seeyaaa

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Nina Larsson - 16 oktober 2013 22:02

Bilden gör ingen rättvisa.. Men IRA har hjälpt mig att göra slingor med hätta.. Jag har verkligen varit mkt orolig inför detta.. Att håret ska bli en annan färg o att de ska göra skada på barnet.. Haha nå iaf.. Håret blev super mega bra o ljust.. Så jag vill ha de :) och luktade knappt ngt.. Och den lilla i magen lever om och mår bra., så behövde inte heller kapa av mig håret ;D sen är man o sminkad o orkar inte va normal ikväll på bild haha

Jag måste bara sluta lyssna på allt o alla .. Man blir bara till slut en hypokondriker av allt.. :) men nu klarar man sig länge tills nästa gång man ens gör ngt.. På fredag så ska jag o klippa till håret på miiksa :) blivit så långt i nacken mm .. Växer som ogräs nu när man är gravid o tappat ju knappt nå hår.. Och jag som har nog så långt hår.

Sen en annan grej, tack alla ni underbara för att ni ställer upp och vill hjälpa med att gå ut på promenader med min bästa lilla vän Dante.. De är guld värt att ni tar med han på längre promenader :) så imorgon kommer Dante få följa med en tur kring byn med sambons kusin.. De är så himla tacksamt när man nu inte orkar i samma mån o kan :) tack i tusen <3

Sen tack världens bästa pappa för att du var med Dante ikväll o bada han och svärmor som hjälpte med kattlådan och var rörmokare ;) ni är bäst <3 hihi så skönt att ha er alla vid ens sida ..

Nu ska jag se på tv o bara vara med min lilla vän Dante som nu faktiskt haha.. Ligger som vanligt på rygg o snarkar o sprattlar då o då med benen.. Funderar även på o hämta täcket hit o somna på soffan tills sambon kommer hem i natt från jobbet ., :)

God natt



Av Nina Larsson - 16 oktober 2013 10:34

Ser de snöar lite grann idag.. Orkar faktiskt inte bry mig de minsta om jag ska vara ärlig :) de ska ju komma oavsett om man hatar vintern o allt den tillför.. Men men ! Hade jag varit väder guden så hade vi haft riktigt Hawaii väder haha..

Men var ganska skönt ute ändå, tempen visade 1,7 ute,, friskt o härligt ! Man vaknade till liv.. Har ätit mig mega super mätt på frukost.. Men frukosten har blivit mitt "heliga" signum.. Haha o jag har ALDRIG tyckt om att äta frukost eller velat de pga att jag har känt som någon slags kräk medel över de.. Så alltid ätit senare eller bara hoppat till lunchen.. Men då har man ju ibland varit super hungrig !

Sen angående detta med kaffe under graviditeten.. Dom säger Max 3 koppar.. Men ja tror jag dricker ibland 2 stycken till.. Vissa får ju avsmak av kaffe men jag bara älskar de ännu mera samt äpplen o lakrits .. Äpplen måste alltid finnas hemma ! Punkt !! :)

Går in i vecka 20 (19+0) idag .. Ganska häftigt att de nu bara räknas som halv vägs.. Oh My ! :)
I natt har jag även sovit riktigt gott, de är som att sömnen pendlar mellan varannan dag att antingen sova dåligt i ngr timmar 3-4 timmar per natt eller sova en hel natt.. Hmm !

Annars blir de nog inte så värst mkt idag, verkar vara hockey idag o en tjej kompis skulle komma o hjälpa mig med håret.. Få se om de blir grönt eller vilken färg de nu blir :D nästan så jag blir lite osäker oxå.. Har frågat massvis angående detta med att färga, göra slingor,bleka mm.. De verkar som bara att de kan bli fel på färgen pga graviditets hormonerna och vissa säger något annat..

Ska fundera på saken :)

Lägger upp ett bild collage på mig o sambon .. Hade lite o göra igår o tänk va tiden har gått fort men samtidigt så känns de som att de var igår vi blev tsm.. Härliga minnen o fler ska de bli ! Älskar min lilla jyr boll som retar gall feber på mig ibland.. Men de gör han bara mer älskvärd haha :)

Ovido - Quiz & Flashcards