seeyaaa

Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Nina Larsson - 23 augusti 2013 20:12

Ursäkta den dåliga uppdateringen på bloggen, har som sagt mina anledningar.. De är nämligen så att jag och min sambo väntar barn o haft så mkt annat i mina tankar så har ej haft tid att skriva här.. Ska ta allt detta från början ! :)

Som sagt började i maj med Lchf för Att se ifall jag blev piggare, gick ner mina 5 kg som jag gått upp pga sjukdomen o sambo kilon.. Allt gick så bra, jag tränade,åt god mat ,mkt o mkt fett :) gick ner nästan 5 kg på ca 1,5 månad.. Kände mig som starkast i världen ..

Men då uteblev mensen, jag har nämligen haft den oregelbunden men då jag läste på ett forum att man kan tappa mensen av Lchf i början.. Men köpte ett eget grav test som visade negativt.. Tänkte att fy såå skönt :) men 2 veckor gick ytterligare o var nu inne i juli månad.. Hade gått nu ngr veckor sen den skulle ha kommit.. Boka lab tid till vård centralen o tog urin prov.. Var ledig denna dag, skulle ut o motionera kring byn .. Då ringde telefonen där de var min läkare som sa : vet ej om de är positivt eller ett negativt för er men du är gravid !!!!

Hela världen stanna, jag gick omkring i lgh som ett tok o en miljon saker for omkring i huvudet.. Jimmy började svettas o blev lika chockad som mig haha.. Hade väl aldrig tänkt att JAG NINA någonsin skulle bli mamma eller bilda familj.. Har aldrig varit på tal om .. Även fast man känt den sidan av en då man varit med sina vänner.. Men nu var de våran tur.

Vi har pratat mkt jag o Jimmy o sa att de måste vara mening att vi ska behålla detta o vi har allt man kan ge ett barn, båda har jobb,gjort de mesta,lovat evig kärlek o vet vad vi vill.. Och kan alla andra så kan vi.. Jag har dock varit otrolig att jag kommer bli en dålig mamma men de är dels pga min dåliga själv bild.. Hjärnan kan verkligen spela ett spratt !


Jag har även gått upp 6 kg.. 1 kg mer än de ja gick ner.. O Inge illamående har jag haft , bara en hemsk trötthet,lätt att bli arg,kissa mkt,finnar,får snabbt skitigt hår.. Men annars inget ! Men denna trötthet har gjort att när jag varit ledig så har jag somnat mitt på dagen o efter jobbet däckat.. Detta har lett till att jag ej orkat träna mm som gjort mig så arg .. Sen fått börja med min medicin igen då värdena gått upp samt så de inte ska skada barnet .. Så de blir extra kontroller på mig !

De som varit svårt att acceptera är min kropps bild då den varit så skev sen tidigare år.. Känt mig som eller känner mig som den fulaste i hela världen o är så frustrerande att en del av mig vet att de är mina hormoner som gör detta mot mig haha .. Kan ju inte rå för de : D

Inga byxor kan jag ha heller utan går nu bara i mjukis byxor , så nu blir de handla mamma byxor ,klippa håret mm vid lönen så man känner sig fin igen o inte som en hasa flassa.... ;)

Ska bli intressant o se hur ja kommer se ut o vad de är man får.. En flicka/pojke ?! Haha är så nyfiken o jag hoppas att allt går som de ska nu.. Är ju ännu skört.. Men de kommer nog bli perfekt o har den perfekta pappan till mitt barn :) vi är lyckliga o välkommen du fina skatt :)


Tack alla för era LYCKO önskningar :) <3 betyder så otroligt mkt..

Presentation


Tjej på snart 25 år, väntar första barnet BF 11 mars 2014,här får ni läsa om min vardag med känslor/tankar, inredning,tips och ideer samt om min hund dante och sambon jimmy ! :) Lämna gärna en kommentar !

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards