seeyaaa

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Nina Larsson - 11 december 2013 14:09

Har egentligen tid att skriva här varje dag, men låter de gå ett tag då vissa dagar ser likadana ut o de blir isåf samma sak man skriver om . Jag mår iaf bra psykiskt , känner mig lycklig,glad o sprallig i själen men kroppsligt de fysiska så är de mesta tungt.. Vikten går upp,svullen på kvällen i ben o fötter o så vet ni ju vid detta lag att jag handskas dagligen med en jobbig o jävlig foglossning som var eller varannan dag gör mig säng liggande o ledsen ! Men när jag känner de lilla livet i magen sprattla så tar de bort allt.. Den får mig att le av kärlek o känns värme om de inte är att den sparkar på kiss blåsan :D haha .. De är som sagt en lugn liten krabat.. Dem har sina tider den visar sig, mer vissa dagar o mindre andra dagar.. Jag tror mig känna att den ligger långt in mot min ryggrad .. :)

Så idag är de vecka 28, 90 dagar kvar tills de är dags .. Längtar så himla mkt, jag njuter varje dag av min graviditet även om de kommer en liten svacka där ja känner bara "suck" .. Tålamodet mitt är verkligen på prövning .. Men ja vill se den lilla,känna, lyssna,ge kärlek,busa,gråta,sova lite,vakna på nätterna,trösta.. Jaa hela små barns livet ! Vi är så mentalt redo för allt.. De kommer vara både fantastiskt o jävligt jobbigt.. Med jag vet att tillsammans är vi så starka att vi fixar detta o så har vi så många som finns för oss ! :) tänk känslan, den har som ännu inte riktigt fastnat .. Att detta lilla liv i min mage kommer en dag säga "mamma,pappa" till oss.. De är så ofattbart ! Vilken konstig känsla .. En bra känsla, en känsla som ja nu inte riktigt kan hänga med i .. Redan nu så klassas jag o Jimmy som föräldrar, mamma o pappa ! :) kommer älska detta lilla barn så mkt att ord går inte att beskriva .. Tänk oxå nästa år.. Första julen .. Haha näee nu blir jag för sentimental här ! Men jag älskar verkligen den bär känslan, vår lilla bubbla , min bubbla av endorfiner.. Känslan av lycka, välmående,framgång , familj o kärlek !

Hmm men annars då, jaa dagarna flyter på och i varandra.. Vissa dagar går så fort som en blinkning o vissa dagar känns som en evighet.. Jag bakar i den mån ja orkar,städar o joxar på i den takt ja orkar .. Är ute med Dante på kortare promenader då o då.. Är mer en hemma fru som vaggar sig fram. Jag är mkt hemma, med min familj o väldigt mkt med min sambo .. Försöker dona på för bebisen, vi har fixat alla julklappar, jag har varit på mitt jobb o bjudit på fika o träffat alla där, umgåtts med vänner, fått så mkt fint av vänner o även av andra som man knappt känner som stickat kläder.. Allt är så himla uppskattat .. :) så snälla själar.. <3

Har varit på föräldra utnildning o sista gången nästa vecka, bm besök med resultat av hjärtljud på 132 , sf mått 24 cm o 7 kg i vikt uppgång.. Nu den 18 är de dags igen ! :) de är de som händer..


Nu är de snart jul,nyår mm .. Firar de med familj, nära o kära, sambon mm :) detta år är första året på ett ex antal år man inte kommer arbeta.. Dels pga att ja är helt sjukskriven men hade ja kunnat fortsätta jobba så hade ja ju för första gången kunnat söka semester :) de är oxå en form av en tidig julklapp att jag har en tillsvidare anställning inom kommunen .. Jag har räddat min framtid o familjens med att jag har något att komma till efter mamma ledigheten samt en lustig men härlig känsla att de är någon som går eller arbetar för mig just nu.. :) de är så konstigt..

De var allt.. Slänger upp dagens mag bilder .. Sambon har precis åkt o jobba :( så ska bara vila o mysa på soffan tillsammans med bästa vovven Dante o så höra katten tjorven snarka :D och så på lite bilder ja knäppt närmsta dagarna










Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards