seeyaaa

Alla inlägg under oktober 2013

Av Nina Larsson - 15 oktober 2013 14:26

Idag har jag stigit upp kl 8 då ja skulle på möte på jobbet, skriva o fylla i en massa papper :) känns så skönt att de nu är gjort.. Flera stenar som föll bort där oxå ! Sen jyrat på med mina bästa kollegor o hälsat på hos mina äldre .. Dom tyckte de var så roligt att jag kommer o att de får se att magen växer :) de är en lycka för dom.. Älskar mitt jobb <3

Ligger i sängen o vilar etfter en varm o lång dusch tillsammans med min bästa vän.. Min kära sambo däremot har åkt för att jobba eftermiddag.. Känns mindre kul, så trist utan hans närvaro.. Han gör mig lugn o glad o ibland som ett åsk moln haha :) men får sällskap säkert snart av mina föräldrar då mamma skulle hjälpa mig o stryka gardiner, hänga upp mm o pappa får rasta vovven om ja inte orkar..

Känner mig ganska handikappad här hemma.. Är dock skönt att röra på sig i den mån ja orkar o kan samt så har vi ställt en stol i hallen då jag inte klarar av o böja mig samt få på mig skorna då de smärtar o strålar så vansinnigt i bäckenet o höften..

Och så har de äntligen börjat hända lite action i magen.. Är så glad över att få känna denna känsla.. Nu fattar man va alla snackar om .. Börjat njuta mer o mera.. Sen längtan till på tisdag nästa vecka <3

Apropå våran lilla vän Dante.. Haha innan Jimmy åkte o jobba så fick vi oss ett gott skratt.. Dante ligger o vilar väldigt nära mig som alltid o så på rygg.. Jimmy la på han täcket o upp kom tassarna på täcket.. Han verkar njuta till fullo .. Men de ser så förbaskat sött ut ! Våran älskade lilla vän !

Nåja vila, ut med vovve o så äta mat :) bjuder på en sliten o halv rund Nina ..

Av Nina Larsson - 13 oktober 2013 14:47

Några dagarsen jag skrev. Var ska jag börja.. Jag är sjukskriven nu 4 veckor pga foglossnings smärtor .. Känns så surt så de inte är sant.. Har som fått infinna mig i detta ... Kan ju inget göra men ja hoppas de ger med sig detta.. Så de som gäller nu är vila, sjukgymnast o simma i varm vatten bassäng ! Går som en vaggande anka .. Gör så fruktansvärt ont så fy fan .. Sen sömnen har rykt oxå.. I 2 nätter nu har jag fått sova ngr timmar iaf .. Känner mig ganska levande idag ! Men jag önskar inte min värsta fiende detta .. Fy fan !

Annars gör jag inget speciellt, får mkt hjälp av sambo o föräldrar med Dante och hemmet.. Vissa steg gör så ont att ja börjar gråta .. Men magen växer o tycker höfterna blir bredare, sen på kvällarna känner jag av lite liv i magen.. Men önskar så att ja kunde känna mera ! Men de kommer ju så småningom .. Sen nu längtar ja till den 22 oktober då ska vi på hjärt ljud.. Jag riktigt längtar efter denna lilla krabat .. Sen har mina bästa vänner varit förbi o hälsat på under veckan med deras barn.. Var så himla roligt <3 och fått en massa underbara bebis kläder av finaste vännen Maja ! Betyder guld.. Och allt är som nytt:)

Är faktiskt inte så mkt kvar att fixa inför babyns ankomst och de är ändå en bit kvar.. Men hellre för tidigt än sista sekund o så vet man ju inte om den vill kika fram tidigare :) åh allt känns så spännande.. Idag är en sån dag då jag bara vill åka in till framtiden o se va som kommer ske, hur kommer vårat liv se ut och våran lilla bebis :) idag älskar jag verkligen mitt liv.. Sen att man är spm en berg o dalbana i humöret gör ju inte saken bättre.. Men tur jag har min Jimmy <3

Nu ska ja snart äta ngt, Jimmy ville bjuda på pizza idag från Sangis restaurang.. Men var inte sugen på de.. Så få se va ja hittar på :) sen ska vi o kika på barn vagn .. De var de !

Bjuder på en väldigt haha mm fin bild på oss.. Men detta är vi och vi älskar varandra :)

Av Nina Larsson - 8 oktober 2013 20:34

En mkt bättre dag.. Känt mig piggare o gladare då de har blivit timmar på sömnkontot.. Höften smärtar men går sakta o.små steg när ja är ute med Dante.. Men pappa har hjälpt till mkt <3

Idag känner ja mig även som en tunna.. Magen känns ganska stor.. Men har mkt med att man ätit palt,o sen på födelsedags fika hos sambons morbror.. ,!

Annars har ja tvättat,vikt tvätt.. Varit med föräldrarna o handlat hem mat.. Sen bara tagit de lilla lugna.. Inte så mkt mer :-)

Blir en tidig kväll o sova för ska upp tidigt imorgon.. På vård centralen o lämna urin prov.. Sen äta nästintill frukost på lyktan med min vän Maja ! O kika va hon har för bebis kläder hemma.. :-)

Har inte så mkt värst att skriva.. Så god natt alla <3 bjuder på 2 bilder som jag lagt upp på instagram..

Av Nina Larsson - 7 oktober 2013 15:15

Dagen började som vanligt.. Klev upp tidigt o fixade mig inför jobbet.. Har jobbat hela helgen men fått vara hemma iaf lördag för att vila upp mig, höften håller på att förstöra för mig.. Eller rättare sagt välkommen du kära foglossning.. Har en ihållande smärta , som att ngn trycker knivar i rygg sluten, går mot höften, ner mot ljumsken o in i underlivet.. De gör så förbaskat ont att många tårar har runnit o speciellt när man sen tidigare har en pajad rygg o höfter från en gammal bil olycka ..

Var hemma lördag, åkte igår o jobba.. Pina mig igenom, varje steg vred i skallen o idag brast de totalt på jobbet.. Blev bara varmare o varmare, kändes som att jag skulle sprängas.. Alltså smärtan som kom i höften o neråt var inget o leka med.. Så är nu iaf sjukskriven en hel vecka o bara vila upp mig. Jag är så jäkla glad över att ha mina arbets kamrater som ställer upp för mig o cheferna.. Ni är så himla snälla alltid o vet inte vad jag skulle göra utan er <3 o första gången jag visade mig så där sårbar inför dom.. Men de bara brast .. Ja kunde inte hålla tårarna borta.. Och jag hatar att gråta .. Jag verkligen hatar att visa mig ledsen.. Spelar ingen roll vem de är för.. Men dom få ggr jag verkligen brister i gråt är antingen av ren lättnad då saker försvinner som tyngt ner en eller då jag har verkligen så fruktansvärt ont någonstans eller blivit väldigt sårad . O de är inte ofta.. Däremot gråtit mera då jag har haft ont o med denna grund sjukdom jag har så förbättrar de inget .

Legat hemma i sängen sen kl 10.00 .. Försökt sova, tankar som snurrar .. Går knappt sitta eller ligga ... Pratat med bm idag, hjärt ljud ska vi på den 22 oktober iaf.. :) de känns iaf underbart härligt. Sen läkarbesök,provtagning mm i veckan .. Men annars bara ta de så lugnt.. Ta hjälp av sambo o föräldrar när jag inte klarar av dagen .


Sen en annan sak " sköt dig själv o skit i andra så får du vidare vandra " !!!

Bjuder på dagens Nina imorse kl 05.45 o magen i vecka 17+5 (18) och tycker magen ser mkt större ut i verkligheten .. Men jag älskar den !! Var tänkt som en morgon bild ! Sen funderar jag att klippa av mig håret o färga de super ljust..

Ovido - Quiz & Flashcards