilja gå igenom detta igen, men tur man har kärlek o ge även om de känts jobbigt o hita den där riktiga lyckan när allt varit jobbigt..

Sen komma hem o ska flytta direkt, ingen vila, varit igång hela tiden.. Men nu försöker jag landa i lugnet,, ta bort alla måsten o krav man har..

Men nu är D bara blicka framåt o se framtiden.. Lite få bilder får ni här.. Mer knäppt på mobilerna . En snabb berättelse..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Larsson - 14 augusti 2014 09:32


Har lagt ner bloggen för länge sen pga elaka påhopp mm och sen inte orkar allmänt skriva om livet även om ja så skulle vilja dela med mig av tankar, dagen, Liam och hemmet ! Har 2 gamla dag boks inlägg på ipaden som ja tänkte dela med mig av.. Et...

Av Nina Larsson - 10 juni 2014 09:45

Filtrera.. Nu kommer de många svordomar, men de struntar jag blanka fan i men är så grymt less alla jävlar som ska tro de är något. Kan börja med en citat " andra mammor är de värsta som finns" .. Jajemensan stämmer helt ! Ska man seriöst in...

Av Nina Larsson - 9 juni 2014 13:32

Dagarna o veckorna passerar i rekord fart.. Liam är idag 10 veckor.. Jisses :D så himla roligt med honom.. Ibland när han sover el tittar på en så känner ja sån enorm glädje .. De går inte o förklara :) sen hans nya läten är ju bara för underbara .. ...

Av Nina Larsson - 1 juni 2014 20:41

Så härlig dag, för de första .. Liam verkar ha börjat få någon slags dygns rytm .. Som igår sov han 20.30-02 , 02-04 , 4-07.30 :) och idag ätit sina fem ggr.. Så de har sett ut så här i några dagar : vakna och äta 07.30 ,morgon rutiner , sova vagn ca...

Av Nina Larsson - 31 maj 2014 22:06

Idag fick jag en mindre sovmorgon så Jimmy har tagit hand om lilla gossen, så vaknade 09.30 .. Sen så ringde Pär o frågade om vi ville följa med till granån .. Var som ett brev på posten för dit ville jag.. Däremot visste jag ej hur jävla mkt folk de...

Ovido - Quiz & Flashcards