seeyaaa

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Dagen

Av Nina Larsson - 27 augusti 2013 21:45

Jobbat 7-13 o sen stannat i Kalix där de blev snabb shopping delade av leggings o en större tröja.. Sen handlat mat o tankat bilen.. Sen hämtat upp sambon från jobbet,gasade hem,ätit middag som idag fick bestå av Sibylla ... Svin hungrig direkt o trött för att ställa mig o laga nå middag !

Hem o packa upp matvarorna,sen somnade jag o min sambo i sängen .. Mysigt när man somnar så där o då sover man så gott.. O mysigt när han håller handen på magen :) älskade du <3

Imorgon är jag ledig, in till Kalix vid tio tiden o klippa mig.. Halleluja va skönt :) har några frågor som jag känner att jag vill ha svar på :

Är de normalt o gå upp ca 6 kg i månad 3 av graviditeten ?
Är de någon som känt sig mer svullen/tjock innan själva magen visade på riktigt ?
Är de någon som varit orolig inför livet som skall komma ?
Är de så att allting lugnar sig efter man fått se ultraljudet ?

Är så att jag är lite halvt orolig inom mig,mkt tankar om vad som är normalt o inte normalt.. Sen så känns de som att de jag oxå tänker på verkar ingen prata om o är så mkt man fan inte vet om som andra gravida aldrig talar om .. Känner mig halvt förvirrad ibland.. Som sagt jag vill inte känna mig svullen som en kossa,utan jag vill känna mig fin o njuta av min mage /graviditet som alla säger.. Blir de lättare efter ultra ? Min oro har däremot blivit mindre ju mer veckorna gått.. Men de finns mkt kvar..

Och sen är Mkt pga min jävla själv bild som kan kyssa sig någonstans.. Den förstår ganska mkt, tror ibland att jag är världens sämsta.. Men de är nog att jag är alldeles för hård mot mig själv o bryr mig mer om andra än mig själv.. Har som alltid satt mig sist om de är ngt o även om jag har många att anförtro mig åt så är mkt ,... Mycket inombords ! Rädsla att tala om mina egna känslor.. Ja jag är lite komplicerad, lättare o vara glad o trycka bort de som är jobbigt eller bara hantera o svälja de : )

Annars mår jag bara prima, är dock hungrig hela tiden,andfådd,lätt för att svettas ,klumpig.. Annars allt bara bra :) de var de.. Ska strax sova så man orkar med dagen imorgon :)

Ha en fin kväll <3

 
 
Pernilla

Pernilla

28 augusti 2013 09:20

För de första är de normalt att alla går upp olika! :)
I stort sett alla känner sig "tjock/mullig" innan magen ser ut som en riktig gravid mage! Allting kommer inte lugna sig när man varit på ultraljud men mycket känns bättre och verkligare. Sen så oroar sig nog alla hur livet skall bli om man klarar av att bli mamma/pappa osv. Ta de bara som de kommer, tänk på hur din uppväxt varit och hur du vill vara som mamma så blir allting bra :) Kram*

http://bakomminlins.blogspot.se

 
Ingen bild

Johanna J

29 augusti 2013 11:15

Håller med Pernilla, alla går upp olika. Jag gick till exempel ner 5 kilo första månaderna och blev nervös över det och fast jag gick ner kände jag mig ändå svälld och mullig. När vi hade varit på ultraljudet kändes det som att en tung sten föll från axlarna när man fick höra att allt såg bra ut med lillen, men självklart är man fortfarande nervös och pirrig över hur den fortsatta graviditeten ska gå och hur livet med en liten bebis ska bli. När vi sen hade vår lilla skatt i famnen kändes allt så naturligt och självklart för oss,, trots det nya livet som väntade. Men som Pernilla säger, ta det bara som det kommer. Och du kommer bli en toppen mamma :)

 
Leea

Leea

29 augusti 2013 20:31

Vikten är de sista du behöver oroa dig över, alla går vi upp olika. Alla behöver vi gå upp olika, bara en graviditet väger en hel del med all vätska, ökad blodvolym, moderkaka, foster vatten, foster osv osv. En del behöver även gå upp mer för att kunna amma. Sen brukar man säga 9 månader upp 9 månader ner. Men så länge du inte slänger i dig pizza/godis/läsk varje dag så har du ingenting att oroa dig över. Som du kanske minns så gick jag upp 27 kg med Ludvig, alla dessa är puts väck i dags läget och jag är i mycket bättre form än jag var före graviditeten med honom, trots att han bara är 6 månader. Du kommer fixa de här du också, som alla andra säkert har sagt åt dig, försök njuta nu!! Speciellt innan magen blir allt för stor :)

http://poottan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Larsson - 14 augusti 2014 09:32


Har lagt ner bloggen för länge sen pga elaka påhopp mm och sen inte orkar allmänt skriva om livet även om ja så skulle vilja dela med mig av tankar, dagen, Liam och hemmet ! Har 2 gamla dag boks inlägg på ipaden som ja tänkte dela med mig av.. Et...

Av Nina Larsson - 10 juni 2014 09:45

Filtrera.. Nu kommer de många svordomar, men de struntar jag blanka fan i men är så grymt less alla jävlar som ska tro de är något. Kan börja med en citat " andra mammor är de värsta som finns" .. Jajemensan stämmer helt ! Ska man seriöst in...

Av Nina Larsson - 9 juni 2014 13:32

Dagarna o veckorna passerar i rekord fart.. Liam är idag 10 veckor.. Jisses :D så himla roligt med honom.. Ibland när han sover el tittar på en så känner ja sån enorm glädje .. De går inte o förklara :) sen hans nya läten är ju bara för underbara .. ...

Av Nina Larsson - 1 juni 2014 20:41

Så härlig dag, för de första .. Liam verkar ha börjat få någon slags dygns rytm .. Som igår sov han 20.30-02 , 02-04 , 4-07.30 :) och idag ätit sina fem ggr.. Så de har sett ut så här i några dagar : vakna och äta 07.30 ,morgon rutiner , sova vagn ca...

Av Nina Larsson - 31 maj 2014 22:06

Idag fick jag en mindre sovmorgon så Jimmy har tagit hand om lilla gossen, så vaknade 09.30 .. Sen så ringde Pär o frågade om vi ville följa med till granån .. Var som ett brev på posten för dit ville jag.. Däremot visste jag ej hur jävla mkt folk de...

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards